2020 11 13

„Deals on Wheels“: „Toyota Supra“ kelionė per Ameriką

„Toyota Supra“ – vienas iš paslaptingiausių, tačiau tuo pačiu ir įdomiausių automobilių, apskritai kada nors išvydusių šį pasaulį. Tai nuo pat pradžių buvo ir iki šios dienos išliko sportinis ir visų geidžiamas modelis.
Toyota Supra
Toyota Supra / Organizatorių nuotr.

Tačiau pradėkim nuo pavadinimo. Ką reiškia žodis „Supra“? Iš lotynų kalbos išvertus, tai reiškia „pranokti“ arba „būti virš“. Manau, kad pavadinimas puikiai atspindi patį automobilį, o be to, dar ir puikiai prisideda prie jo populiarumo.

Pirmoji „Toyota Supra“ buvo pagaminta ant tos pačios ratų bazės kaip ir „Toyota Celica“ 1978 metais. „Toyota“ norėjo sukurti konkurentą „Datsun Z“ automobiliui ir tiesiog neturėjo kitokios važiuoklės. Nuo „Celica“ modelio „Supra“ daugiausia skyrėsi ilgesniu priekiu bei didesne prabanga.

Pagrindinis reklaminis momentas, kurį tuomet išnaudojo „Toyota“ yra tai, kad „Supra“ buvo puikus sportiškumo ir komforto derinys. Ji ne tik maloniai važiavo, lyginant su kitais tuomet gamintais automobiliais, bet ir turėjo 6 cilindrų variklį. Tuo tarpu „Celica“ variklis turėjo tik 4 cilindrus. Tai padarė „Supra“ ne tik galingesnę ir sklandžiau važiuojančią, bet tai taip pat buvo ir pirmasis „Toyota“ automobilis, turintis elektroninę kuro įpurškimo sistemą. Šis automobilis galėjo būti su 5 bėgių mechanine bei 4 bėgių automatine greičių dėže.

Pirmosios kartos „Supra“ gamyba buvo sustabdyta 1981 metais. Ir jau kitais metais buvo išleista naujoji „Toyota Celica Supra“ versija. Pagrindiniai skirtumai nuo praeito modelio buvo vizualūs: pasikeitė tiek priekinis bamperis, tiek lempos, kurios tapo atverčiamos.

Wikipedia.org nuotr./„Toyota Supra I“ (1981 m.)
Wikipedia.org nuotr./„Toyota Supra I“ (1981 m.)

Automobilis taip pat tapo platesnis bei dar ilgesnis. Mechaniškai šis modelis buvo vienodas, tačiau automobilį buvo galima rinktis su dviejų tipų apdailomis. „P-type“ – norintiems galios bei „L-type“ – norintiems prabangos.

Šiame modelyje buvo montuojamas naujos kartos 2,8l variklis, kuris kaip ir senasis turėjo 6 cilindrus. O nepriklausoma važiuoklė, kuri buvo montuojama šiame automobilyje, buvo kurta bei gaminta LOTUS.

1987 metais japonai išleido trečiąją „Supra“ kartą. Šis modelis jau buvo kitoks ir absoliučiai atskirtas nuo savo šaknų – „Celica“ modelio. Kitaip nei 4 kartos „Celica“, „Supra“ modelis vis dar buvo varomas galiniais ratais. Gražu tai, kad šis modelis vis dar turėjo 80-aisiais kvepiantį stilių: atverčiamus žibintus bei kūno linijas.

Į šį modelį buvo vis dar montuojamas 6 cilindrų variklis, tačiau jo talpa padidėjo iki 3,0 litrų. Šis variklis generavo 200 arklio galių, o klientai vis dar galėjo rinktis tarp 5 bėgių mechaninės bei 4 bėgių automatinės greičių dėžės.

Tais pačiais 1987 metais buvo pristatytas ir turbina pagardintas 6 cilindrų variklis, kuris arklio galias pakėlė iki 230. Ir čia „Toyota Supra“ populiarumas tik prasidėjo.

Ketvirtosios kartos „Supra“ buvo išleista 1993 metais. Šis modelis buvo kurtas nuo 1990 metų ir akivaizdu, kad tiek daug darbo buvo įdėta ne veltui. Šis „Supra“ modelis buvo pagamintas kaip konkurentas kitiems japonų sportiniams automobiliams. Tokiems, kaip „Nissan 350ZX“, „Mazda RX-7“ ir „Mitsubishi 3000GT“. Ketvirtosios kartos „Supra“ kėbulas buvo trumpesnis, žemesnis, platesnis ir žymiai aptakesnis. Be to, kūrėjams pavyko sumažinti svorį beveik 100 kilogramų.

Ir pagaliau buvo net 2 variklių pasirinkimai. 3 litrų variklis be turbinos, kuris generavo 220 arklio galių ir legenda tapęs „2JZ“ variklis, pagardintas dviem turbinomis, kuris generavo tais metais sunkiai suvokiamas 320 arklio galių.

Automobilis buvo toks populiarus ir norimas, kad net pasirodė tokiuose filmuose kaip „Greiti ir įsiutę“ bei debiutavo daugybėje pasaulio trasų.

Gaila, tačiau kaip ir kitiems sportiniams automobiliams, taip ir „Supra“ modeliui atėjo sunkūs laikai. Maži pardavimai, krentantis jenos kursas, didėjanti tarša ir kylanti SUV automobilių paklausa lėmė šio modelio gamybos pabaigą 2002 metais.

Po to „Toyota“ išleido GT86 modelį, bet apie „Toyota Supra“ nebuvo jokių kalbų. O visų nuostabai ir mano didžiam džiaugsmui 2019 metų sausį, Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje buvo pristatytas naujasis „Supra“ modelis. Žinoma, tai jau nebėra grynakraujis japonas. Tai BMW ir „Toyota“ bendradarbiavimo vaisius, kuris yra pagamintas ant BMW Z4 bazės.

Automobilį galima įsigyti ir šiandien. 2,0 litrų modelis su turbina ir 258 arklio galiomis kainuos apie 50 000 eurų, o galingesnis, 3,0 litrų modelis, turintis 340 arklio galių ir „premium“ komplektaciją – beveik 70 000 eurų.

Kainos labai didelės, tačiau turint omenyje, kad perkate ne tik automobilį, bet ir legendą – 500 eurų per mėnesį pasidaro ne tokie skausmingi.

Neleiskim legendoms mirti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis