Kuo skiriasi pomidorų padažas nuo kečupo?

Vieniems pomidorų padažas ir kečupas – vienas ir tas pats. Kitiems – du skirtingi gaminiai. Kol dauguma žmonių neranda vieningo atsakymo, kulinarai tikina, kad pomidorų padažas ir kečupas yra lyg pusbroliai – panašūs, tačiau su keletu skirtumų. Kokie jie?
Pomidorų padažas.
Pomidorų padažas. / Fotolia nuotr.

Skiriasi skonis

Nors abiejų produktų pagrindinė sudedamoji dalis yra pomidorai, tačiau prieskoniai jiems suteikia šiek tiek skirtingą skonį ir poskonį. Įprastai pomidorų padažas būna švelnesnis, o kečupas – aštresnis.

„Šiek tiek skirtingą pomidorų padažo ir kečupo skonį be įvairių prieskonių lemia ir actas. Kečupo sudėtyje visada rasime acto, o štai pomidorų padažai gali apsieiti ir be šio pagardo. Natūralu, kad dėl acto kečupo skonis bus aitresnis ir rūgštesnis. Be to, abu šie gaminiai gali skirtis ir savo konsistencija“, – teigia Algis Kairys, „Daumantų“ kulinaras ir pagardų gamintojas.

Nevienodas tirštumas

Pomidorų padažas būna ir tirštas, ir skystas, o kečupas įprastai būna tirštesnės konsistencijos. Tirštumas priklauso nuo pomidorų gabaliukų ar padažų koncentrato be odelių ir sėklyčių kiekio. Kuo jo daugiau, tuo gaminys būna ne tik sodresnio skonio, bet ir klampesnis. Pavyzdžiui, padažuose galima rasti ir įvairių daržovių gabaliukų.

Kulinaras pabrėžia, kad perkant tiek kečupą, tiek pomidorų padažą, svarbu pažiūrėti, kiek maisto priedų jis turi. Jei jų mažiau, vadinasi, produktas bus natūralesnis.

Kečupas – buteliuose, padažas – stiklainiuose

Pomidorų padažą ir kečupą galima atskirti ir iš pakuotės. Kečupas fasuojamas į plastikinius arba stiklinius buteliukus. Kadangi būna tirštesnis, jis dažniau parduodamas plastikiniuose buteliuose. Taip kečupą galima lengviau dozuoti – išspausti nedidelį kiekį ant dešrelių ar bulvyčių.

Perkant tiek kečupą, tiek pomidorų padažą, svarbu pažiūrėti, kiek maisto priedų jis turi. Jei jų mažiau, vadinasi, produktas bus natūralesnis.

Pomidorų padažą gamintojai tradiciškai pila į stiklainius. Jį lengviau vartoti ne iš butelio, bet kabinant šaukštu tiesiai iš indelio. Pavyzdžiui, ruošiant troškinį, sriubą, padažą. Tačiau A.Kairys pažymi, kad šiandien ir pomidorų padažą, ir kečupą galima rasti tiek stikliniuose induose, tiek plastikiniuose buteliuose, todėl visada reikia atidžiai perskaityti etiketę.

TAIP PAT SKAITYKITE: Kaip sveiki maisto produktai gali pakenkti?

Kokiam maistui tinka padažas, o kuriam – kečupas?

Pakuotė tampa svarbi ir tada, kai planuojamos vasaros iškylos. Plastikiniuose buteliuose parduodama kečupą lengva įsimesti į krepšį. Jis lengvesnis. Be to, nedūžta.

„Jei gamtoje gaminsite daržoves ant grilio, joms paskaninti labai tiks kiek švelnesnio skonio kečupas. O jei kepate šašlykus, kiaulienos ar vištienos kepsnius, mėgstate aštrumą ir sotumą, tuomet geriau rinktis tradicinį kečupą, specialiai skirtą iškyloms gamtoje. Šašlykams paskaninti labiausiai tinka kečupas be jokių daržovių gabaliukų. Tirštas, vienalytis, sodrus“, – sako kulinaras.

Kečupas piknikams patogiau

Tiesa, skonio meistras pastebi, kad šiandien žmonės gamtoje nori ne tik skaniai pavalgyti, tačiau daug dėmesio skiria ir skoningai paruoštam pikniko stalui.

„Žmonės ieško estetikos. Darosi kažkaip nepatogu ant pikniko stalo pastatyti stiklinį indą su pomidorų padažu. Atrodo pernelyg „ūkiška“. Todėl iškylautojai dažniau renkasi kečupus plastikiniuose buteliuose. Iš jų kečupą galima naudoti normuotai, gražiai, neištepant nei stalo, nei įrankių“, – teigia skonio meistras.

Tačiau jei nesudėtinga gabenti stiklinę tarą arba sodyboje jau yra pomidorų padažo stiklainiuose, jis tikrai neturėtų sugadinti iškylos „įvaizdžio“ bei nuotaikos. Juk svarbiausia – bendrauti, ragauti ir mėgautis!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis