2014 12 30

Brangiausi pasaulyje mados ženklai: kas lėmė jų sėkmę?

Žurnalo „Forbes“ paskelbtame brangiausių prekės ženklų šimtuke puikuojasi ir keletas jums gerai žinomų mados pasaulio vardų. Pasidomėkime, kiek jie verti šiandieną ir kas lėmė neįtikėtiną jų sėkmę.
Romeo Beckhamas kalėdinėje „Burberry“ reklamoje
Romeo Beckhamas kalėdinėje „Burberry“ reklamoje / „Burberry“ nuotr.

Brangiausių mados ženklų dešimtukas:

  1. „Louis Vuitton“, vertė – 29,9 mlrd. JAV dolerių.
  2. „Gucci“, 12,5 mlrd. JAV dol.
  3. „Hermès“, 10,8 mlrd. JAV dol.
  4. „Coach“, 8,8 mlrd. JAV dol.
  5. „Cartier“, 8,5 mlrd. JAV dol.
  6. „Prada“, 8 mlrd. JAV dol.
  7. „Rolex“, 7,7 mlrd. JAV dol.
  8. „Chanel“, 7 mlrd. JAV dol.
  9. „Ralph Lauren“, 6,6 mlrd. JAV dol.
  10. „Burberry“, 6,1 mlrd. JAV dol.

Britiško stiliaus etalonas

Kai Thomas Burberry 1856 m. Beizingstoke (Didžioji Britanija) atidarė nedidelę viršutinių drabužių krautuvėlę, jam buvo vos 21-eri. Nors verslas ėjosi puikiai, Th. Burberry nenurimo. 1880 m. jis išrado ir po aštuonerių metų užpatentavo gabardiną – tvirtą, tankų, atsparų drėgmei ir pralaidų orui audinį.

Viena jo pusė visiškai lygi, kitoje – matomi įstriži ruoželiai. Naujas dizainerio gaminys sulaukė didžiulio pasisekimo: į nedidelę jo krautuvėlę plūste plūdo klientai iš atokiausių Anglijos kampelių. Paskatintas sėkmės, Th. Burberry ryžosi atidaryti parduotuvę vienoje judriausių Londono gatvių. Dabar toje vietoje įsikūrusi „Burberry“ korporacijos būstinė.

Per Pirmąjį pasaulinį karą kompanija „Burberry“ vyriausybės užsakymu siuvo neperšlampamus apsiaustus britų armijos kariams. Praūžus karui, praktiški ir stilingi „Burberry“ lietpalčiai tapo populiarūs ir tarp civilių. 1924-aisiais lietpalčių pamušalui siūti imtas naudoti rusvas juodomis, baltomis ir raudonomis susikertančiomis linijomis margintas audinys.

Taip pat skaitykite: Brangiausi 2014-ųjų metų prekių ženklai: kurie pervertinami labiausiai?

Jis daugiau nei keturis dešimtmečius puošė išvirkščią viršutinių drabužių pusę ir tik 1967-aisiais pradėtas naudoti išorėje. Tuomet imta prekiauti languotais skėčiais, šalikėliais ir languotu audiniu aptrauktais kelioniniais lagaminais. Ilgainiui šis languoto audinio raštas tapo skiriamuoju kompanijos ženklu ir vienu dažniausiai kopijuojamų prekės ženklų mados pasaulyje.

Amerikietiška Ralpho Laureno svajonė

AFP/„Scanpix“ nuotr./Ralphas Laurenas
AFP/„Scanpix“ nuotr./Ralphas Laurenas

Amerikiečių dizaineris Ralphas Laurenas nuo pat pradžių garsėjo kaip talentingas kūrėjas ir puikus verslininkas. Talentas padėjo jam prasimušti į mados pasaulį, verslumas – išlikti jame ir pasiekti neregėtų aukštumų.

Būsimas dizaineris gimė Niujorko Bronkso rajone žydų imigrantų šeimoje. Sunkiai ištariamą žydišką pavardę Lifshitzas Ralphas pakeitė į lengvesnę – Laurenas. Iš prigimties verslus vaikinas dar mokykloje rado būdą prasimanyti pinigų: perpardavinėjo bendramoksliams kaklaraiščius. Baigdamas paskutinę klasę, mokyklos knygoje Ralphas paliko drąsų įrašą, kuriam buvo lemta išsipildyti: „Trokštu tik vieno – tapti milijonieriumi“.

Po poros metų metęs verslo studijas viename Niujorko koledžų R. Laurenas prisiminė mokyklos laikų „versliuką“ ir įsidarbino dizaineriu vyriškus kaklaraiščius gaminančioje kompanijoje. Vietoj tuo metu madingų siaurų kaklaraiščių Ralphas Laurenas pasiūlė vyrams stilingą naujovę – plačius margaspalvius kaklaraiščius, kuriuos paženklino prekės ženklu „Polo“.

Kai 1968-aisiais dizaineris pagaliau ryžosi įkurti savo kompaniją „Polo by Ralph Lauren“, jam teko nemažai sumokėti, kad išpirktų prekės ženklą, kurį pats sugalvojo ir savo pastangomis išgarsino. Dizainerį visuomet žavėjo ir įkvėpė Anglijos aristokratų elegancija ir Amerikos elito rafinuotumas. Pasiskolinęs iš vienų ir kitų visa, kas geriausia, jis sukūrė savitą stilių. R. Laureno kuriamas miestiečio ir valstiečio stiliaus lydinys ilgainiui buvo pripažintas klasika, o „Polo“ ženklas tapo aukštos socialinės padėties visuomenėje sinonimu.

Daugiau apie brangiausius prekinius ženklus – naujausiame žurnalo „Ji“ numeryje.

Redakcijos archyvo nuotr./Žurnalo „Ji“ viršelis, 52 nr.
Redakcijos archyvo nuotr./Žurnalo „Ji“ viršelis, 52 nr.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų