2015 06 25

Ateities prezervatyvai praneš ir apie lytiškai plintančias ligas?

Didžiosios Britanijos moksleiviai, dalyvaudami verslumo ir inžinerijos skatinimo programos konkurse „TeenTech“ sveikatos kategorijoje, laimėjo pagrindinį prizą, pristatę ganėtinai naujoviškų prezervatyvų projektą.
Prezervatyvas
Prezervatyvas / „Fotolia“ nuotr.

S.T.EYE pavadinti prezervatyvai, anot projekto sumanytojų, padėtų ne tik apsisaugoti nuo nepageidaujamo nėštumo, bet ir praneštų, jei partneris serga viena iš lytiškai plintančių ligų, rašo iflscience.com. Kaip jie tai padarytų?

Teoriškai šiuose prezervatyvuose esančios molekulės pradėtų švytėti gavusios kontaktą su skirtingais patogenais (arba kitaip – ligų sukėlėjais). Taigi prezervatyvas nusidažytų žalia spalva sergant chlamidioze, geltona – sergant herpesu, violetine – sergant žmogaus papilomos virusu (ŽPV) ir mėlyna spalva  – sergant sifiliu.

Lytiškai plintančių ligų prevencijos ir kontrolės centrai skaičiuoja, kad vien Jungtinėse Amerikos Valstijose kasmet šiomis ligomis suserga maždaug 20 mln. žmonių, tačiau blogiausia yra tai, kad dažnai lytiškai plintančiomis ligomis sergantys žmonės gėdijasi kreiptis į medikus ir užkratą lengvai perduoda savo partneriams.

Taip pat skaitykite: Naujoviški vyrų prezervatyvai primena sauskelnes

Būtent dėl to Londone esančioje Isaaco Newtono akademijoje studijuojantys Musazas Nawazas, Daanyaalas Ali ir Chiragas Shahas nusprendė užkirsti tam kelią.

„TeenTech“ konkurse puikiai pasirodžiusiai komandai buvo suteiktas 1,3 tūkst. eurų piniginis prizas, kurį komanda žada panaudoti kuriant naujoviškų prezervatyvų prototipą. Tad, kas gali žinoti, galbūt ateityje prezervatyvai bus visiškai kitokie nei šiuo metu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis