„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kokią kavą labiausiai mėgsta lietuviai ir kas jai daugiausia išleidžia pinigų?

Spalio 1-ąją visame pasaulyje yra minima Tarptautinė kavos diena, skirta suburti šio gėrimo entuziastus ir atskleisti kavos skonio bei aromato įvairovę. Specialistai pastebi, kad kava ne tik energijos šaltinis, kuris stiprina dėmesį ir koncentraciją, tačiau ir ritualo dalis, kuri turi įtakos emocinei būsenai bei žmogaus nuotaikai.
Puodelis kavos
Puodelis kavos / Shutterstock nuotr.

Kava – ritualas pradėti dieną

Nereikia net tyrimų, kad žinotume - būtent nuo kavos puodelio dažnas lietuvis pradeda savo dieną. „Intensyviausius kavos pardavimus skaičiuojame nuo 7 ryto iki 15 valandos. Galima teigti, kad daugelis renkasi pasimėgauti kavos puodeliu keliaudami į darbus, taip pat sustoja pietų pertraukos metu ar nori „pasikrauti“ energijos dienai įpusėjus“, – teigia „Circle K“ vyr. kategorijų vadovė Lietuvoje Inga Galinienė, rašoma šios įmonės pranešime žiniasklaidai.

Kavos kaip ritualo svarbą patvirtina ir psichologė Inga Būdvytytė, pasak jos, saikingai vartojama kava teigiamai veikia emocinę būseną.

„Kava daugeliui yra ne tik gėrimas, bet ir teigiamą poveikį turinti kasdienio ritualo dalis. Rytinis kavos puodelis gali suteikti ne tik energijos, bet ir padėti susikurti ramybės akimirką prieš pradedant įtemptą darbo dieną. Kavos gėrimo ritualas veikia kaip trumpa pauzė, skirta atsipalaidavimui ir minčių „sutvarkymui“. Be to, mėgstamas kavos skonis ir kvapas siejasi su maloniomis emocijomis, sukeldamas pasitenkinimo jausmą, o ritualas sukuria rutiną ir stabilumą, kurie ypač svarbūs emocinei sveikatai“, – dalinasi psichologė.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./ Kava su pienu
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./ Kava su pienu

Populiariausia – pagardinta pienu

Degalinių tinklo „Circle K“ duomenys atskleidė, kad Lietuvos vartotojai labiausiai mėgsta kavos su pienu gėrimus. „Pirmoje vietoje jau ne vienerius metus Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse tvirtai lyderiauja latte, šis švelnaus espreso ir kreminio pieno balansas sulaukia didžiausių – daugiau trečdalio klientų – simpatijų. Antroje vietoje rikiuojasi juoda kava, kurią skanauja 10 proc. pirkėjų, nedaug nuo jos atsilieka trečioje pozicijoje esantis itališkas cappuccino. Tuo tarpu juoda kava, pagardinta pienu, sudaro apie 7 proc. kavos pardavimų. Galima teigti, kad Baltijos šalių gyventojai labiausiai mėgsta pieno pagrindu pagamintus kavos gėrimus“, – atskleidžia I.Galinienė.

Be to, pastebima, kad pastaraisiais metais ženkliai augo šaltos kavos pardavimai. „Skirtingų rūšių gėrimų paklausa priklauso nuo sezoniškumo. Didžiausius karštų ir šaltų gėrimų pardavimus skaičiuojame vasarą, kuomet mūsų degalines aplanko didžiausias srautas pirkėjų. Šiltojo sezono metu stebime stipriai augantį šaltųjų gėrimų populiarumą, būtent vasaros metu šaltos kavos pardavimai siekia apie 10 proc. Tuo tarpu žiemą – didėja arbatos bei šokolado gėrimų paklausa“, – sakė degalinių tinklo atstovė.

Taip pat matyti dar viena nauja tendencija: žmonės vis daugiau dėmesio skiria kavos kokybei ir neretai ruošia ją patys. „Pandemijos metu nemažai žmonių įsigijo aukštos kokybės kavos aparatus namams, įmonės taip pat investavo į kokybišką kavos ruošimą biuruose, nes suprato, kad tai yra motyvacinio paketo dalis“, - kalbėjo I.Galinienė.

Blake Richard Verdoorn nuotr./ Unsplash nuotr./Kava
Blake Richard Verdoorn nuotr./ Unsplash nuotr./Kava

Kavinės patirtis namuose

Lietuva užima ketvirtą vietą pasaulyje pagal kavos suvartojimą – pastaraisiais metais vienas gyventojas vidutiniškai išgeria apie 17 kg kavos per metus, rašoma "Kavos draugas" pranešime žiniasklaidai.

Kaip pastebi „Kavos Draugas“ pardavimų vadovė Iveta Legotė, kavos aparatai jau nebėra laikomi prabangos preke.

„Pastaruoju metu vis dažniau pastebima, kad žmonės, siekdami atkurti kavinės patirtį namuose, renkasi aukštos kokybės kavą, paruošiamą aparatu, o ne užpilamą. Be to, augantis susidomėjimas įvairiomis kavos ruošimo technikomis rodo, kad žmonėms svarbu mėgautis ir pačiu gaminimo procesu“, – teigia I.Legotė.

Per pastaruosius metus kavos kainos pasaulinėje rinkoje išaugo apie 15 proc.. Tokia tendencija veikia tiek kavos tiekėjus, tiek vartotojus. Be abejo, pasak I.Legotės, kintanti kavos kaina tik dar labiau skatina žmones mėgautis šio gėrimo puodeliu namuose už mažesnę kainą.

Shutterstock nuotr./Kavos aparatas
Shutterstock nuotr./Kavos aparatas

Perka išsimokėtinai

Augantis kavos aparatų populiarumas yra glaudžiai susijęs su prieinamomis finansavimo galimybėmis. „Inbank“ pardavimų skyriaus vadovas Donatas Mickus pastebi, kad vis daugiau žmonių naudojasi pirkimo išsimokėtinai paslaugomis, siekdami įsigyti kokybišką kavos ruošimo įrangą. „Vidutinė finansuojama suma, skiriama kavos aparatams, siekia apie 700 eurų. Be to, matome, kad klientai vis dažniau renkasi galimybę išsimokėti be pabrangimo per 10 mėnesių ir tai skatina pardavimų augimą“, – sako D. Mickus.

26–40 metų amžiaus grupės vartotojai yra labiausiai linkę įsigyti kavos aparatus išsimokėtinai. Pastebima, kad maždaug 15 proc. daugiau pardavimų tenka moterims, kurios aktyviau investuoja į kokybišką kavą ir kavos ruošimo įrangą.

D.Mickus pažymi kavos aparatų pardavimų sezoniškumą, ypač lapkričio ir gruodžio mėnesiais, kuomet vyksta išpardavimai ir šventinės akcijos. „Black Friday“ ir kalėdinis laikotarpis daro šiuos mėnesius ypač aktyvius pardavimų prasme.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“