Pietūs: „pigiau ir sočiau“ ar „įdomiau ir sveikiau“?

Šiuolaikinis tempas keičia ne tik žmonių gyvenimo būdą, bet ir įpročius. Atliktų tyrimų duomenimis, lietuviai pietums skiria vis mažiau laiko, bet dažniau valgo restoranuose, kur renkasi brangesnius ir kokybiškesnius patiekalus. Pasak kalbintų restoranų virtuvės šefų, restoranų lankytojai pagaliau susirūpino, ką deda į burną ir tradicinius patiekalus vis drąsiau keičia sau neįprastais.
Pietūs restorane
Pietūs restorane / Fotolia nuotr.

„Žmonių poreikiai ir lūkesčiai per pastaruosius metus gerokai pasikeitė: restoranų klientai nebeprašo „daug ir sočiai“, o dėmesį skiria patiekalo ingredientų natūralumui, estetikai ir neatrastam skoniui. Žmonės pasiilgo maisto nuotykio, kai suteikiama galimybė valgyti tamsoje, visiškoje tyloje ar paragauti neatrastų derinių iš įvairių pasaulio virtuvių, pavyzdžiui azijietiško skonio – umami, – sako „Amber Food“ kokybės skyriaus vadovas ir „La Crepe“ dienos pietų bei naujovės – verslo vakarienės meniu sudarytojas A. Furmanavičius. – Vis giliau įsišaknijant sveiko gyvenimo kultūrai ir sportiško kūno kultui, iš antro plano į valgiaraštį grįžta jūros gėrybės ir žuvis bei sezoninės daržovės. Ilgi valgiaraščiai taip pat po truputį traukiasi į istoriją – juos pakeičia a la carte, nes restoranų lankytojams reikia paprasto apsisprendimo, ką valgyti.“

Restoranų lankytojai pamažu ima suprasti, kad kaina lemia kokybę, todėl jau yra pasiryžę dienos pietums skirti nuo 12 iki 35 litų. Rinkdamiesi vietą verslo susitikimui, jie kreipia dėmesį aptarnavimo kokybę ir greitį, patiekalų įvairovę ir patogią erdvę bendravimui. Taip pat vis dažniau įvertinamas nemokamas bevielis ryšys, be kurio dažno restorano kliento pietūs, turbūt, nebeįsivaizduojami.

Kaip pastebi 2012 metais geriausio virėjo titulą laimėjęs Vilniuje įsikūrusio restorano „Moon Garden“ virtuvės šefas Justinas Misius, dienos pietūs tapo tam tikru statuso simboliu, mat vietos verslo pietums pasirinkimas parodo kviečiančiojo pietauti skonį ir finansines galimybes. „Dažnai žmonės prisibijo eksperimentuoti su maistu, todėl renkasi gerai žinomas ir išbandytas vietas, nors pietų pertrauka – puikiausias būdas atrasti kažką nauja. Vištiena pietų meniu, žinoma, karaliauja, nes ji vartotojui tinka tiek kainos, tiek maisto kokybės atžvilgiu, bet džiugina tai, kad lietuviai kiaulienos karbonadą vis dažniau keičia žuvimi ir jautiena, – sako jis. – Bulvės, turbūt, niekada neišnyks iš valgiaraščio, bet jos pietų lėkštėje įgauna kitą formą ir spalvą: prie mėsos ir žuvies patiekiami mėlynųjų bulvių traškučiai, krosnyje užkeptos raudonųjų bulvių puselės, pjaustyta kubeliais bulvė troškinama kavoje ir panašiai.“

Pagrindinės dienos pietų tendencijos

♦ Porcijos

Nedidelės, estetiškai atrodančios, serviruojamos įdomesnėse lėkštėse, atsisakant „bokšto“ kompozicijos. Nuo šiol mažiau reiškia daugiau.

♦ Nauji pasirinkimai

Neliko įprasto derinio – sriuba ir karštas patiekalas, žmonės mielai renkasi sriubą su salotomis ar salotas ir karštą patiekalą. Nors desertą su puodeliu kavos po pietų renkasi dar nedidelė pietaujančių dalis, ši užsienyje itin populiari tradicija po truputį įsitvirtina ir Lietuvoje.

♦ Sezoniniai produktai

Tapo madinga restoranų meniu sudaryti iš sezoninių daržovių. Pasak kalbintų virėjų, Lietuva – ne tokio klimato šalis, kad šviežiomis kokybiškomis daržovėmis galėtume mėgautis visus metus, ypač, kad atvežtinės dažnai nepateisina lūkesčių. Taip „antram gyvenimui“ prisikėlė ropės, ridikai, burokėliai, kopūstai, lietuvių pamėgtos bulvės.

♦ Kruopų renesansas

Ryžius lėkštėje keičia neįprastos ar primirštos grūdinės kultūros: vis dažniau žmonės garnyrui renkasi lęšius, perlines kruopas, grikius, kus kus ar kitas kruopas.

Aptarnavimo laikas

Dėl įtempto darbo grafiko restoranų lankytojai dienos pietų metu nori būti aptarnaujami greitai. Tiesa, per greitai atneštas maistas vartotojui asocijuojasi su prasta jo kokybe, per ilgai – su restorano darbuotojų neprofesionalumu.

Kaina

Vis dažniau ieškoma ne mažiausios kainos, o geriausio patiekalo pasiūlymo.

♦ Gėrimas

Lietuviai perima italų, prancūzų, portugalų tradiciją ir pamažu įpranta gerą maistą užsigerti taure vyno ar pietus baigti puodeliu kavos.

„Svarbiausias mano patarimas – valgyti eikite ten, kur daug žmonių – taip visada būsite garantuoti, kad maistas yra šviežias, nes produktai neužsistovi lentynose ir yra nuolat papildomi“,  - sako virtuvės šefas, kulinarinės mokyklos „Ticket to the Kitchen“ įkūrėjas Ruslanas Bolgovas. Anot jo, verslo pietūs – tai puikus reklaminis restorano įrankis, pristatantis virtuvės šefo kompetenciją: per pietus klientas už mažesnę kainą gali paragauti supaprastintų pagrindinio meniu patiekalų bei susidaryti įspūdį apie lankomo restorano maisto kokybę. Tai gali padėti apsispręsti arba atbaidyti nuo apsilankymo šiame restorane vakare ar ypatingomis progomis.


Straipsnio šaltinis: RsV agentūra AD VERUM

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis