Pirmiausia, praktiškumo klausimas. Dažniausiai kabrioletas turi tik dvi sėdimas vietas bei itin mažą bagažinę. Tas tiesa. Bet automobilis nebūtinai turi būti praktiškas. Praktiškumo stygių puikiai gali kompensuoti gaunama gerų emocijų dozė.
Blogi lietuviški orai? Tai nėra rimtas argumentas. Kabrioletą, ypač kietu stogu, galima naudoti visus metus. Pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje kabrioletų kiekis tarp visų automobilių yra nepalyginamai didesnis, nors oras dažniausiai būna nepavydėtinas.
Praktiškumo stygių puikiai gali kompensuoti gaunama gerų emocijų dozė.
Kitas argumentas „prieš“ – kaina. Arba kitaip sakant – pragyvenimo lygio klausimas. Nemažai daliai lietuvių naujas automobilis dar prilygsta prabangos prekei. Ką jau kalbėti apie kabrioletą, kurio kaina gali būti keliasdešimt procentų didesnė nei analogiško varianto su įprastiniu stogu. Bet visada galima rasti variantų už „protingus“ pinigus.
Trumpai apie juos ir pakalbėsime.
1. „Fiat 500C“
Tai bene pigiausias naujas automobilis, kuriame galite mėgautis atviro dangaus privalumais. Pirmasis „Fiat 500“ buvo išleistas dar 1957 metais. Žvelgiant į dabartinį modelį, galima teigti, kad jo dizainas laikui nepavaldus – per daugybę metų neprarado nei savo formos, nei stiliaus (kaip ir „Mini Cooper“).
Stilius tikrai itališkas, bet to nepasakysi apie charakterį.
Stilius tikrai itališkas, bet to nepasakysi apie charakterį. Įsibėgėti iki 100 km/h jis gali, bet skaičiai tokie gėdingi, kad minėti neverta. O ir važiuoti greitkeliais jam nelabai patinka. Ypač kai turi 35 l talpos baką.
Geriau mėgaukitės senamiesčio gatvelėmis ir kelionėmis į lauko kavines – miestas yra tikrieji šio automobilio namai. Beje, tai kiek kitoks kabrioletas nei mes įpratę. Stogą galite praverti, kiek tik panorėsite, ar 5 cm, ar visą iki galo. Įdomus faktas ir tai, kad šis „Fiat“ modelis būdamas trumpesnis, turi 50 litrų didesnę bagažinę nei „Mazda MX-5“.
Dabar „Fiat 500“ siūlo ir hibridinę versiją – „Mild Hybrid“ tipo jėgainę, kurioje 3 cilindrų, 70 AG benzininis variklis suderintas su 12 voltų elektros motoru ir ličio jonų baterija. Galios ne ką daugiau, bet jausitės prisidėję prie baltųjų meškų išsaugojimo. Norėtumėte įsigyti?
Skirkite bent 145 Eur per mėnesį ir turėsit privilegiją mėgautis itališka dvasia Lietuvos padangėje.
Galios ne ką daugiau, bet jausitės prisidėję prie baltųjų meškų išsaugojimo. Norėtumėte įsigyti?
2. „Mazda MX-5“
Tai yra ne itin galingas, tačiau fantastiškai valdomas vairuotojo automobilis. Galiniai varomieji ratai, nedidelis svoris ir teisingas jo balansas. Be to, sėdite netoli galinės ašies, todėl savo kūnu puikiai jausite „uodegos“ vizginimą.
„Mazda“ siūlo du variklius – 1,5 l darbinio tūrio versiją su 132 AG ir 2,0 l versiją su 184 AG. Galingesnė versija, nors ir nedemonstruoja įspūdingo arklių skaičiaus, šiam automobiliui suteikia puikias dinamines savybes.
Nuo 0 iki 100 km/h leidžia įsibėgėti per 6,5 sekundės. Dėl šių skaičių galima padėkoti ir nedideliam automobilio svoriui (~1060 kg). Įdomu tai, kad bent jau Lietuvoje galite rinktis tik mechaninę pavarų dėžę. Sakoma, kad tikriems vairuotojams „automatų“ nereikia. Galbūt. O gal tai variantas, kai negali sukurti geros automatinės pavarų dėžės?
Apie titulus. 2016 m. Niujorko automobilių parodoje „Mazda MX-5“ buvo išrinkta „pasaulio metų automobiliu“. Kad maža nebūtų, gavo dar ir stilingiausio automobilio titulą. Visai neblogai?
Išrinkta „pasaulio metų automobiliu“.
Jei kiekvieną mėnesį skirsite bent 297 Eur, gausite vieną smagiausiai valdomų automobilių. Beje, pirkdami galėsite rinktis tarp versijos su minkštu arba kietu stogu. Mano akimis žiūrint, hardtopas atrodo labai seksualiai.
3. „Mini Cabrio“
„Mini“ istorija verta atskiro paminėjimo. Tai legendinis britų automobilis, kuris atrado savo vietą visuose visuomenės sluoksniuose – nuo jaunimo ar šeimų su vaikais iki lenktynininkų, ar roko žvaigždžių. Šio automobilio gimimo metais reiktų laikyti 1959 m., kai į gatves išriedėjo pirmasis modelis.
Jo išskirtinumas buvo tai, kad siekiant išplėsti salono erdvę automobilio ratai buvo perkelti kuo arčiau kėbulo kampų, o variklis pasuktas šonu, kad automobilis taptų stabilesnis. Dėl tokios komponuotės ir mažo svorio „Mini“ tapo itin vikriu, greitu ir smagiai valdomu automobiliu.
Šių savybių galite tikėtis ir pirkdami naująjį „Mini“. Na, galbūt mažu svoriu „Mini“ jau nepasižymi – kabrioletas sveria per 1300 kg, o tai ,palyginti su „Mazda“ ar „Fiat“, jau yra tikras antsvoris. Bet savo vikrumu ir tikslumu vis dar gali priminti kartingą.
O stilius? „Mini“ yra tikras puošeiva. Konfigūracijų galimybės įspūdingos. Vien ratlankių galite rinktis iš 20 variantų. Standartinėje „Cooper“ versijoje gausite 1,5 l darbinio tūrio motorą su 136 AG, o štai „Cooper S“ turi 2,0 l variklį su 192 AG. Mėgstantiems geras emocijas vertėtų rinktis S versiją – gaunama linksmumo dozė šioje versijoje verta kiekvieno papildomai mokamo euro.
Jeigu galvojate, kad britiškas stilius su vokiška kokybe („Mini“ priklauso „BMW“ koncernui) jums labai tiktų, tam per mėnesį reiktų skirti bent 274 Eur.
Visiems linkiu šiltos vasaros ir gražių emocijų būnant po atviru dangumi!