Restoranų tendencijos 2015-aisiais: išmanioji Z karta ir išankstiniai bilietai vakarienei

Konkurencija restoranų rinkoje dar niekada nebuvo tokia intensyvi, nes technologijų amžiuje visos gastronominės naujovės tapo ranka pasiekiamos. Vartotojai tapo išrankesni, reiklesni ir imlesni naujovėms, tad virtuvės virėjai bei restoranų savininkai turi gerokai pasukti galvą, kuo juos dar nustebinti.
Vakarienė restorane
Vakarienė restorane / „Shuterstock“ nuotr.

Pasak maisto pramonės tendencijų prognozuotojų, 2015 metais sumaišties įneš ir iki restorano „lygio“ užaugusi visiškai nelojali, technologijų pasaulyje gyvenanti, jaunoji Z karta.

„Į restoranų verslą naujosios technologijos įsiliejo jau prieš kurį laiką, tačiau stabtelėti nereikėtų – užaugę naujieji lankytojai ir technologijų vartotojai į restoraną atvyksta su visiškai kitokiais lūkesčiais ir patirtimi, kuri vyresniesiems neretai sunkiai suvokiama. Išsiskirti tik patiekalais 2015 metais bus sunku – lankytojai reikalaus „viso paketo“, kuris ne tik pamalonintų gomurį, bet valgymą paverstų vienu dideliu įspūdžiu“, – sako UAB „Amber Food“ rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė.

Technologijų bumas

123RF nuotr./Mergina bare
123RF nuotr./Mergina bare

Pasak maisto tendencijų specialistų, išmanieji įrenginiai taps dar svarbesne restoranų verslo dalimi: klientams bus siūlomos mobiliosios programėlės, leisiančios norimą patiekalą užsisakyti iš anksto, o vaikus džiugins galimybė savo užsakymą restorane suformuoti ir pateikti pasitelkus išmaniąsias technologijas.

„Amerikoje jau dabar kai kuriuose „Pizza Hut“ restoranuose pietaujantys gali užsisakyti picas tiesiog tempdami grafinius picos ingredientus ant įsivaizduojamo pado. Toks savotiškas maisto užsakymas ne tik supaprastina aptarnavimo procedūrą bei eliminuoja žmogiškosios klaidos faktorių, kad kai kurie kliento pageidauti ingredientai nebus įtraukti į užsakymą, bet ir sudaro galimybę ugdyti vaiko kūrybiškumą“, – sako L. Nikonovaitė.

Pasak jos, tobulės ir atsiskaitymų sistema – elektroninių piniginių programėlės, pagreitinančios ir supaprastinančios atsiskaitymą restoranuose. Tokia naujovė turėtų itin pradžiuginti pietaujančius biurų darbuotojus – šiems žmonėms kiekviena minutė suskaičiuota, tad erzinantis sąskaitos laukimas taps nereikšminga ir pamiršta problema.

Taip pat skaitykite: Maisto produktai, kurių niekada nederėtų valgyti prieš miegą

Azijos virtuvė – iš kitos pusės

Dabartiniai paaugliai savarankiškai priima sprendimus, kur eiti pavalgyti ir kaip išleisti savo pinigus, tad restoranų savininkai turės gerai pasistengti, norėdami prisijaukinti šiuos išlepusius klientus.

Nors šios virtuvės maistas jau kurį laiką kopia į populiarumo viršūnę, ekspertai prognozuoja, kad kopimas tęsis kiek kitokia kryptimi. 2015-aisiais ledus galutinai pralauš ir į restoranų virtuvę įsiverš korėjiečių, vietnamiečių bei japonų patiekalai. Ypač – ramen: japoniška sriuba su kviečių makaronais ir žuvies ar mėsos sultiniu, kuris pagardinamas sojų padažu arba miso. Į sriubą taip pat dedama žuvies ar mėsos gabaliukų, pjaustytų svogūnų ir jūržolių.

„Žmonės dažniausiai žino japonų, kinų ar tailandiečių virtuvių patiekalus, tačiau Vietnamo, bene sveikiausios iš visų Azijos šalių, patiekalų ragavęs retas, – pastebi specialistė. – Azijos gyventojai maistui naudoja sezoninius produktus, kad juose būtų kiek įmanoma daugiau vertingų medžiagų ir vitaminų. Ši praktika taikoma ir kai kuriuose Lietuvos restoranuose: patiekalams nenaudojami jokie skonio stiprikliai, gaminama tik iš šviežių, ne šaldytų produktų, ryžiai ruošiami garuose, kad šie išlaikytų visas naudingas medžiagas.“ Anot jos, nors šiuo metu tokius patiekalus tiekia retas restoranas, kitais metais situacija neabejotinai pasikeis.

Sveika mityba

Sveika gyvensena besidominčių žmonių tik daugės, tad restoranai turės prisitaikyti prie pasikeitusių lankytojų poreikių. Išpopuliarėjusios įvairios madingos dietos ir ekologiškumo bumas 2015 metais gerokai pakoreguos valgiaraščius, kuriuose bus įtraukti ir veganams, ir Paleo dieta ar ekologiškais produktais susižavėjusiems klientams tinkami patiekalai.

„Vyraujanti nuomonė, kad sveikas maistas – tik gamintas namie, jau morališkai pasenusi. Restoranai prisitaiko prie savo klientų poreikių ir vis daugiau įtraukia sveikatai ir kūno linijoms draugiškų patiekalų. Vadovai jau mąsto, kaip ateityje patiekalų gamyboje panaudoti daugiau ekologiškų, vietiniuose ūkiuose užauginamų produktų“, – teigia L. Nikonovaitė.

Pamirškite Y! Karaliauja Z karta

Vietos restoranuose tirps taip greitai, kad netikėtai sumanius vakarą praleisti mieste, gali tekti nusivilti.

Kompanijos iki šiol bandė įtikti sėkmingai Y, arba interneto kartai, tačiau kitais metais dėmesys bus nukreiptas į mokią ir naujų įspūdžių ištroškusią Z kartą.

Dabartiniai paaugliai savarankiškai priima sprendimus, kur eiti pavalgyti ir kaip išleisti savo pinigus, tad restoranų savininkai turės gerai pasistengti, norėdami prisijaukinti šiuos išlepusius klientus.

Tai reiškia, kad restoranuose turės būti pritaikyta daug technologinių sprendimų, žinoma, įrengtas nemokamas bevielis ryšys, garsiai skambanti šiuolaikinė muzika ir modernus interjeras bei naršant planšetėse ir išmaniuose telefonuose valgyti pritaikyti patiekalai.

Nišiniai alūs ir natūralūs gėrimai

Šviežiai spaustos sultys, restorano gamybos limonadai ir vietos aludarių gamintas alus – tai vienas būdų, kuriuo pasinaudos meniu norintys atnaujinti ir iš kitų išsiskirti restoranai.

„Tai, kad lietuviai pradėjo vis dažniau rinktis unikalius, vietos gamybos gėrimus, pastebėjome restoranuose pasiūlę vietoje gaminamų sulčių kokteilių ir nišinių alaus rūšių. Pastebime, kad vietinė produkcija vėl išgyvena renesansą“, – tendencijas pristato L. Nikonovaitė.

Į restoraną – tik su išankstiniais bilietais

Restoranai, rezervuojantys staliukus pietums ar vakarienei, gali ploti rankomis – jiems kitais metais prognozuojamas didžiulis pasisekimas. Vis labiau linkstama prie išankstinių, išmania mobiliąja programėle rezervuotų staliukų – vietos restoranuose tirps taip greitai, kad netikėtai sumanius vakarą praleisti mieste, gali tekti nusivilti. Iš anksto apmokėtos vakarienės restoranams garantuos užimtumą – atšaukti rezervaciją klientui tiesiog neapsimokės.

Pasak rinkodaros vadovės, išankstinės apmokėtos rezervacijos leis restoranams pasiūlyti patrauklesnę patiekalo ar gėrimo kainą bei klientui suteikti papildomų privilegijų. „Ar gali būti taip, kad kitais metais vietos restoranuose bus pardavinėjamos kaip aukcionuose – tam, kas pasiūlys didesnę kainą? Manau, kad 2015-aisiais galima sulaukti visko“, – šypteli L. Nikonovaitė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis