Tiesa, ir mažieji, ir didieji prekybininkai pripažįsta, jog tam tikrų pasikeitimų yra – net ir mėsa dažnai perkama internetu, pageidaujama pristatymo į namus, šeimos nori ne didelių mėsos gabalų, bet gausaus įvairių mėsos rūšių rinkinio.
„Naturalia ūkis“ vadovas: „Žmonės ruoš skirtingus patiekalus, kad išvengtų monotonijos“
Parduotuvė „Naturalia ūkis“, nors siūlo ir kitų maisto prekių – daržovių, bakalėjos, pirmiausiai vilniečiams žinoma kaip mėsos parduotuvė. Paskelbus karantiną ši vieta ir toliau veikia, tačiau nemaža dalis prekių pirkėjams išvežiojama arba suruošiami krepšeliai pagal išankstinius užsakymus internetu ar telefonu.
Kaip prisipažino „Naturalia ūkio“ savininkas ir vadovas Mantas Miežanskas, visą prieššventinę savaitę vos spėjama suktis – išankstinių užsakymų nestinga, tačiau kartu lietuviai savo įpročių nekeičia ir šventėms ruošiasi paskutinę minutę. Pašnekovas nepastebi, kad šiemet būtų sumenkusi ir prekių krepšelio vertė. „Iš tiesų dideli užsakymai net nustebino – labai nedaug mažesnių nei 50 eurų vertės, o dažnai perkama ir už 100 eurų ar daugiau“, – sako jis ir priduria: „Panašu, kad maistas žmonėms liko bene vienintelis malonumas.“
Perkami ne stambūs mėsos gabalai, kokius patogu kepti būriui, bet daug įvairių mėsos rūšių mažesnėmis porcijomis.
Paklaustas, kokią mėsa tautiečiai renkasi, M.Miežanskas sako, jog panašu, kad per Velykas kai kurie žmonės pradės grilio sezoną – perkami šašlykai, ant gyvos ugnies itin tinkami ruošti kepsniai. Kita vertus, atrodo, jog dalis žmonių, kurie galbūt kitu atveju būtų pirkę marinuotą mėsą, šiemet renkasi šviežią ir imsis ją marinuoti, kitaip ruošti patys – dėl to, jog sėdi namuose ir turi daugiau laiko, spėja M.Miežanskas. „Ryški tendencija, kad perkami ne stambūs mėsos gabalai, kokius patogu kepti visam būriui, bet daug įvairių mėsos rūšių mažesnėmis porcijomis. Panašu, kad nenorima porą dienų valgyti to paties, o ketinama prisiruošti skirtingų patiekalų, kad nebūtų monotonijos“, – sako „Naturalia ūkis“ vadovas.
Be mėsos prieš Velykas šioje parduotuvėje itin paklausūs ir kiaušiniai, paprastai pirkėjai jų užsako po 5–7 dėžutes, o M.Miežanskas juokavo, jog savaitei riedant į pabaigą kiaušiniais jau prekiauja „iš po prekystalio“ – tai yra jų belikę tik ištikimiausiems parduotuvės klientams.
Jei ketvirtadienį parduotuvė dar priėmė ir itin specialius užsakymus, tai vėliau jų jau nebesiėmė ruošti. Kita vertus, jų vitrinos žada būti pilnos iki pat šeštadienio vakaro, mėsos tikrai neturėtų pritrūkti.
„The Farm“ bendrasavininkė: „Vidutinis krepšelis – už ne mažiau kaip 70 eurų“
Darbų stoka prieš Velykas negali skųstis ir specializuotos mėsos parduotuvės „The Farm“ komanda. Šios parduotuvės vienos iš bendrasavininkių Jūratės Valiukaitės teigimu, bendras pardavimų kiekis yra panašus kaip ir pernai, tačiau šiemet parduotuvę užplūdo daugiau šeimų, tad tenka dirbti su daugiau klientų. Parduotuvė ėmėsi pristatyti pirkinius ir į namus, tačiau prisipažįsta nesugebantys aprėpti visų to norinčių – prekes pristato maždaug 30-iai procentų pirkėjų, o likusiųjų prašo užsukti gyvai ir atsiimti jau suruoštus krepšelius, jei dėl to buvo tartasi iš anksto.
Paklausta apie populiariausius pasirinkimus, pašnekovė teigia, jog pirkėjai dažniausiai perka ūkininkų užaugintas vištas, taip pat ėrieną, kiaulienos sprandinę, jau paruoštą kepti, šventinį mėsos gaminį „Pochetta“, paklausūs ir šašlykai, dešrelės. J.Valiukaitė taip pat pastebi, kad pirkėjai renkasi mažesnius gabaliukus ir didesnę prekių įvairovę. Jos skaičiavimu, vidutinė prekių krepšelio vertė siekia ne mažiau kaip 70 eurų.
Prieš Velykas šioje parduotuvėje paklausūs ir kiaušiniai, tiesa, ūkininkų laisvai laikomų vištų kiaušinių dėžutė atsieina 3 Eur, dažniausiai pirkėjai jų perka 2–3.
„Ilzenbergo ūkio“ direktorė: „Panašu, kad daug žmonių ruoš maistą ant grilio“
Rokiškio rajone įsikūręs „Ilzenbergo ūkis“ savo gaminius tiekia ir individualiems pirkėjams į namus, ir parduotuvėms, o populiariausia jų prekė yra šviežia vištiena. Būtent paukštiena išliko itin paklausi ir prieš Velykas.
Kaip pasakoja „Ilzenbergo ūkio“ direktorė Diana Jokimčienė, vienas klientas paprastai perka kelių rūšių vištienos dalis, itin populiari vištos krūtinėlė, blauzdelės. Šiųmetės Velykos gana vėlyvos, tad ūkis džiaugiasi suskubęs pristatyti naujienas – marinuotas blauzdeles ir sparnelius, itin tinkamus kepti ant grilio, kaip visada populiarūs ir šašlykai, marinuotas viščiukas „Tabaka“. D.Jokimčienė teigia nė neabejojanti, kad Velykų proga nemažai žmonių, kurie turi tam sąlygas, ruoš maistą lauke.
Mūsų ūkio vištos nesugebėjo padėti tiek kiaušinių, kokia buvo paklausa.
„Dar viena šių metų Velykų tendencija – užsakoma daug pyragų, daugiau paruošto maisto. Žmonės dalį maisto ruoš patys, tačiau kai ką nori gauti ir jau pagaminto“, – pastebi ji. Paklausus, kiek gausiai pirkėjai pirko ūkyje laisvai laikomų vištų kiaušinius, D.Jokimčienei beliko nusijuokti ir prisipažinti: „Mūsų ūkio vištos nesugebėjo padėti tiek kiaušinių, kokia buvo paklausa.“
Prekybos tinkle „Rimi“ populiariausia kiauliena ir vištiena
Jau ne pirmus metus didžiųjų prekybininkų duomenys leidžia teigti, jog mėgstamiausia lietuvių mėsa – kiauliena bei vištiena, šios simpatijos nekinta ir prieš Velykas, liudija prekybos tinklo „Rimi“ pardavimai.
Pasak tinklo komunikacijos vadovės Renatos Keršienės, šviežios mėsos pardavimai „Rimi“ parduotuvėse praėjusią, priešvelykinę, ir pirmomis šios savaitės dienomis yra didesni nei praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. „Šviežios mėsos pardavimų augimas stebimas visą karantino laikotarpį – pirkėjai daugiau gamina namuose sau ir šeimos nariams. O populiariausia tarp „Rimi“ pirkėjų yra šviežia kiauliena ir vištiena“, – teigia pašnekovė.
Įdomu, kad marinuotos mėsos pardavimai, lyginant praėjusią, priešvelykinę, savaitę su atitinkama savaite prieš metus, šiame tinkle šiek tiek mažesni. Galima kelti versiją, jog būdami namuose pirkėjai daugiau laiko gali skirti maisto gaminimui ir ruošti įvairius patiekalus nuo pat pradžių patys. „Visgi šią savaitę jau stebimas ir marinuotų mėsos gaminių pardavimo augimas – Velykoms pirkėjai ieško įdomesnių patiekalų“, – konstatuoja R.Keršienė. Pirkėjai perka ir tokius retesnius gaminius, kaip šviežias ir marinuotas ančiukas, triušiena, galvijų liežuviai, kiaulienos šašlykai.
Vos tik prasidėjus karantinui, anksčiau, nei planuota, „Rimi“ pavyko startuoti su elektronine parduotuve, šioje platformoje mėsa taip pat atsiduria tarp populiariausių produktų. Pasak pašnekovės, elektroninės parduotuvės pirkėjai iš šviežios mėsos dažniausiai renkasi vištos krūtinėlę, kiaulienos sprandinę, maltą jautieną-kiaulieną, iš apdorotų mėsos gaminių – vytintas, šalto rūkymo, virtas dešreles.
„City Chef Barbecue“ bendrasavininkas: „Esame patogūs tiems, kas nori jau paruošto produkto“
Lietuvoje paskelbtas karantinas bei prievolė uždaryti duris lankytojams tapo paskata pagaliau startuoti su prekyba internetu ir „City Chef Barbecue“ bendrasavininkams. Prieš Velykas jie gali tik džiaugtis suskubę tą padaryti.
Kaip teigė restoranų bendrasavininkas ir šefas Artūras Samavičius, būtent maistas išsinešimui ir prekyba e.parduotuvėje padėjo išlaikyti nemažos dalies darbuotojų užimtumą ir užtikrinti jiems algas.
„City Chef Barbecue“ originalūs tuo, jog pirkėjams siūlo pirkti termiškai jau apdorotus mėsos gaminius – jų pačių rūkytus, supakuotus vakuume, su detaliomis instrukcijomis, kiek jie galioja ir kaip vartoti. Prieš Velykas suskubta šalia populiariausių mėsos gaminių pasiūlyti ir specialų velykinį rinkinį, kuris atsieina kiek daugiau kaip 24 eurus ir operatyviai pristatomas į namus. Kol kas Vilniuje, bet ilgainiui mąstoma ir apie kitus didmiesčius.
„Manau, mūsų privalumas tas, kad pirkėjas gauna jau termiškai apdorotą produktą – galima pjaustyti ir dėti ant stalo, o galima ir pasišildyti, suteikiame instrukcijas ir reikiamus priedus, padedančius tą padaryti. Be to, vakuume supakuota mėsa šaldytuve gali išbūti apie 10 dienų, tad ji ne tokia jautri kaip šviežia mėsa. Tikimės, kad turėdami tokią aiškią, išgrynintą pasiūlą, išliksim paklausūs ir vėliau“, – sakė A.Samavičius, paklaustas, ar tik Velykos netaps daliai pirkėjų „paskutiniu pasispardymu“ prieš susiveržiant diržus.