Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2020 06 10

Į kavinę – kaip į darbą? Lankytojai kartais ir pamiega, ir kotletukų atsineša

Populiarias tinklines kavines – „Vero cafe“, „Green cafe“, „Caffeine“ ir kitas – itin pamėgę vadinamieji „freelanceriai“ čia užsuka tiesiog padirbėti. Šis įprotis tampa iššūkiu ir problema kavinių savininkams, o kartais, ypač iki karantino, tekdavo imtis griežtų priemonių, taip pat neišvengiama konfliktų. Kiek laiko padoru praleisti kavinėje, užsisakius puodelį kavos?
Vero Cafe
Vero Cafe / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Mes su kompiuteriais čia dirbti neleidžiame“, – tokią frazę teko girdėti ne vienam, užsukusiam į nedidelį kavos barą Kaune, Laisvės alėjoje.

Šios kavinės šeimininkai, nutarę, jog ši vieta skirta ne darbui, tokio principo ir laikosi. Visgi tokių kavinių nėra tiek daug, tuo tarpu kitų kavinių vadovai įvairiais būdais bando keisti savo lankytojų su kompiuteriais įpročius.

Kartais atjungia internetą

Daina Bytautaitė-Motiejūnienė, kavinių tinklo „Green cafe“ rinkodaros projektų vadovė sako, kad toks lankytojų elgesys, kai kavinė pasirenkama kaip darbo vieta, bent jau iki karantino keldavo problemų.

„Tai labai didelė problema. Ypač daug freelancerių ateina. Pirmiausia stengiamės gražiuoju pasakyti. Jei žmogus ilgai sėdi ir dirba kompiuteriu, tada jam pasiūlomas dar vienas puodelis kavos.

O jei jie užėmę visus stalus ir ateina kiti klientai, tai mes prieiname prie jų ir paprašome užleisti vietą. Tai yra normalu: kavinė turi iš kažko gyventi“, – sakė D.Bytautaitė-Motiejūnienė.

Pasak pašnekovės, iš kai kurių klientų personalas sulaukia pasipiktinimo.

Jei jie užėmę visus stalus ir ateina kiti klientai, tai mes prieiname paprašome užleisti vietą.

„Nes daugelis žmonių galvoja, kad gal čia komunizmas, nesupranta to, kad kavinė turi savininkus. Gražiai aiškiname: čia yra kavinė, kuri generuoja pajamas, ir jūs užimate vietas.

Kartais atjungiame internetą, bet tai neveikia“, – pasakojo kavinės „Green cafe“ atstovė.

123rf.com nuotr./Skaitiniai
123rf.com nuotr./Skaitiniai

Atsineša ir savo maistą

Kaip sakė D.Bytautaitė-Motiejūnienė, kai kavinėje nėra žmonių, tuomet dirbantiems klientams pastabos dažniausiai nėra sakomos.

Tačiau ne kartą būta situacijų, kada atėjusiems išgerti kavos kitiems lankytojams tiesiog nebuvo kur atsisėsti.

Studentai, ypač užsieniečiai, ant kavinėje esančių sofų miega.

„Kai ateina kiti žmonės, pamato, kad viskas užsėsta, ir išeina“, – kalbėjo kavinės atstovė.

Pasitaiko klientų, kurie kavinėje net įsijungę garsą žiūri kino filmus, atsineša savo maistą, o studentai, ypač užsieniečiai, ant kavinėje esančių sofų miega.

„Mes kavinėje dirbame kaip prievaizdai. Aš manau, kad čia yra visų pirma pasaulinė tendencija: kompiuteriai tapo kaip rankinės. Taip buvo nuo pat pradžių, tik gal anksčiau nebuvo taip masiškai.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Green cafe“ Laisvės alėjoje
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Green cafe“ Laisvės alėjoje

Pavyzdžiui, ateina labai daug studentų, jie susikelia kojas ant sofų, traukiasi savo maistą. Nėra pagarbos, kultūros, supratimo“, – kalbėjo pašnekovė.

Pasak D.Bytautaitės-Motiejūnienės, jei žmogus iš rankinės išsitraukia saldainį ar su vaiku atėjusi mama atsineša jam maisto – kavinės personalas niekada nepriekaištauja ir, esant reikalui, vaikui maistą pašildo.

„Tačiau aš kalbu apie tai, kai ima traukti kotletus, dešras, agurkus“, – apie kai kurių lankytojų kultūrą pasakojo pašnekovė.

Išvadino rasistais

D.Bytautaitė-Motiejūnienė papasakojo istoriją, kai kavinės personalą klientas apkaltino rasizmu.

Vienos iš Kaune esančių kavinių geriausi staliukai yra prie pat lango, jie – keturviečiai. Todėl, esant daugiau žmonių, kavinės personalas dirbančius su kompiuteriais prašo rinkis kitą kavinės zoną, o staliukus prie lango palikti laisvus.

„Nes mūsų kavinės orientuotos į kavos kultūrą, į bendravimą, pas mus net jokios negatyvios literatūros nerasite. Kartą prie tokio staliuko atsisėdo juodaodis, o mes paprašėme persėsti prie kito – taip, kaip prašome ir kitų lankytojų. Tačiau jis mus išvadino rasistais.

Tenka girdėti ir keiksmažodžių. Vieną kartą teko net pagrasinti, kad iškviesime policiją“, – pasakojo D.Bytautaitė-Motiejūnienė.

Padorus laikas – iki valandos

Į klausimą, kiek visgi su vienu puodeliu kavos yra padoru sėdėti kavinėje, D.Bytautaitė-Motiejūnienė sakė, kad normalus laikas būtų pusvalandis-valanda. Tiek laiko tikrai užtenka išgerti puodelį kavos ar suvalgyti gabalėlį pyrago.

Kaip sakė pašnekovė, lankytojai, ateinantys čia dirbti, į staliuką kavinėje žiūri tarsi į nemokamą darbo vietą.

„Mes gi vaišiname vandeniu, pas mus švarūs tualetai, yra internetas. Ko daugiau norėti? Pasaka, nereikia mokėti už nuomą. Ar gali būti geriau? O mes dėl to labai vargstam. Nuoma yra didelė, tokie klientai užima geras vietas“, – sakė D.Bytautaitė-Motiejūnienė.

Parašo piktą atsiliepimą

Laima Vėželienė, kavinių tinklo „Vero cafe“ direktorė taip pat pritaria, kad tokia problema, kai žmonės į kavinę ateina tarsi į biurą, egzistuoja.

Tiesa, pašnekovė sako negalinti teigti, jog tokių lankytojų yra dauguma. Tačiau konfliktų išvengti nepavyksta.

„Atsiranda tokių žmonių, kurie parašo piktą atsiliepimą apie kavinės darbuotoją. Neva atėjo, sėdėjo 15 minučių ir po 15 minučių jo paprašė išeiti, nes jis nieko neužsisakė. Toks žmogus jaučiasi labai nepatenkintas, nes atėjo prie kompiuterio pasėdėti“, – pasakojo kavinių tinklo vadovė.

Buvo atvejų, kada kavinės personalui teko kviesti ir apsaugos įmonę, ne kartą iš lankytojų dėl prašymų atlaisvinti staliukus sulaukta ir keiksmažodžių.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vero Cafe
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vero Cafe

Septyni klientai – vienas puodelis kavos

Svarstydama, kodėl žmonės taip elgiasi, L.Vėželienė įvardijo supratimo trūkumą.

Į klausimą, kiek laiko yra padoru praleisti kavinėje, kavinių tinklo atstovė atsakė paprastai: tiek, kiek jo reikia išgerti kavai.

Pasak pašnekovės, kavinės požiūris nėra prieš darbą kompiuteriais, tačiau tada toks žmogus ar jų grupė turėtų kažką užsisakyti.

L.Vėželienė pasakojo, kad atėjęs padirbėti žmogus užsisako kavos, po kurio laiko – dar sumuštinį ir sulčių. Yra nuolatinių klientų, kurie ateina čia padirbėti, čia vyksta ir darbo susitikimai, tačiau jie prie baro taip pat užsisako kavos ar užkandžių.

„Ir tai yra normalu. Bet kai ateina septyni žmonės, nusiperka puodelį kavos ir užima kelis staliukus?

Jie taip supranta, kad su vienu puodeliu gali užimti tris staliukus ir sėdėti valandą laiko. Tada ir sakau: tad ir sėskite visi ant vienos kėdės“, – kalbėjo L.Vėželienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos