Ciklono sukūrimas
Vėlyvais septyniasdešimtaisiais, siurbdamas namus, Dyson’as suprato, kad dulkių siurblys yra viso labo „beveik“ geras buitinis prietaisas. Inžinerinį mąstymą ir meninį išsilavinimą turiančiam jaunuoliui „beveik“ nedarė įspūdžio: Dyson’as užsispyrė permąstyti netobulo prietaiso technologiją. Jo tikslas buvo atsisakyti dulkių surinkimo maišelių ir užtikrinti šimtaprocentinę trauką viso siurbimo metu.
James’as užtruko penkerius metus, kol po 5127 bandomųjų prototipų pristatė pirmąjį pasaulyje dulkių siurblį be surinkimo maišelio. Tiesa, pristatė ne plačiajai visuomenei, o didiesiems Europos ir JAV dulkių siurblių ženklų vystytojams. Didelio entuziazmo novatorius nesulaukė: vieni gamintojai priešinosi minčiai atsisakyti surinkimo maišelių (mat jų pardavimai generavo nemažas pajamas), kiti norėjo perimti išradimo autorystę. 1985 m. nauja siurblio technologija susidomėjo Japonija – pardavus licenciją, siurblys pagaliau pateko į vietinę japonų rinką.
1993-iaisiais, jau įkūręs kompaniją „Dyson“, atidaręs gamybos fabriką ir tyrimų centrą, išradėjas patobulino pirmtaką ir pristatė „DC01“ su „Dual Cyclon“ sistema – cilindrinį siurblį, kuris palaikė 100 % siurbimo trauką viso siurbimo proceso metu. Kertinė išradimo idėja slypėjo technologijoje, vadinamoje ciklonu: dulkės buvo surenkamos cilindro formos dulkių surinkimo talpoje, kur, veikiamos išcentrinės jėgos, nusėsdavo ant sienelės, o vėliau – ant dugno. Maišelių ir silpnos traukos problemos buvo išspręstos, tačiau Dyson’as nė nemanė sustoti.
Belaidžių technologijų era
Po dviejų dešimtmečių buities pasaulį sudrebino belaidė „Dyson“ siurblio technologija. Dėl tikrą perversmą sukėlusio kompaktiško skaitmeninio variklio V6 tapo įmanoma sukurti siurblį, kuris būtų mažas, lengvas, galingas ir drauge mobilus – pritaikytas siurbti tiek namų erdves, tiek automobilių salonus. 2015 m. pasirodęs belaidžio siurblio modelis V6, turėjęs 15 ciklonų sistemą ir plaunamą filtrą (išsaugotą visose vėlesnėse siurblio versijose), rinkoje buvo sutiktas dideliais aplodismentais. Vis dėlto prietaiso techninės charakteristikos toli gražu nebuvo tobulos: įkrauta baterija laikydavo tik 20 minučių, dulkių surinkimo talpa buvo maža ir nelengvai išvaloma, įsiurbimo galia įprastu režimu siekė 28, maksimaliu – 100 oro vatų.
Vėlesnio modelio V8 baterija užtikrino 40 min. trukmės siurbimą ir tylesnį veikimą, turėjo erdvesnę, higieniškiau valomą surinkimo talpą. Įprasto režimo įsiurbimo galia siekė 22, maksimalaus – 115 oro vatų.
Pernai pasirodęs modelis V10 pasižymi kur kas pažangesnėmis charakteristikomis: galingesnis variklis, naujas siurblio dizainas, iki 60 minučių nesilpstančią galią užtikrinanti baterija, gerokai didesnė talpa dulkėms surinkti, higieniška „nusitaikyk ir šauk“ dulkių išmetimo sistema, plaunamas filtras ir trys darbiniai režimai. Modelio įsiurbimo galia – 15,8, 33 ir 151 oro vatai, priklausomai nuo siurbimo režimo. Pristatę iki valandos efektyviai veikiančią naujieną, „Dyson“ inžinieriai dirbo toliau: laukė variklio galios didinimas ir išmanių savybių integracija.
„Dyson V11™“ – pirmas išmanusis belaidis siurblys
Naujausias, entuziastingai rinkoje sutiktas ir visus nustebinęs modelis „Dyson V11™“ pristatytas šiemet. Tai – jau penktoji belaidžių „Dyson“ siurblių karta, sukurta įdiegiant išmaniąsias technologijas ir šiuo metu tituluojama kaip dvigubai galingesnė už bet kuriuos kitus belaidžius siurblius. Panašu, kad „Dyson“ inžinieriai nesnaudžia: 99,97 % mikroskopinių dulkių surinkimo efektyvumas, 40 % už pirmąją didesnė dulkių surinkimo talpa ir 85 % už pirmuosius didesnė maksimalaus įsiurbimo galia – taip pamažu belaidės „Dyson“ siurbimo technologijos artėja prie tobulumo. Skaitmeninis variklis V11 – šiuo metu galingiausias „Dyson“ kūrinys, per minutę atliekantis 125000 sūkių. Tokie parametrai lemia didesnę įsiurbimo galią nei daugumos laidinių dulkių siurblių, taigi pagaliau – ne tik lengvesnis, mobilesnis, bet ir galingesnis!
Ypatingosios „Dyson V11™“ savybės – automatinis prisitaikymas prie skirtingų grindų tipų ir LCD ekranas, kuriame vartotojas mato techninius duomenis realiu laiku – veikimo režimą, likusį veikimo laiką, priminimus apie filtro priežiūrą ir perspėjimus dėl valymo šepečių užsikimšimo. Integruotas dinamiškas krūvio jutiklis 360 kartų per sekundę fiksuoja šepečio juostos pasipriešinimą ir, kintant siurbiamo paviršiaus savybėms, automatiškai pakeičia variklio veikimo greitį. Taigi nuo šiol visoms grindų dangoms bus paskirtas deramas dėmesys, o Jums tereikės siurbti – siurblys „mąstys“ pats.
Naujausias modelis veikia gerokai ilgiau už savo pirmtakus – dėl naujos talpesnės, kol kas galingiausios „Dyson“ sukurtos baterijos, neprarasdamas įsiurbimo galios, gali siurbti iki 60 minučių. Siurbimo galią padidina tai, kad oras cirkuliuoja tiesia linija: pro valymo šepetį jis keliauja tiesiogiai į 14 ciklonų. Ciklonų generuojama įsiurbimo jėga geba iš aplinkos pritraukti mikroskopines (iki 0,3 mikrono dydžio) daleles, žiedadulkes ir net bakterijas. Integruota higieniška dulkių surinkimo talpos valymo funkcija, vaizdžiai vadinama „nusitaikyk ir šauk“ (jau pažįstama modelio V10 naudotojams), užtikrina švarų, greitą ir malonų siurblio valymą.
Galimi trys veikimo režimai – automatinis (išmaniai prisitaikantis prie dangos), maksimalus (net 185 oro vatų įsiurbimo galia) ir ekonominis (tinkantis bet kuriai dangai, užtikrinantis 60 minučių efektyvaus siurbimo). Padirbėta ir su valymo šepečiu: standūs nailoniniai „High Torque“ šepečio šereliai įsiskverbia giliai į kilimus, kad pasiektų apačioje susikaupusius nešvarumus ir augintinių plaukus. O minkšti antistatiniai anglies pluošto šereliai efektyviai surenka dulkes nuo kietų grindų paviršių ir iš plyšių.
Projektuojant „Dyson V11™“, buvo mąstyta ir apie variklio triukšmo slopinimą. Akustiškai sumani inžinerija – integruotas garso slopintuvas ir vibracijas absorbuojanti medžiaga – leido užtikrinti optimalų triukšmo lygį: dabar Jūsų siurblys tikrai neprižadins kaimynų.
Lojalūs „Dyson“ naudotojai jau priprato: kai galvoji, kad geriau nebūna, pasirodo naujas „Dyson“ modelis. Stebint medijoje vis dažniau plintančius „Dyson“ atradimų įspūdžius, kuriais dalijasi pirmąkart su šiuo prekiniu ženklu susidūrę žmonės, akivaizdu, kad kompanija perrašo vis daugiau mūsų buities istorijų. Štai staiga tampa smagu siurbti namus (šio darbo nebesibaido nė vaikai), o dėl siurblio su šeimynykščiais tenka net pasigrumti – jis graibstomas lyg žaislas, kurio nori visi! Na, o kol mes siurbiame, „Dyson“ inovacijų era tęsiasi – į gatves tuoj išriedės pirmasis „Dyson“ elektromobilis...