„Spinter research“ atlikta apklausa, kurią inicijavo degalinių tinklas „Circle K“, atskleidė, kad juodai kavai prioritetą teikia net 38 proc. šalies gyventojų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Juoda, bet ne espresso
Tyrimo duomenimis, juodą kavą geria 41 proc. įvairaus lygio vadovų ir tiek pats specialistų bei tarnautojų. Tarp ūkininkų juodos kavos gerbėjų dalis pakyla iki 44 proc., o tarp bedarbių – iki 45 proc. Įdomu, kad ūkininkai yra ta grupė, kurioje daugiausia, arba net 37,5 proc., apklaustųjų išvis negeria kavos.
38 proc. smulkiųjų verslininkų bei 36 proc. darbininkų arba techninių darbuotojų taip pat simpatizuoja juodai kavai, nuo jų neatsilieka senjorai (36 proc.), studentai ir moksleiviai (30 proc.). Mažiausiai gerbėjų juoda kava turi tarp namų šeimininkių – tokia kava mėgaujasi kas penkta (20 proc.).
Simpatijas juodai kavai atiduodantys lietuviai gana abejingi espresso kavai, kurį mėgsta vos 3 proc. šalies gyventojų.
„Nors pastaruoju metu kavos su priedais darosi vis populiaresnės, vis dar dominuoja klasikinis skonis. Pas mus ilgai buvo gajus įprotis kavą plikytis patiems, puodelyje, o tai yra paprasčiausias kavos ruošimo būdas, formuojantis ir kavos gėrimo įpročius. Tai paaiškintų, kodėl tiek daug paprastos juodos kavos mėgėjų ir mažai – espresso“, – pastebi „Circle K Lietuva“ rinkodaros vadovė Renata Timoščik.
Pieniška kava – jaunimo mada
Tarp pieniškų kavų Lietuvoje pagal simpatijas pirmauja juoda su pienu (16 proc.), cappuccino (15 proc.) bei latte kava (14 proc.). Akivaizdu, kad pieniškoms, įvairesnių skonių galinčioms pasiūlyti kavoms labiausiai simpatizuoja jaunimas.
Pavyzdžiui, tarp 18–25 m. apklaustųjų juoda kava sulaukė tik 27,7 proc. simpatijų. Tai – vos keliais punktais šioje amžiaus grupėje daugiau nei cappuccino (23,4 proc.) ar latte (22,7 proc.). Tad galima prognozuoti, jog po keliolikos metų juoda kava bus nebe absoliuti lyderė, o tik viena populiariausių.