Kaip vieną protingiausių pasirinkimų, norėčiau paminėti „VW e-UP“. Kodėl? Visų pirma, kaina. Mokant apie 200 Eur per mėnesį nusipirkti padoriai važiuojantį naują elektromobilį – misija beveik neįmanoma, išskyrus šį modelį.
Pirmą kartą išvydęs šį mažylį, pagalvojau – skarbonkė. Bet vaizdas būna apgaulingas (ne tik pavartojus gaiviųjų gėrimų). Savo komfortu „e-UP“ prilygsta aukštesnės klasės automobiliui. Gulintys policininkai ar duobės nekelia jūsų stuburui jokios rizikos. Aišku, dėl siaurių padangų posūkiuose lengvai galite išgirsti gumos žviegimą, bet vikrumo iš jo tikrai neatimsi. O startuodami iš vietos greičiu galit nustebinti patys save.
Viduje išvysite ir plikos skardos bei pigesnių medžiagų. Kad jaustumėtės dar „žalesni“, įsivaizduokit, kad visas salono plastikas pagamintas iš vandenyne surinktų plastiko atliekų. Beje, naujasis (atnaujintas) modelis nuo senesniojo skiriasi net dvigubai didesne baterijos talpa (36,8 kWh, jei jau kam įdomu). Nuvažiuoti 200 km vienu įkrovimu – misija įmanoma.
Kaip alternatyvą šiam modeliui, siūlyčiau atkreipti dėmesį ir į stilingąjį elektrinį „Peugeot e-208“, Europos metų automobilį. Tai automobilis žmonėms, mėgstantiems stilių ir inovacijas. Puikus inovacijų pavyzdys: „Peugeot i-Cockpit® 3D“ – skaitmeninis 3D prietaisų skydelis, kuris dalį vaizdo pateikia hologramos pavidalu. Šio automobilio bateriją iki 80% galite įkrauti vos per 30 minučių, o variklio galia siekia 136 arklio galias. Be to, „Peugeot“ savo baterijai (50 kWh) suteikia net aštuonerių metų garantiją.
Deklaruojamas nuvažiuojamas atstumas viena įkrova pagal WLTP yra 340 km. Kitas privalumas, kad šiame modelyje, lyginant su benzinine ar dyzeline versija, jūs gaunate identišką bagažinės erdvę. Kitaip sakant, elektros variklis ir akumuliatoriai neatima papildomos vietos. Vis dėlto, toks hečbekas bus per mažas šeimai su vaikais. Tad jeigu jus apkerėjo šis Prancūzų gamintojas, visada galite rinktis didesnįjį brolį „e-2008“. Tai kompaktinės klasės miesto visureigis. Jo įveikiamas atstumas vos 20 kilometrų mažesnis lyginant su „e-208“, tačiau gaunate daugiau erdvės automobilio salone.
Kalbant apie vidutinio dydžio elektromobilius, kurie puikiai gali būti naudojami kaip pagrindiniai šeimos automobiliai, mintys sukasi apie du variantus. Vienas iš jų – „Nissan Leaf“. Šis elektromobilis gali būti komplektuojamas su dviem skirtingomis baterijomis. „Leaf“ su mažesnės talpos baterija (40 kWh) gali įveikti 270 kilometrų ir turi 147 arklio galių variklį. „Leaf e+“ modelio baterijos talpa yra didesnė (62 kWh), tad teoriškai galėsite nuvažiuoti net 385 kilometrus. O 214 aklio galių elektros variklis leis smagiai įveikti kiekvieną kilometrą. „Leaf“ baterijos įkrovos laikas namų sąlygomis yra 7,5 valandos, o greitos įkrovos stotelėje – apie 60 minučių. „Leaf e+“ įkrovos laikas namų sąlygomis 11,5 valandos, greitos įkrovos stotelėse – 90 minučių. Kokias įdomesnes technologijas siūlo šis automobilis?
Viena jų – „ePedal“, arba elektroninis pedalas – taip vadinasi sistema, kurią aktyvavus galima išvengti stabdžių pedalo naudojimo (išskyrus netikėtas kliūtis kelyje). Pilnai atleidus akseleratorių automobilis stipriai lėtėja iki visiško sustojimo, tuo pačiu ir regeneruodamas energiją.
Dar vienas puikus ir prieinamas pasirinkimas – „Hyundai IONIQ Electric“, kuris su pilna įkrova gali įveikti apie 311 kilometrų. Jame yra montuojamas 136 arklio galių elektrinis variklis, turintis 295 niutonų sukimo momentą. Greitos įkrovos stotelėje teks praleisti maždaug valandą laiko kol įkrausite šį elektromobilį iki 80%. Vienas iš privalumų, kad „IONIQ Electric“ turi skysčiu aušinamą bateriją (38,3 kWh).
Palyginimui: „Nissan“ visai neturi papildomo baterijos aušinimo, dėl ko galite susidurti su baterijos efektyvumo mažėjimu. Nors „Hyundai“ nepasižymi itin didelės talpos baterija, bet gali pasigirti itin taupiu energijos vartojimu, tad realybėje nesunkiai galite pasiekti gamintojo deklaruojamą kilometražą.
Ką įdomesnio šiame automobilyje galima rasti? Kadangi asmeniškai tenka naudotis ne vienu telefonu, maloni smulkmena, kad „IONIQ“ leidžia vienu metu prijungti du telefonus bluetooth ryšiu. Vieną galite naudoti kaip muzikos šaltinį, o kitą – pokalbiams laisvųjų rankų režimu. Automobilio kaina? Tiek „Hyundai“, tiek „Nissan“ kaina konkuruoja tarpusavyje ir siūlo labai panašią kainodarą: norintiems įsigyti, automobilio lizingui reiktų skirti apie 300 Eur per mėnesį.