Kito lygio vištiena – jau parduotuvių lentynose: užauginta Lietuvos ūkių be antibiotikų ir pranokstanti ES kokybę

Nuo šiol lietuviai gali mėgautis kito lygio vištiena – parduotuvių lentynose jau matyti įvairūs Vilniaus paukštyno produktai, paženklinti užrašu „Nacionalinė kokybė Lietuva“. Toks ženkliukas reiškia, kad produktai yra 100 proc. lietuviški, natūralūs, iškirtinės kokybės ir užauginti be antibiotikų.
Vilniaus paukštyno HEAT & EAT linijos produktas
Vilniaus paukštyno HEAT & EAT linijos produktas / „Vilniaus paukštyno“ nuotr.

„Vilniaus paukštynas pirmasis iš Lietuvos vištienos augintojų ir gamintojų pelnė sertifikatą, suteikiantį teisę savo vištienos produkciją ženklinti Nacionalinės maisto kokybės (NKP) ženklu „Nacionalinė kokybė Lietuva“. Šis sertifikatas vartotojams užtikrina aukščiausio lygio maisto produktų kokybę. Mums tai didžiulis įvertinimas, kuris yra dar vienas įrodymas, jog siūlome aukščiausios kokybės saugią vištieną“, – sako Vilniaus paukštyno generalinis direktorius Tadas Sprindžiūnas.

„Vilniaus paukštyno“ nuotr./Tadas Sprindžiūnas, Vilniaus paukštyno generalinis direktorius
„Vilniaus paukštyno“ nuotr./Tadas Sprindžiūnas, Vilniaus paukštyno generalinis direktorius

Kito lygio vištiena = užauginta be antibiotikų

Įprastai paukščiai yra auginami pagal Europos Sąjungos nustatytus kriterijus, tačiau norint savo produkciją ženklinti ženklu „Nacionalinė kokybė Lietuva“– paukštienos augintojams ir gamintojams reikia atitikti papildomus reikalavimus. Tokiu būdu Lietuvos vartotojui siekiama pasiūlyti aukštesnės nei privaloma kokybės produktą.

Vienas esminių reikalavimų šiam ženklinimui yra produktų gamybai naudoti tik be antibiotikų užaugintus paukščius. Tai reiškia – visą auginimo laikotarpį nė karto nesirgusius ir negydytus šiais vaistais.

„Vilniaus paukštyno mėsiniai viščiukai auginami laisvi ant kraiko, lesinami subalansuotu lesalu, jiems užtikriname itin geras laikymo sąlygos. Dėl natūraliai stipresnio paukščių imuniteto ir atsakingo auginimo jie išauga sveiki ir jų nereikia gydyti antibiotikais“, – pasakoja Skirmantė Sokolovskienė, Vilniaus paukštyno kokybės kontrolės tarnybos vadovė.

Be to, norint gauti teisę vištieną ir jos produktus žymėti ženkliuku „Nacionalinė kokybė Lietuva“, gamintojams būtina užtikrinti atsekamumą kiekviename gamybos etape.

„Vilniaus paukštynas vysto unikalią grandinę „nuo lauko iki stalo“ – kontroliuojame visus etapus, pradedant mėsinių viščiukų auginimu ir baigiant produktų pristatymu į prekybos vietas. Tai leidžia užtikrinti kiekvieno proceso kontrolę bei atsekamumą ir diegti sprendimus, kurie užtikrintų paukščių sveikatingumą visose auginimo stadijose“, – teigia Vilniaus paukštyno atstovė.

Nuo šviežios mėsos iki dešrelių: be GMO, stipriklių, dažiklių ir salmonelės serotipų

Pagal NKP sistemą, siekiant gauti ženklą „Nacionalinė kokybė Lietuva“, sertifikuotos visos Vilniaus paukštyno gamybos grandys – nuo auginimo iki šviežios mėsos ir pusgaminių, gaminių gamybos, tad vartotojai galės mėgautis ne tik aukščiausios kokybės šviežia vištiena, bet ir jos produktais. Ženklu „Nacionalinė kokybė Lietuva“ pažymėta Vilniaus paukštyno virti kumpeliai ir dešrelės, taip pat „Premium“ marinuoti produktai ir „Heat & Eat” kepamosios dešrelės bei naujiena – lėto virimo viščiukų puselės.

„Ženkliukas „Nacionalinė kokybė Lietuva“, taip pat užrašas „Kito lygio vištiena“ reiškia, kad šie produktai yra pagaminti iš aukščiausios kokybės vištienos. Juose nėra GMO, pridėtinių skonio stipriklių bei dažiklių. Siekiame vartotojams pasiūlyti kuo natūralesnius ir sveikesnius produktus, todėl juos kuriame taip, kad vištiena natūraliai atskleistų geriausias savo skonio savybes“, – sako Vilniaus paukštyno kokybės kontrolės tarnybos vadovė Skirmantė Sokolovskienė.

Jos teigimu, dar vienas Vilniaus paukštyno kito lygio vištienos išskirtinumas – užtikrinta ir nuolatinė visų Salmonelės serotipų kontrolė.

„Savo produktų saugą užtikriname dviguba kokybės kontrole: tyrimus atliekame ne tik Lietuvos ir ES tyrimų laboratorijose, bet ir vykdome griežtą savikontrolę. Nuosavoje akredituotoje laboratorijoje per metus atliekame daugiau nei 200 tūkst. papildomų tyrimų. Tiriame visą gamybos grandinę – lesalo, kuriuo maitinami auginami mėsiniai viščiukai, inkubacinių kiaušinių ir galutinių vištienos produktų mėginius“, – pabrėžia S.Sokolovskienė.

„Vilniaus paukštyno“ nuotr./Skirmantė Sokolovskienė
„Vilniaus paukštyno“ nuotr./Skirmantė Sokolovskienė

Jos teigimu, tik atsakingai tiriant kiekvieną žingsnį iki pat produktų patekimo į prekybos vietas gali būti užkertamas kelias pavojingų mikroorganizmų atsiradimui.

Patikrinkite etiketę – sužinosite, kuriame ūkyje buvo užauginta vištiena

Vilniaus paukštynas yra ir pirmasis šalies vištienos gamintojas, kuris tiksliai nurodo paukščių, iš kurių pagamintas produktas, auginimo vietovę.

„Tai mūsų garantas vartotojams dėl pilno gamybos kelio atsekamumo bei kiekviename žingsnyje užtikrinamos kokybės. Dauguma vartotojų ieško ir renkasi išskirtinai lietuviškus produktus. Galime įrodyti, kad mūsų produkcija 100 proc. lietuviška. Viskas – nuo grūdo auginamų paukščių pašarui iki prekybos centro lentynoje atsiradusių produktų yra užauginta ir pagaminta čia, Lietuvoje“, – sako S.Sokolovskienė.

„Vilniaus paukštyno“ nuotr./Vilniaus paukštyno PREMIUM linijos produktai
„Vilniaus paukštyno“ nuotr./Vilniaus paukštyno PREMIUM linijos produktai

Pirkėjai Vilniaus paukštyno šviežios mėsos produktų pakuočių etiketėse gali patikrinti, iš kurios konkrečios vietovės ar ūkio atkeliavo tos partijos vištiena. O tokių ūkių šalyje šis paukštynas jungia ne vieną.

„Paukščius auginame ne tik nuosavose paukštidėse, bet ir daugiau nei du dešimtmečius bendradarbiaujame su vietiniais ūkininkais, įsikūrusiais skirtinguose Lietuvos regionuose. Bendras mūsų paukštidžių plotas visoje šalyje siekia beveik 400 tūkst. kv. metrų“, – dalijasi Vilniaus paukštyno kokybės kontrolės tarnybos vadovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis