Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2021 01 22

„Deals on Wheels“: kodėl buvęs JAV vadovas D.Trumpas važinėjo automobiliu už 1,7 mln. eurų?

Kai keliauja prezidentas, ypač tokios šalies, kaip JAV, mes visi puikiai suprantam, kad atsikėlęs iš ryto jis neįsėda į savo „VW Touran“, susikrovęs vaikus, ir nepatraukia link Baltųjų rūmų.
Donaldo Trumpo „Cadillac“
Donaldo Trumpo „Cadillac“ / Vida Press nuotr.

Žinoma, mes visi suprantam, kad Prezidento automobilio langai neperšaunami, o dešimtys slaptųjų agentų visą laiką supa koloną. Bet yra ir daugiau įdomių faktų apie jo keliones, kurių turbūt nežinote.

Viena pagrindinių kolonos sudedamųjų dalių – limuzinas. Pastarąjį, tikėtina, ne kartą matėte per žinias ar kokią kitą laidą. O gal net gyvai. Bet tai, ką matėte, – tikrai nėra kasdien sutinkamas limuzinas.

Užuot į eilinį limuziną sumontavus neperšaunamus langus ir „run flat“ padangas, leidžiančias nuvažiuoti tam tikrą atstumą net jas prakiurdžius, į šį automobilį buvo investuota daug laiko ir pinigų tyrimams. Visgi – tai automobilis, kuriuo važinėjo šalies galva.

Sklinda kalbos, kad vien tyrimams per visus šiuo metus „General Motors“ išleido daugiau nei 15 mln. dolerių.

Kiek laiko? Kiek pinigų? Na, automobilis, kurį matėte per prezidento Trumpo inauguraciją 2017-aisiais, buvo kuriamas daug metų. Sklinda kalbos, kad vien tyrimams per visus šiuo metus „General Motors“ išleido daugiau nei 15 mln. dolerių.

Automobilis ar tankas?

Daug pinigų ir galybė atliktų tyrimų pasiekė rezultatą. Koks jis? Prezidentą vežiojęs „Cadillac“ yra labiau tankas nei automobilis. Durų storis – maždaug 20 centimetrų, stiklo negali peršauti net „44 Magnum“, o kėbulas ir grindys padengti beveik 13 centimetrų kariniais šarvais, kad apsaugotų asmenį nuo bombų, jei pastarosios būtų numestos po automobiliu.

Limuzinas, vadinamas „the beast“ (žvėris), netgi turi šarvuotą kuro baką, padengtą medžiaga, leidžiančia jam prakiurus, pačiam susitvarkyti.

Kaip jau turbūt įsivaizduojat, toks nesunaikinamas tankas kainuoja tikrai nemažai. Standartinis limuzinas jums galėtų kainuoti apie 85 000 eurų, preliminariai. Tačiau į komplektaciją įmeskim šarvus, neperšaunamus stiklus ir visus patogumus, esančius viduje. Tada automobilio kaina labai stipriai išauga. Apskaičiuota, kad vienas limuzinas kainuoja maždaug 1,7 mln. eurų. Na, o turint galvoje, kad toks automobilis ima maždaug 70 l/100 km – eksploatacija tikrai brangi.

Limuzinas sunkus ir 100 km/h pasiekia tik per 15 sekundžių. Tačiau tam, kad nors kiek kompensuotų automobilio nerangumą, slaptosios tarnybos už vairo pasodino specialistą. Ir tai nėra tiesiog daug patirties turintis vairuotojas. Tai specialiai apmokytas slaptųjų tarnybų agentas, kuris, kaip teigia JAV spauda, gali šį tanką valdyti taip pat lengvai, kaip paprastą, sportinį automobilį.

Durų storis – maždaug 20 centimetrų, stiklo negali peršauti net „44 Magnum“, o kėbulas ir grindys padengti beveik 13 centimetrų kariniais šarvais.

Manoma, kad tokių limuzinų pagaminta yra maždaug dvylika. Kam tiek daug? Turbūt nenustebsite sužinoję, kad prezidento kolonoje dažniausiai važiuoja ne vienas, o keli tokie limuzinai. Kartais jie naudojami vežti svarbiems šalies svečiams, tačiau dažniausiai tam, kad piktų kėslų turintis pilietis (dar vadinamas teroristu) nežinotų, kuriame iš jų yra prezidentas.

Jeigu esate matę bent kelias prezidentines kolonas, važinėjančias JAV, turbūt pamenate ir keletą skirtingo tipo šalies vadovui paruoštų automobilių. Taip yra dėl to, kad kiekviena kelionė skiriasi. Tiek savo keliais, tiek savo pavojaus lygiu, tiek pagalbinio personalo kiekiu. Kuo pavojingesnė kelionė – tuo daugiau limuzinų keliauja su prezidentu.

Buvę agentai JAV spaudai pasakojo, kad nepavojingose kelionėse būna apie 10 automobilių kolona. Vietose, kur pavojaus lygis aukštas, su prezidentu gali keliauti net apie 40 transporto priemonių. Koloną sudaro keli prezidentiniai limuzinai, slaptuosius agentus vežantys SUV ir motociklai.

Grįžtant prie „Cadillac One“ vadinamo limuzino, be to, kad jis šarvuotas nuo priekinio buferio iki galinio duslintuvo, automobilis taip pat turi ir keletą funkcijų, kurias tikėtumėtės išvysti tik agento 007 transporto priemonėje. Jame įmontuotos naktinio matymo kameros, ašarinės granatos ir ugnies gesinimo įranga. Visa tai – standartinėje įrangoje.

Automobilyje dar įmontuotos naktinio matymo kameros, ašarinės granatos ir ugnies gesinimo įranga. Jis taip pat atlaikytų ir cheminio ginklo sprogimą.

Automobilis taip pat atlaikytų ir cheminio ginklo sprogimą, nes turi atskirą deguonies rezervą.

Žinoma, neatsiejama detalė limuzine yra ir ypač patogios bei minkštos sėdynės gale.

Toks automobilis – beprotiškai didelė apsauga vienam žmogui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?