Pasiimkite puodelį arbatos, patogiai atsiloškite ir keliaukim kartu su manim į (netolimą) maisto pasaulio ateitį...
2023-ųjų hit‘as bus... datulės!
Kadaise tiektos tik karaliams ir karalienėms, džiovintos datulės, panašu, taps ateinančių metų stalo monarchėmis. Sirupas, natūralus saldiklis, pakeičiantis cukrų, priedas kepiniuose ir sveikesnė alternatyva toms minutėms, „kai norisi kažko skanaus“. Datulės taps pirmuoju mūsų pasirinkimu sveikesnių užkandžių ir džiovintų vaisių pasaulyje.
Žuvų konservai taps vėl madingi
Mano kartos lietuviams žuvų konservai kažin ar kelia geras asociacijas... Tefteliai pomidorų padaže ar „parūdiję“ strimelės sueidavo nebent gerai išalkus kokiame nors turistiniame žygyje, kai visos kitos maisto atsargos jau būdavo išgaravę. Panašu, kad revoliuciją žuvų konservų pasaulyje padarė TikTok‘as, ir nuo šiol ne tik tunas, bet ir konservuotos sardinės, menkės bei ančiuviai taps geidžiamiausiais namuose ruoštų užtepėlių, pikantiškų pyragų, krostinių , fritatų, takų ir net picų ingredientais. Atrodo, kad konservuotų žuvų alėjoje prekybos centruose nuo šiol sutiksite kur kas daugiau pirkėjų nei esate matę iki šiol.
2023-iųjų patiekalas – karis
Prognozuojama, kad 2023-iaisiais dažniausiai gaminamas namuose patiekalas bus... kariai! Ir jei kai kam vis dar atrodo, kad karis yra kažkoks vienas konkretus patiekalas, tai turiu jums naujieną – karių rūšių ir skonių yra maždaug tiek, kiek rūšių ir skonių turi valgomieji ledai! COVID pandemija daugelį mūsų išmokė maistą ruošti namuose, o ekonominiai suvaržymai skatina atkartoti savo virtuvėse tuos valgius, kuriuos anksčiau lengva ranka užsisakydavom į namus ar valgydavom restoranuose. Neatsitiktinai populiarumas kitais metais prognozuojamas kariams, nes tai vienas jaukiausių komfortą užtikrinančių, nesunkiai pagaminamų ir visų mėgiamų patiekalų. Be indiškų ir Tailando karių, didžiausias susidomėjimo augimas žadamas japoniškiems!
Swicy
Atrodo, gurmaniškame žodyne kitąmet atsiras naujas terminas – „swicy“, kuris reiškia ne ką kitą, o saldaus ir aitraus skonių derinį (sweet and spicy). Nuo užkandžių iki desertų – kiekviename patiekale bus galima aptikti gana netikėtas, bet ryškiai juntamas saldumo ir aitrumo natas. Čili pipirais pagardintas šokoladas jau kuris laikas mėgstamas gurmanų, eilė atėjo liežuvį švelniai kandančiam medui, braškių džemu paskanintam aitriam viščiukui, čili ir miso karamele aplietiems sausainiams ir išraiškingo skonio mėsainių padažams, pagamintiems iš kajeno pipirų, česnakų bei rudojo cukraus.
Saldžiai aitrus maistas šimtmečiais buvo populiarus kai kuriuose regionuose (pavyzdžiui, Korėjoje), verta stebėti šią madą, nes ji turėtų apimti ir kitus kraštus, iki šiol neturėjusius savo kulinariniame repertuare tokios kombinacijos.
Augaliniai makaronai
Jei iki šiol parduotuvėje rinkotės tik tarp tradicinių ir viso grūdo miltų itališkų makaronų, kitąmet užduotis turėtų būti sudėtingesnė, mat daugiau laiko teks praleisti daržovių skyriuje, kur jus suvilioti bus mėginama makaronais, pagamintais iš cukinijų, morkų, moliūgų, kalafijorų ir net žalių bananų! Augalinei mitybai užkariaujant vis didesnį būrį simpatikų, šis posūkis neturėtų būti netikėtas: ar yra tinkamesnis būdas „veganizuoti“ patiekalą, nei visų iki vieno mėgstami makaronų patiekalai?
Vintažiniai receptai
Pasiruoškite TikTok‘o ir instagramo ekranuose matyti vis daugiau tų valgių, kuriuos ragavote vaikystėje ir kurie, atrodo, visiems laikams buvo prapuolę iš kulinarinių orbitų. Akivaizdu – vintažas grįžta ne tik į baldų salonus ir mados podiumus, bet ir į mūsų virtuves.
Nealkoholinis alkoholis
Kas galėjo pagalvoti, kad ateis laikai, kai bare klientus labiau domins džinas su toniku, kuriame – nulis procentų alkoholio? Prasidėjusi nuo nealkoholinio alaus, „sausa“ gėrimų mada, sako, plinta sparčiausiai, o gamintojai pristato vis naujas pakelti antakius priverčiančias naujienas: nealkoholinis viskis, romas ar tekila, sako, tik pradžia!
Solo vakarienės
„Rezervuokite stalelį… vienam“ – toks prašymas restorane dar neseniai būtų nuskambėjęs, švelniai tariant, keistai. Tačiau pernai vien Jungtinėse Valstijose solo rezervacijų skaičius restoranuose išaugo net 62 proc. Todėl nemažai restoranų jau dabar pradeda ardyti didžiulius bendruomeninius stalus ir jų vietoje žada įrengti mažus jaukius stalelius vienam valgytojui. Tokių, sako, 2023 metais skaičius tik augs. Juk jei viskas, ko norisi – tai pasimėgauti maistu, o ne rūpintis kokiomis temomis užimti pašnekovą, vakarienė vienam skamba kaip tobulas pasirinkimas!
Vakarienės netikėtose vietose
Kylant kainoms ir prastėjant ekonominei situacijai, nemažai žmonių vis rečiau gali sau leisti vakarienę restorane. Tačiau jei jau ryžtasi atidaryti piniginę, jie ieško tokių vietų, kurios būtų tikrai ypatingos ir netikėtos. Žinot, ko „Google“ paieškose 2022 metais dažniausiai ieškojo nuotykių ištroškę gurmanai? Ogi restoranų, įsikūrusių... vandenyno dugne! Tie paprasti mirtingieji kitąmet rinksis maitinimo taškus ne pagrindinėse miestų gatvėse, bet veikiau ten, kur šefas turi trumpiausią kelią nuo restorano virtuvės iki lysvės, kurioje auga toje virtuvėje naudojami ingredientai.
Skonių turizmas
Dvejus metus buvę uždaryti, 2023-iaisiais žmonės dar gausiau leisis į keliones, ir nemažai jų savo maršrutus planuos pagal norimus išragauti skonius. Skonių turizmas – ne naujiena kulinarijos pasaulyje, o kitąmet tikimasi turizmo vėjų pučiančių pagal populiarių TV serialų motyvus: nemažai „Squid Games“ gerbėjų patrauks į Pietų Korėją, o Siciliją turėtų užplūsti „White Lotus“ fanai.
Receptų trendai – iš Tik Tok‘o
Maisto fanatikai ir toliau stebės TikTok‘ą, nes būtent nuo šios platformos pastaruoju metu ima plisti didieji pasauliniai tam tikrų patiekalų populiarumo virusai. 2022-ieji buvo paženklinti „sviesto lentomis“ (butter board), „duonomis-debesėliais“ (cloud bread), „pastos čipsais“ (pasta chips). O kas užkariaus mūsų simpatijas 2023-iaisiais? Pagyvensim – pamatysim!