Maisto vagonėlių savininkai BAF parodos proga atskleis šio verslo subtilybes

Atrodo, kad maisto vagonėlių sezonas baigėsi, tad kyla klausimas – ar tai yra sezoninis uždarbis, o gal pelningas verslas, kuris gali suktis ištisus metus? Jau lapkričio 7-9 dienomis „Litexpo“ vykstančios didžiausios maisto ir gėrimų parodos Baltijos šalyse BAF ir parodos metu pirmą kartą vyksiančių Geriausio maisto vagonėlio rinkimų proga, šie klausimai buvo užduoti patiems verslininkams.
„Barbeque Burgers“ vagonėlis
„Barbeque Burgers“ vagonėlis / Asmeninio albumo nuotr.

Startas atsieina keliolika tūkstančių eurų

Pradėti maisto vagonėlių verslą reikia nemažų investicijų. Pasak „Barbeque Burgers“ vadovo Tomo Dainovskio pinigine išraiška jos gali siekti ir iki 40 000 Eur, jei trūksta patirties ar gebėjimų. Tačiau, pasak jo, pradėti tokį verslą galima turint ir kur kas mažesnę investiciją: „Manau, 20 000 yra optimali suma“, – sako jis.

„Pradėdami savo maisto vagonėlių verslą investavome apie 20 000 Eur, – Tomui pritaria ketvirtus metus jau du „Tid Bit“ vagonėlius turinti Ramunė Bugenienė, – Pirkome naujesnius autobusiukus, kad šie negestų, tačiau neįrengtus. Tiek pat kiek autobusiukas kainavo ir jo vidaus įrengimas“. Pasak abiejų pašnekovų, tai yra pagrindinės šio verslo starto išlaidos.

Asmeninio albumo nuotr. /Maisto vagonėlis parodoje BAF
Asmeninio albumo nuotr. /Maisto vagonėlis parodoje BAF

Kitų maisto vagonėlių, tokių kaip „The Rolling Waffles“ ar „Trick Truck“ vadovai, teigia, kad užtenka ir apie 15 000 Eur verslui pradėti. O norint dar daugiau sutaupyti, reikėtų galvoti apie virtuvę priekaboje.

Asmeninio albumo nuotr. /„The Rolling Waffles“ vagonėlis
Asmeninio albumo nuotr. /„The Rolling Waffles“ vagonėlis

Greito pelno tikėtis neverta

„Dešrainis24.lt“ vadovas Kristijonas Rimgaila turi jau 6 metų patirtį maisto vagonėlių versle, tad įsibėgėjant naujam sezonui jis dažnai taikliai nuspėja, kas po vasaros išliks, o kas pasitrauks iš „žaidimo“.

Sėkmės atveju iš šio verslo galima pradėti gyventi tik po mažiausiai 2-3 veiklos metų.

„Šis verslas, sakyčiau, yra netgi labiau rizikingas nei kavinių. Per visus mūsų veiklos metus galiu suskaičiuoti vos kelis maisto vagonėlius, su kuriais kartu pradėjome ir kurie išliko iki šiandien.“

Pasak jo, labai svarbu dar pačioje verslo pradžioje savęs paklausti, ką su tuo maisto vagonėliu norite pasiekti: „Sėkmės atveju iš šio verslo galima pradėti gyventi tik po mažiausiai 2-3 veiklos metų“, – teigia K.Rimgaila.

Asmeninio albumo nuotr. /„Desrainis24.lt“ vagonėlis
Asmeninio albumo nuotr. /„Desrainis24.lt“ vagonėlis

„Sudega“ blogai pasirinkę renginius

Pasak mėsainiais prekiaujančio maisto vagonėlio „Barbeque Burgers“ vadovo Tomo Dainovskio, kai jau turima kur ir kuo prekiauti, didžiausia investicija tampa leidimai. O šioje vietoje sumos stipriai skiriasi:„Žinoma, kad pirmus metus dažnai prašaunama su pasirinkimu, kuriuose renginiuose prekiauti. Kai kurie priėmę neteisingus sprendimus išvis „susidegina“ ir jau kitais metais, žiūrėk, dalies tų maisto vagonėlių nebelieka.“

Pasak „Tid Bit“ R. Bugenienės, kai kur dalyvavimo kainos nelogiškai užkeltos: „Pavyzdžiui, Naktinio krepšinio dalyvio mokestis vienai nakčiai – daugiau nei pusė tūkstančio eurų. Iš verslo perspektyvos tai tikrai skamba nelogiškai“, – sako ji ir priduria, kad būna ir tokių renginių, kuriuose tenka sumokėti kone 2 000 Eur dalyvio mokestį, tačiau jie ne tik kad atsiperka, bet uždirbamas ir ženklus pelnas.

Žiemą ieško naujų galimybių

Vieną iš šio verslo didžiausių trūkumų visi pašnekovai įvardina sezoniškumą. Taigi dauguma maisto vagonėlių atlaikę intensyvų šiltąjį sezoną žiemos metu tiesiog ilsisi. Tačiau kai kurie ieško galimybių veikti ištisus meus.

„Žiemos metu orientuojamės į užsienio rinkas ir vietas, kuriose sudaromos sąlygos dirbti angaruose ar panašiose vietose, kad žmonėms būtų patogu valgyti ir nešaltų rankos“, – sako „Dešrainis24.lt“ vadovas K.Rimgaila.

Tuo tarpu „Tid Bit“ žiemą daugiausia dirba reklaminių klipų filmavimo aikštelėse ruošdami maistą filmavimo komandoms. Tačiau tempas, pasak R.Bugenienės, yra kur kas lėtesnis: „Šaltuoju metų laiku spėjame ir pailsėti, ir pakeliauti, ir pasiruošti naujam sezonui.“

Tiesa, yra ir tokių maisto vagonėlių, kurie visiškai ramiai ilsisi visą žiemą. „Mums tai yra šeimos amatas. Verslu to net nepavadintume“, – pasakoja kūrybiško maisto vagonėlio „Trick Truck“ vadovas Mantas Mozūra.

Asmeninio albumo nuotr. /„Trick Truck“ vagonėlis
Asmeninio albumo nuotr. /„Trick Truck“ vagonėlis

Verslas be konkrečios vietos

Tarp dažniausiai minimų šio verslo privalumų yra galimybė rinktis, kur ir su kuo dirbti, bei visos sąlygos keliauti.

„Tai, kad neturi viršininko ir gali nuolat keliauti po skirtingus renginius visoje Lietuvoje man yra didžiausias šio verslo privalumas. Tačiau tiems, kas nemėgsta čigoniško gyvenimo, tai gali būti ir trūkumas“, – pastebi R.Bugenienė.

Asmeninio albumo nuotr. /Maisto vagonėlis „Litexpo“ renginyje
Asmeninio albumo nuotr. /Maisto vagonėlis „Litexpo“ renginyje

„Esame tarsi važinėjantis cirkas, – kitą epitetą savo verslo ritmui parenka „Dešrainis24.lt“ vadovas Kristijonas Rimgaila, – Pusei metų namai tampa tik trumpalaikio apsistojimo vieta. Kone visą laiką leidžiame kelyje. Manau, šis verslas netinka sėsliems žmonėms, kurie mėgsta dirbti fiksuotomis valandomis ir turėti laisvus savaitgalius. Juk kai kiti žmonės ilsisi – mes dirbame.“

Visi šie maisto vagonėliai (ir dar daugiau) veiks ir Baltijos maisto ir gėrimų parodos BAF metu lapkričio 7-9 dienomis „Litexpo“. Be galimybės rinkti geriausią vagonėlį, taip pat šioje parodoje vyks žinomų žmonių kulinariniai šou, meno performansai, geriausio jaunojo virėjo ir geriausio maisto technologijų startuolio rinkimai bei ženkliai ūgtels konferencijų dalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis