Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 11 27

„Deals on Wheels“: pasirodė naujasis „BMW iX“. Kopiama aukštyn su noru atrodyti prabangiai

Kiek seniau vokiečiai prabilo apie tai, kad pasirodys jų naujasis kūrinys „i Next“, ir jis visai neseniai pasirodė. Tiesa, su jau kiek pakeistu pavadinimu – „iX“. Kaip ir beveik su kiekvienu savo išleidžiamu modeliu, taip ir su šiuo, BMW gamintojai padarė tai, ką moka geriausiai – sukėlė reakciją. Kokią? Turbūt kiekvienam skirtingai. O aš šiek tiek pristatau, ką naujo išvysite „BMW iX“ atriedėjus į Lietuvos kelius.
BMW iX
BMW iX / BMW nuotr.

Tai pirmasis visiškai elektrinis BMW SUV. Keistus (tačiau nesakau, kad blogus) sprendimus dizaineriai rodo jau nuo pat pradžių: pavyzdžiui, langų plovimo skystis pilamas atidarius BMW ženkliuką. Patogu? Taip. Neįprasta? Net labai. Tačiau logiškai galima suprasti: kai nėra variklio, nėra ko ir to kapoto kilnoti.

Žinoma, priekyje yra jau įprasto dydžio kepenų formos grotelės, kurios užima pusę automobilio priekio. Tik šį kartą automobiliui grotelių net nereikia, kadangi orui į variklį patekti jau nebėra reikalo. Bet jos vis tiek ten. Vokiečiai jas pavadino „intelligence panel“.

Galinė dalis, kaip ir įprasta BMW automobiliuose, plati, tačiau galinės lempos netikėtai susiaurėjo. Į „iX“ modelį dizaineriai sumontavo pačius ploniausius galinius žibintus kada nors buvusius BMW automobilyje. Tačiau jie atrodo puikiai ir labai inovatyviai.

Duslintuvų gale, žinoma, taip pat nėra. Aplink tas vietas, kur jie turėtų būti, padarytos mėlynos juostos. Juk visi turi žinoti, kad automobilis varomas elektra. Tos pačios juostos matomos ir priekyje bei šonuose.

Žengiant toliau aplink automobilį, į akis krenta durų rankenos, kurios iš toli panašios į TESLA modelio, tačiau jos neišlenda. Įkišus ranką gilyn, paspaudžiamas mygtukas, kuris atidaro automobilio duris. Tiesa, elektra.

BMW nuotr./„BMW iX“
BMW nuotr./„BMW iX“

Atidarius duris pasitinka ryškios spalvos interjeras ir kristalus imituojantys elektrinių sėdynių valdymo mygtukai. BMW kopia aukštyn su noru atrodyti prabangiai. Žinoma, tai bus papildomas pasirinkimas, kurį galėsite užsisakyti. Į komplektą įeina ir „kristalinis“ start/stop mygtukas bei bėgių perjungimo svirtis. O pailgas, daugiau nei per pusę automobilio panelės besitęsiantis multimedijos ekranas tikrai atkreips dėmesį. Salonas skiriasi nuo visų iki šiol gamintų BMW markės automobilių.

Kita naujovė – „Shy Tech“ technologija, leidžianti mygtukus integruoti į medžiagas. Dėl šios technologijos „BMW iX“ vidurinėje konsolės dalyje turi lietimui jautrius mygtukus, integruotus medžio apdailoje. Atrodo ypač stilingai ir solidžiai.

Dėl to pačios technologijos buvo sumontuotos ir garso kolonėlės. Šiame modelyje yra keli matomi garsiakalbiai bei keli nematomi, kurie įmontuoti tiek po durų apdailomis, tiek galvos atloše.

BMW nuotr./„BMW iX“
BMW nuotr./„BMW iX“

Stoglangis taip pat gavo naują patobulinimą. Šį kartą jis tapo elektrochrominis. Tai reiškia, kad vieno mygtuko paspaudimu jį padarysite permatomu arba ne.

Net po jūsų kojomis esantys kilimėliai bus ypatingi. Norėdami prisidėti prie taršos pasaulyje mažinimo, BMW kūrėjai kilimėlius pagamino iš perdirbtų butelių. Nors juos matę sakė, kad išoriškai ir liečiant to nepasakytum. Kilimėliai minkšti ir švelnūs.

Šį elektromobilį planuojama paleisti į serijinę gamybą kitų metų pabaigoje. Kaip pasakoja gamintojai, jis bus varomas dviejų elektrinių variklių, kurie kartu generuos apie 500 arklio galių. SUV tipo automobiliui tai tikrai labai daug. Pridėjus elektrinio variklio sukimo momentą, sumuštinis turėtų būti labai skanus.

Viena iš pačių geriausių naujienų yra ta, kad, kaip sako gamintojai, automobilis su viena įkrova galės nuvažiuoti apie 600 kilometrų. Kas lietuviui reiškia, kad savoje šalyje bus galima nuvažiuoti iš bet kurio šalies taško į kitą. O tai labai išlaisvina. Tikėkimės, kad tai ne tik kalbos, tačiau turbūt bus kaip visada – keletas tų kilometrų tikrajame pasaulyje kažkur pradings.

Nuo 0 iki 100 kilometrų per valandą automobilis įsibėgėja beveik per 5 sekundes. Toks pagreitis panašiam į BMW X5 dydžio automobiliui tikrai nėra per mažas.

Kalbant apie pakrovimą, stotelėje nuo 10 proc. iki 80 proc. automobilis pasikrauna maždaug per 40 minučių. O per 10 minučių galėsite pasikrauti tiek, kad nuvažiuotumėte maždaug 120 kilometrų geromis sąlygomis. Tiesa, taip bus tik ypač greito pakrovimo stotelėse ant kurių yra užrašas „200kw“. Jei taip ir bus – dar labiau palengvės elektromobilių vairuotojų kasdienybė.

BMW nuotr./„BMW iX“
BMW nuotr./„BMW iX“

Gale sėdintiems keleiviams taip pat buvo ieškota išmanių sprendimų. Pavyzdžiui, priekinės sėdynės nugarėlėje padaryta vieta, kurioje galėsite prisisegti savo nuosavą planšetę. Toje pačioje vietoje integruoti ir 2 telefono pakrovimo lizdai.

Viduje nebėra durų rankenų. Norint atidaryti duris, tereikės paspausti vieną mygtuką. Tai išties džiuginantis sprendimas, nes taip sutaupoma vietos. Tik įdomu, jei automobilis išsikraus, kai būsite viduje – ar pavyks kaip nors išlipti lauk, jei nesidarinės langai ir durys...

Atvirai pasakius, tai net pasidaro keista, kaip puikiai BMW šį kartą pasisekė iš koncepcinio automobilio pagaminti galutinį variantą. Paprastai po tam tikrų patobulinimų automobilis labai pasikeičia.

Elektra varomų automobilių era įsibėgėja, o vieta, kurioje esame dabar, vadinasi „pradžios pabaiga“. Tai reiškia, kad atėjo laikas sustoti vengti tokių automobilių, ir kuo geriau juos pritaikyti savo kasdienybei bei sutaupyti ne tik savo finansų, bet ir visų mūsų plaučių.

Bet bus matyt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?