2020 11 20

„Deals on Wheels“: kas ta „Cupra“?

Nors vis dar retenybė – jau dažniau keliuose sutinkamas automobilis, turintis „Cupra“ markės pavadinimą. Na, o šiemet tai automobilis, kuris net dalyvauja Lietuvos metų automobilio rinkimuose. Dažnai šį pavadinimą žmonės tapatina su „Seat“. Ir jie nėra visiškai neteisūs.
Automobilis „Cupra“
Automobilis „Cupra“ / Gamintojų nuotr.

„Cupra“ labai senai buvo dalis „Seat“, kuri tobulino jų automobilius, tačiau 2018 metais tai pasikeitė. Jau dvejus metus „Cupra“ yra atskiras automobilių ženklas. O šiandien, norėdamas paminėti tą progą, pasakoju apie kelis bendrus „Cupra“ ir „Seat“ kūrinius, paleistus į pasaulį per daugiau nei 20 metų.

Pavadinimas „Cupra“ susideda iš dviejų angliškų žodžių: „cup“ ir „racing“. Šis pavadinimas buvo klijuojamas tiek ant lenktyninių automobilių, tiek ant karštųjų miesto hečbekų, na, o dabar, jau ir ant keleto SUV modelių.

Oficialiai „Cupra“ istorija prasideda 1996 metais, tačiau jau nuo 1970-ųjų „Seat“ turi lenktyninę praeitį.

„Cupra“ ženklo kūrimas prasidėjo tada, kai „Seat“ pateko į FIA pasaulio ralio taurės čempionatą. Tai buvo klasė, skirta automobiliams su 2 litrų varikliais be turbinos ir varomiems priekiniais ratais.

Automobilis pasirodė pasisekęs ir 1996, 1997 bei 1998 metais laimėjo „gamintojo“ apdovanojimus. Tai pakėlė „Ibiza“ modelį iš biudžetinio hečbeko į varžybose patvirtinto karštojo hečbeko lygį. Na, o pergalės Jungtinės Karalystės ralio čempionate užtikrino ir tai, kad ši rinka jau sužinojo apie „Cupra“.

1996 metų pabaigoje buvo išleistas „Seat Ibiza Facelift“ modelis. Jis buvo pagamintas ant trečiosios kartos „Golf“ bazės ir turėjo 2 litrų variklį iš „Golf“ GTI modelio. Kadangi tai buvo galingiausias tuo metu gaminamas „Ibiza“ modelis, gamintojai ant jo pradėjo dėti ir „Cupra“ etiketę, taip norėdami pažymėti pergales ralyje. 150 arklio galių turinti „Ibiza“ galėjo iki 100 km/h įsibėgėti net per 7,6 s. Tuo metu šie skaičiai skambėjo labai įspūdingai.

2000 metais pasirodė „Seat Leon Cupra“ modelis, kuris išsitraukė iš „Golf GTI“ geriausius jame montuojamus elementus ir prisidėjo šiek tiek ispaniško žavesio. Pradžioje trumpai vadintas „Sport“, neilgai trukus šis modelis gavo ir „Cupra“ etiketę. O galimybė geltonus dažus rinktis perkant tik šį modelį, išties jį išskyrė iš kitų.

Montuojamas 1,8 l variklis su turbina, kuris išvystė net 180 arklio galių ir puikiai atrodantis kėbulas lėmė, kad šis ispanas kai kuriais aspektais net pralenkė pusbrolį „Golf“. Na, o Europos pirkėjai turėjo galimybę pirkti jau vienaragiu tampantį šio automobilio VR6 modelį, turintį 6 cilindrų variklį, 204 arklio galias ir visus varomus ratus.

Tais pačiais metais ir tuo pačiu varikliu atnaujintas pasirodė ir „Seat Ibiza Cupra“ modelis. O 2001 gamintojai išleido ir „Seat Ibiza Cupra R“. Tiesa, šio automobilio buvo pagaminta vos 200 vienetų. Jo maksimalus pasiekiamas greitis buvo 225 km/h. Kūrėjai ne tik pastandino važiuoklę, bet ir sumontavo „Brembo“ stabdžių sistemą. Na, o „OZ racing“ ratlankiai jau iš tolo žiūrint atskleisdavo, kad tai neeilinis automobilis.

2003 metais pasirodė dar dvi naujovės: „Seat Leon Cupra R“, bei „Leon Cupra TDI“ versijos. Dyzeliniams varikliams būnant „ant bangos“, „Seat“ prisijungė prie šio „trendo“ pagamindami dyzelinę automobilio versiją. Tačiau ji teturėjo 150 arklio galių. Savo ruožtu R versijoje buvo iš „Audi S3“ skolintas variklis, kuris generavo 225 arklio galias, o nuo 0 iki 100km/h įsibėgėdavo per 6,9 s. Iki dar geresnio rezultato automobiliui tetrūko geros 4 varomų ratų sistemos, kurią galim būtų pasiskolinti iš tos pačios „Audi“.

Taip po truputį „Seat“ ir augino ženklą, leisdami naujus modelius, o prie galingiausių iš jų sekdami „Cupra“ etiketes. Ir iki pat 2018 metų, kol tapo atskira automobilių marke, „Cupra“ ženklą nešioti garbę turėjo tik „Ibiza“ bei „Leon“ modeliai.

Gamintojo nuotr./„Cupra Formentor“
Gamintojo nuotr./„Cupra Formentor“

Tiesa, buvo labai trumpai pasirodęs „Seat Cordoba Cupra“ modelis. Jis pasirodė 2000 metais, įsibėgėjus „Ibiza“ modelio sėkmei ralio čempionatuose. Gaila, tačiau „Cordoba“ rezultatai nė iš tolo neprilygo „Ibiza“ modelio pasiekimams. Jis kelis kartus tapo pretendentu į podiumo vietas, bet masinio žavesio tikrai nesukėlė. Tačiau nepaisant šių nesėkmių, masinė automobilio gamyba vis tiek buvo pradėta su tuo pačiu varikliu, kaip ir „Seat Ibiza“.

2014 metais pasirodė pirmasis „Seat Leon Cupra ST“ – universalas. Greiti universalai jau nuo seno yra pakankamai pirkėjų mėgstamas pasirinkimas, tačiau šis automobilis tikrai sugebėjo nustebinti. Jame buvo montuojamas 2,0l variklis, kuris generavo 280 arklio galių. Sakot nedaug? To užteko, kad pasiektų dar vieną „Seat“ prekės ženklo Niurburgringo rekordą.

Na, o nuo 2018-ųjų „Cupra“ tapo atskiru automobilių gamintoju. Kaip šiais laikais teisingai startuoti su nauju automobilių ženklu? Stebint „trendus“ – tik su SUV. Kadangi „Cupra“ gamintojai tą puikiai supranta, jų pirmas kūrinys tapo „Cupra Ateca“.

Turint omenyje „Ateca“ modelio populiarumą – labai logiška, kad startas buvo būtent toks. Šis SUV parduodamas su iš VW skolintu 2,0l varikliu, generuojančiu 300 arklio galių, kombinuotu su DSG automatine greičių dėže. Ir viskas varoma 4 ratais. Tai padeda automobiliui įsibėgėti iki 100 km/h per 5, 4 s. O išskirtinis kėbulas stipriai traukia akį.

Žinoma, „Seat“ nepamiršo lenktynių ir „Cupra“ modelio šaknų, todėl 2018 metais matant „Seat Leon TCR“ sėkmę buvo labai logiška „Cupra“ pakelti į tą patį lygį.

Įdomu stebėti šio automobilių gamintojo naujo kelio vingio pradžią ir laukti kokių naujovių atsiras. O naujovės planuojamos. „Cupra“ koncernas neturėtų sustoti nei ties automobilių sportu, nei ties elektromobiliais, nei ties naujų modelių gamyba.

Bent tokios kalbos sklinda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis