Suskaičiuoti „30 geriausių restoranų“ balsai – 4 naujokai, 2 restoranai grįžo į reitingą

Šiemet jau ketvirtą kartą Lietuvoje vykstančių „30 geriausių restoranų“ kartu su pagrindiniu partneriu „iittala“ rinkimai artėja link kulminacijos – balsai suskaičiuoti: „Dabar belieka iš eilės paskelbti visą sąrašą. Skelbimas prasideda nuo 30 vietos jau rytoj, gegužės 30 d. Bus atskleidžiama po vieną vietą kasdien“, – sako Gero maisto akademijos įkūrėjas Linas Petrukaitis.
Latvijos virtuvės pristatymo renginys
Šefas ruošia maistą / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

2019 m. reitinge nebeliko 6 restoranų

Kasmet trisdešimtuke įvyksta pokyčių ir, kaip teigia, akademijos Tarybos nariai, tai yra normalus procesas: „Restoranų rinka yra labai dinamiška. Todėl, kad išliktum tarp geriausiųjų reikia atiduoti labai daug jėgų ir turėti labai daug užsispyrimo, nes sėkmė šioje srityje yra uždirbama sunkiu darbu, tačiau pelnyta. Čia nėra vienadienių herojų“, – pranešime žiniasklaidai cituojama Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė ir projekto Tarybos narė Evalda Šiškauskienė.

Tiesa, nors pokyčiai tope vyksta, tačiau jie yra mažesni nei bet kuriais šio projekto metais: „Iš pernai metų sąrašo tarp 30 geriausių šiemet neliko 6 restoranų. Tačiau, žinoma, atsirado lygiai tiek pat naujų vardų. Iš jų – 4 nauji ir 2 restoranai sugrįžo į topą“, – išduoda L.Petrukaitis.

Gedimino Gražio nuotr. /Linas Petrukaitis
Gedimino Gražio nuotr. /Linas Petrukaitis

Visiškai tose pačiose vietose liko 4 restoranai: „Ne tik dėl šio penketo, bet apskritai pastebime atsirandantį stabilumą restoranų rinkoje, o tai reiškia besiformuojančią brandą“, – ryškėjančia tendencija džiaugėsi žurnalo „Geras Skonis“ vyr. redaktorė ir projekto Tarybos narė Rasa Ščeponienė.

Kaip renkami geriausi šalies restoranai?

Projekto Taryba iš visų Lietuvos restoranų atrenka 60 restoranų kandidatų ir šį sąrašą atiduoda šimtui Lietuvos maisto ekspertų – Gero maisto akademijos nariams. Tai –skirtingų asociacijų atstovai, taip pat restoranų atstovai, nepriklausomi maisto kritikai, Gurmanų gildijos atstovai, someljė, maisto blogeriai, žurnalistai. Jie turi pateikti anketą su savo geriausių restoranų TOP10.

Maisto vertinimas turi 70 proc. įtakos galutiniam restorano balui. Gėrimų meniu, aplinkos ir aptarnavimo kokybės vertinimai – po 10%. „30-ies geriausių“ sąrašas sudaromas skaičiuojant kiekvieno restorano vertinimo vidurkį, o ne gautą absoliutų balsų kiekį.

Roberto Daskevičiaus nuotr./Restorano patiekalas
Roberto Daskevičiaus nuotr./Restorano patiekalas

Projekto reikšmė ilgalaikėje perspektyvoje

Indų ir interjero detalių prekės ženklo „iittala“ partnerystės dėka „30 geriausių restoranų“ tapo tęstiniu projektu ir gidu ne tik vietiniams, bet ir į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams. Pagrindinis jo tikslas, kad žmonės lengvai rastų atsakymą į klausimą „kur skaniai pavalgyti“ ir galėtų lengviau rekomenduoti restoranus vieni kitiems.

„Taip pat ne mažiau svarbus tikslas ilgalaikėje perspektyvoje kurti Lietuvos gastronominį žemėlapį. Todėl džiaugiamės, kad kasmet projekto geografija plečiasi. Taip pat ir šiemet trisdešimtuke atsirado naujas miestas“, – pasakoja Gero maisto akademijos įkūrėjas L.Petrukaitis.

Gedimino Gražio nuotr. /Restorano „Džiaugsmas“ triumfas 2018-aisiais
Gedimino Gražio nuotr. /Restorano „Džiaugsmas“ triumfas 2018-aisiais

Geriausieji bus atskleisti apdovanojimų ceremonijoje

Kaip ir kasmet, „30 geriausių restoranų“ Lietuvoje projektą vainikuos apdovanojimai, kurie vyks birželio 27 d. Tokie restoranų vertinimai ir apdovanojimai vyksta pasauliniu mastu, o kai kurios šalys turi savo restoranų reitingus. Lietuva jau ketvirtus metus iš eilės – nebe išimtis.

Rinkimus organizuoja Gero maisto akademija kartu su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija ir žurnalu „Geras Skonis“. „30 geriausių restoranų“ sklaida užsienyje vykdoma bendradarbiaujant su turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“. Projekto pagrindinis partneris – indų ir interjero detalių prekės ženklas „iittala“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis