2022 04 20

Geresnį rytojų „Electrolux“ kuria pasitelkiant tvarumą

Paskutinį dešimtmetį tvarumo filosofija ne tik įsiskverbė į daugelį gyvenimo sričių, bet ir tapo kur kas priimtinesnė vartotojams. Įvairios apklausos rodo, kad gyventojai nenumoja ranka į aplinkosaugą ir net 9 iš 10 mato ją kaip būtinybę. Padidėjusį vartotojų dėmesį tvariems prietaisams jaučia ir buitinės technikos gamintojai. Kaip pasakoja „Electrolux“ ekspertai, būtent gebėjimas prisitaikyti prie šiuolaikinio žmogaus poreikių, tendencijų sekimas ir darnus požiūris nuo gamybos iki komunikacijos su vartotojais padeda išsilaikyti lyderiaujančiose pozicijose.
Geresnį rytojų „Electrolux“ kuria pasitelkiant tvarumą
Geresnį rytojų „Electrolux“ kuria pasitelkiant tvarumą / „Electrolux“ nuotr.

Daugiau nei madinga įmonės filosofija

Pasak švedų kompanijos „Electrolux“ Baltijos šalių vadovo Gintauto Vaitekonio, tvarumas šiais laikais negali būti tik madinga tendencija, kurios dirbtinai vaikosi įmonės, – tai, jo nuomone, atsakomybė prieš vartotoją ir darnesnės visuomenės ateitis.

„Mūsų įmonėje tvarumas jau seniai rikiuojasi strateginių tikslų priekyje. Pirmiausia, kurdami tvarius gaminius, siekiame prisidėti prie kokybiško savo vartotojų gyvenimo, be to, ši filosofija padeda išlaikyti darnų požiūrį į aplinką ir paliekamą pėdsaką. Mes skiriame dėmesį ne tik gaminių kokybei, bet ir vartotojų edukacijai, taip prisidėdami prie visuomenės sąmoningumo“, – pasakoja „Electrolux“ vadovas.

Visai neatsitiktinai ši filosofija rado vietą ir įmonės šūkyje bei tuo pačiu pavadinimu pristatomoje „Electrolux“ tvarumo programoje „For Better Living“ (liet. – geresniam gyvenimui).

„Laikomės požiūrio, jog geriausias būdas pasirūpinti savo ateitimi, tai rūpintis, kaip gyvename šiandien. Kuriame produktus ir paslaugas, pagrįstus žiediniu verslo modeliu, kuris padeda pakartotinai naudoti ir perdirbti išteklius. Mūsų visi prietaisai suprojektuojami taip, kad būtų tinkami naudoti ilgiau, juos būtų lengva pataisyti ir perdirbti, taip pat, kad juos gaminant būtų naudojama kuo daugiau perdirbtųjų medžiagų, o ne pirminių žaliavų“, – priduria G.Vaitekonis.

Kokybė ir tvarumas žengia koja kojon

„Electrolux“ vadovui Baltijos šalyse antrina ir „Electrolux“ grupės mokymų vadovas ir buitinės technikos ekspertas Ignas Bernotas, pasakodamas, jog nuo 2019-ųjų metų intensyviai dirbama, siekiant atliepti pagrindines „Geresnio gyvenimo“ programos dedamąsias: geresnių sprendimų, geresnės kompanijos, geresnio gyvenimo.

VIDEO: Geresnį rytojų „Electrolux“ kuria pasitelkiant tvarumą

„Visas programų dalis geriausiai iliustruoja mūsų darbai, o konkrečiau gaminiai. Pavyzdžiui, tikslą, jog iki 2030 metų tvarus valgymas arba maitinimasis taptų prioritetiniu visuomenės pasirinkimu, „Electrolux“ atliepia pristatydamas inovatyvius, darnesnius ir šiuolaikiškus virtuvės prietaisus. Čia galime paminėti patogias vakuumavimo sistemas, padedančias ilgiau išsaugoti produktų šviežumą ir prailginančias jų galiojimą laiką. Taip pat – šaldytuvus su „TwinTech“ technologija, kuri užtikrina vienodą oro cirkuliaciją visame šaldytuve ir išsaugo maistą kur kas ilgiau šviežią. Sumažinti maisto švaistymo problemą padeda ir „Electrolux“ garinės orkaitės su jose integruota maisto regeneracijos funkcija – pasitelkiant į pagalbą garus vakarykščiai patiekalai įgauna šviežumo ir vaizdine, ir skonine prasme“, – tvarias inovacijas pristato I. Bernotas.

„Electrolux“ nuotr./„Electrolux“ šaldytuvai su „TwinTech“ technologija užtikrina vienodą oro cirkuliaciją visame šaldytuve ir išsaugo maistą kur kas ilgiau šviežią.
„Electrolux“ nuotr./„Electrolux“ šaldytuvai su „TwinTech“ technologija užtikrina vienodą oro cirkuliaciją visame šaldytuve ir išsaugo maistą kur kas ilgiau šviežią.

Toliau, eksperto teigimu, „Electrolux“ kaip vieną iš tikslų mato sveikesnių ir tvaresnių namų kūrimą, naudojant išmanius oro, vandens ir grindų sprendimus. Pavyzdžiui, kompanijos dulkių siurbliai ir oro kondicionavimo sistemos projektuojami taip, kad sumažintų kenksmingų alergenų ir teršalų kiekį namuose. Vienas tokių įrenginių – belaidis dulkių siurblys „Well Q8, kurio antgalis turi specialią UV technologiją, pašalinančią net 99 proc. mikrodulkių dalelių ir plika akimi nepastebimų erkučių bei alergenų namuose. „Electrolux“ dulkių siurbliai suprojektuoti taip, kad vartotojas lengvai prieitų net ir prie sunkiai pasiekiamų kampų bei erdvių ir maksimaliai efektyviai galėtų atlikti namų ruošos darbus, taip keisdamas nusistovėjusius valymo įpročius.

„Electrolux“ nuotr./„Electrolux“ dulkių siurblys
„Electrolux“ nuotr./„Electrolux“ dulkių siurblys

Itin daug dėmesio „Electrolux“ skiria atsakingo skalbimo praktikai, nes atlikusi keletą stambaus masto vartotojų apklausų, sužinojo, kad daugelis Europos gyventojų drabužius skalbia vien dėl to, kad mėgsta ką tik išskalbtų drabužių jausmą, o ne dėl to, kad jie sutepti, dėmėti ir pan. Be to, dažniausiai vartotojai intuityviai renkasi virš 40 laipsnių skalbimo programas, kurios paprastai yra ilgesnės ir mažiau taupios.

„Pradėjome edukuoti visuomenę, jog ilgesnių tarpų tarp skalbimo išlaikymas ne tik prailgintų drabužių gyvavimo laiką, bet taip pat padėtų taupyti vandenį ir skalbimui išeikvojamą elektros energiją. Šiuo tikslu pasistūmėta ir technologiškai: „Electrolux“ skalbimo mašinose įdiegtos išskirtinės technologijos, leidžiančios taip pat efektyviai skalbti ir džiovinti drabužius žemesnėje temperatūroje, sunaudojant mažiau resursų ir ilgiau išsaugant puikią drabužių išvaizdą. Kompanijos skalbyklėse integruotos ir garų programos, kurios taip pat padeda atnaujinti drabužius be įprasto skalbimo ir sutaupant daugiau nei 40 litrų vandens, kurio reikia vienam ciklui. Apskritai, dauguma naujosios kartos „Electrolux“ skalbyklių ir džiovyklių turi integruotas išmaniąsias technologijas, kurios gerokai labiau apsaugo audinius tiek skalbiant, tiek juos džiovinant. Pavyzdžiui, įdiegti jutikliai, 3DSense technologijos, kurie automatiškai parenka ekonomiškiausias, audinius labiausiai tausojančias programų nuostatas pagal skalbinių tipą, svorį ir pritaiko džiovinimo trukmę matuodami drėgmės lygį ir neleisdami drabužiams perdžiūti“, – tvaresnę skalbimo praktiką pristato I. Bernotas.

Darnaus vystymosi kelyje mato reikšmingą postūmį

„Electrolux“ vadovo Baltijos šalyse teigimu, pradėjusi įgyvendinti tvariąją politiką, įmonė jau stebi gana ryškų pokytį ir pozityvius rezultatus. Fiksuojama, jog nuo 2015 m. „Electrolux“ veiklos metu išmetamas CO2 kiekis sumažėjo net 78 proc. Be to, geresnių sprendimų kryptis per pastaruosius metus leido pagerinti gaminių našumą ir efektyvumą. Aktyviai stengtasi eliminuoti kenksmingas medžiagas, naudoti perdirbtą plastiką – skaičiuojama, jog vien per 2021 m. „Electrolux“ panaudojo 8600 metrinių tonų perdirbto plastiko.

G.Vaitekonis taip pat pasakoja, jog didelis pasiekimas yra ir visuomenės įsitraukimas. Jį ypač paskatino „Electrolux Food Foundation“ (liet. – „Electrolux maisto fondas“) steigimas, kurio dėka įgyvendinta daug renginių ir iniciatyvų, prisidėjusių prie visuomenės sąmoningumo skatinimo.

„Džiugu matyti ir matuoti pokytį, ypač kai jį skatina inovacijos. Vieną tokių netrukus pristatysime ir Lietuvoje – tai specialiai „Electrolux“ mokslininkų ir ekspertų sukurtas skalbimo metu mikroplastiko daleles surenkantis filtras. Esu tikras, kad šis filtras netruks atrasti kelią į kiekvienus namus ir pagerins ne tik kasdienę buitį, bet ir prisidės prie globalių klimato kaitos problemų mažinimo.

Siekiame nuolatos palaikyti dialogą su vartotojais ir tam, kad kuo daugiau žmonių atkreiptų dėmesį į tvarumo politiką ir jos svarbą, skirti pakankamai dėmesio edukacijai. Nors esame tik buitinės technikos gamintojas, suvokiame, kad pokytį gali kurti kiekvienas ir labai dažnai jis įvyksta pakeitus nusistovėjusius įpročius šiek tiek naujesniais“, – įsitikinęs G.Vaitekonis, pridurdamas, jog iki 2030 metų kompanija ketina įgyvendinti daugiau įvairių edukacinių ir socialinių projektų, kurie padės atkreipti dar didesnį visuomenės dėmesį į tvarumo svarbą kiekvieno iš mūsų gyvenime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis