Prestižinio restoranų gido vadovas: „Lietuva turi ką pasiūlyti pasaulio gurmanams“

Ko reikia, kad geriausi Lietuvos restoranų vardai būtų linksniuojami kartu su tokiais grandais kaip „Noma“, „Azurbendi“ ir „Fat Duck“? Į šį klausimą Lietuvos gastronomijos elitui gali padėti atsakyti prestižinio restoranų gido „Gault & Millau“ prezidentas Jacques Bally, atvyksiantis į Lietuvos gastronomijos forumą 2019.
Restorane „Vila Komoda“
Restorane „Vila Komoda“ / „Gediminas Gražys Photography“ nuotr.

„Mano vizito tikslas yra padėti pamatus bendradarbiavimui, kuris padėtų kūrybiškai pristatyti lietuvišką modernią virtuvę bei unikalų gastronomijos paveldą visam pasauliui,“ – pranešime žiniasklaidai cituojamas Jacques Bally, atsiliepęs į „Keliauk Lietuvoje“ kvietimą kalbėti spalio 15–16 dienomis Vilniuje, „Litexpo“ rūmuose vyksiančiame Lietuvos gastronomijos forume.

Organizatorių archyvo nuotr. /Jacques Bally
Organizatorių archyvo nuotr. /Jacques Bally

„Gault & Millau“ yra nuo 1969 m. leidžiamas restoranų gidas, šiuo metu apimantis 22 valstybes, įskaitant tokias gurmanų pamėgtas šalis kaip Prancūzija, Japonija, Slovėnija ir Šveicarija. Restoranų reitingavimo principas skiriasi nuo kito grando – „Michelin“. „Gault & Millau“ taiko 20 balų skalę, o aukščiausios įvertinimo per visą gido leidimo istoriją yra nusipelnę vos du restoranai. Į gidą nėra traukiami restoranai surinkę mažiau nei dešimt balų.

Tikėtina, kad paminėjimo gide nusipelnytų nemaža dalis į Lietuvos geriausių 30-uką įtrauktų restoranų.

Taip pat, skirtingai nuo „Michelin“, „Gault & Millau“ nuo pat atėjimo į naują šalį deda pastangas apžvelgti didesnį skaičių restoranų. Tikėtina, kad paminėjimo gide nusipelnytų nemaža dalis į Lietuvos geriausių trisdešimtuką įtrauktų restoranų. Be to, siekdamas perteikti savo skaitytojams šalies gastronominį identitetą, šis gidas taip pat turi atskiras skiltis, skirtas ne tik geriausiems restoranams, bet ir savitoms kavinėms, užkandinėms bei viešbučiams.

Patekti į tokio prestižinio gido sudarytojų akiratį jau savaime yra geras ženklas Lietuvos restoranų bendruomenei, mano nacionalinės turizmo skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ vadovas Dalius Morkvėnas. Atskiras gidas apie Lietuvą pakeltų šalies patrauklumą ir prestižą tarp skirtingų grupių – nuo išrankesnių keliautojų iki dalykinių turistų.

„Gault & Millau“ gidas, skirtas Lietuvai, visų pirma, būtų aktualus keliautojams iš Prancūzijos ir Vokietijos, kur gido rekomendacijos yra vertinamos itin aukštai“, – teigia D.Morkvėnas. „Gastronominių patirčių kokybė taip pat aukštai vertinama turistų iš tolimųjų rinkų. Naujausio Europos kelionių komisijos tyrimo duomenimis, net 55 proc. keliautojų iš kitų žemynų renkantis kelionių kryptį įtakos daro šalies gastronomija.“

Šarūnės Janušonytės/15min nuotr./Turistai Vilniaus senamiestyje
Šarūnės Janušonytės/15min nuotr./Turistai Vilniaus senamiestyje

„Papulti į šį prestižinį restoranų gidą, reiškia papulti į pasaulio kulinarinį žemėlapį. Kiekvienas gastronominis turistas, planuodamas kelionę į tam tikrą šalį, atlieka „namų darbus“ ir Lietuvos restoranų atsiradimas „Gault & Millau“ ar „Michelin“ giduose yra mūsų langas į gastronominį pasaulį,” – teigia virtuvės šefas ir Lietuvos gastronomijos forumo iniciatorius Liutauras Čeprackas.

„World Food Travel Association“ duomenimis, beveik ketvirtadalį turisto krepšelio sudaro išlaidos maistui, o gastronominių patirčių kolekcionieriai išleidžia dar daugiau.

Glaudus bendradarbiavimas su tokių gidų kaip „Gault & Millau“ ir „Michelin“ sudarytojais yra platesnių „Keliauk Lietuvoje“ darbo gastronominio turizmo srityje planų dalis. Planuojama atlikti gastronominio turizmo studiją, dirbant su ekspertinėmis grupės, kurios gali padėti identifikuoti gastronominio turizmo vystymo silpnąsias ir stipriąsias puses.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis