„Lidl“ parduotuvėse – tik su sertifikuota kakava pagaminti lietuviški sūreliai ir ledai

„Lidl Lietuva“ ir toliau aktyviai įgyvendina užsibrėžtus tvarumo tikslus. Jau nuo šių metų pradžios prekybos tinklas savo lietuviškų privačių prekių ženklų produktų gamybai, pavyzdžiui, sūrelių ir ledų, naudoja tik pagal „Rainforest Alliance“ programą sertifikuotą kakavą. Įsigyjant tokius produktus, kuriuos galima atpažinti iš specialaus ženklinimo – žalios varlytės, yra sprendžiamos plačiai įsišaknijusios kakavos industrijos problemos.
Lidl sūreliai
Lidl sūreliai / LIDL nuotr.

Rasa Didjurgytė, „Lidl Lietuva“ Pirkimų departamento socialinės atsakomybės vadovė pasakoja, kad kakava yra plačiai naudojama įvairių „Lidl“ prekių ženklų produktų sudėtyje – nuo šokoladų ar kepinių, iki ledų bei sūrelių. Anot jos, prekybos tinklas sau nuolat kelia aukštus, su tvarumu susijusius tikslus, kuriuos įgyvendina imdamasis konkrečių priemonių.

„Esame užsibrėžę tikslą nuo 2023 m. pradžios savo privačių prekių ženklų produktuose naudoti tik pagal „Fairtrade“, UTZ ir „Rainforest Alliance“ programas sertifikuojamą kakavą. Šį uždavinį įgyvendiname žingsnis po žingsnio. Pavyzdžiui, dar šių metų pradžioje visų lietuviškų privačių prekių ženklų produktuose pradėjome naudoti pagal „Rainforest Alliance“ programą sertifikuojamą kakavą. Be to, didžioji dalis iš kitų šalių gaunamų produktų jau dabar yra su sertifikuota kakava. Tas pats tikslas keliamas ir sezoniniams produktams, kuriais prekiaujame Kalėdų ar Velykų laikotarpiais“, – sako R. Didjurgytė.

Kovoja su opiausiais planetos iššūkiais

Specialistė pratęsia, kad minėtos organizacijos padeda kakavą auginti aplinkai draugiškesniu būdu, suteikiant darbuotojams geresnes darbo sąlygas, atlygį. Pasak jos, „Rainforest Alliance“ programa, pagal kurią visai neseniai buvo sertifikuota lietuviškų privačių prekių ženklų produktuose esanti kakava, padeda spręsti vienas opiausių socialinių ir aplinkosaugos problemų.

„Ši programa siekia keisti pasaulyje vyraujančias gamybos ir vartojimo tendencijas. Bendradarbiaudami su „Rainforest Alliance“, šio tikslo link einame ir mes. „Lidl“ sprendimas naudoti tik atsakingai užaugintą kakavą mūsų privačių prekių ženklų produktuose – aiški žinutė visai tiekimo grandinei, kad mes esame už tvarų kakavos auginimą ir palaikome į ateitį orientuotą požiūrį“, – teigia R. Didjurgytė.

Anot pašnekovės, renkantis „Rainforest Alliance“ sertifikato logotipu – žalia varlyte – pažymėtą gaminį, yra remiamas ūkininkas, kuris rūpinasi savo darbuotojais ir mūsų planetos ištekliais: „Ši ne pelno siekianti organizacija padeda gerinti darbuotojų ir jų šeimų gyvenimo sąlygas, mažinti skurdą, skatinti tvaresnį žemės ūkį, biologinės įvairovės ir miškų apsaugą. Taip pat „Rainforest Alliance“ ūkininkus moko klimatui draugiškesnių žemės ūkio praktikų, mažina žmogaus teisių pažeidimus.“

LIDL nuotr./Lidl
LIDL nuotr./Lidl

Prisidėti prie problemų sprendimo gali kiekvienas

Kakava yra itin populiari žaliava, o jos auginimo sektorių supa daugybė problemų, su kuriomis susiduria ją auginantys ūkininkai. Pavyzdžiui, daugiausiai kakavos auginančiose šalyse – Dramblio kaulo krante ir Ganoje – kakava yra auginama naudojant archajiškus žemės ūkio metodus, nesilaikant tinkamos darbų saugos, neatsakingai naudojant didelius kiekius pesticidų ir pan. Negalėdami išauginti skalsaus derliaus, ūkininkai naikina miškus, siekdami išplėsti žemės ūkio plotus.

Minėtose šalyse didelė dalis gyventojų yra tiesiogiai ar netiesiogiai priklausomi nuo kakavos auginimo, be to didžioji dalis kakavos yra užauginama mažose šeimų plantacijose. Dėl to itin svarbu suteikti smulkiesiems ūkininkams mokymus, kaip vykdyti veiklą tvariau ir užsitikrinti geresnes pajamas.

Nors šios problemos yra globalios, prie pokyčių kakavos auginimo sektoriuje galima prisidėti net jei nuo Vakarų Afrikos esame nutolę per beveik dešimt tūkstančių kilometrų – įsigyjant produktus su sertifikuotuose ūkiuose užauginta kakava.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis