2018 05 29

Interjero dizainerės S.Vilutės projektas: kaip biuras pavirto į du butus

Oficialus biuras gali virsti jaukiais namais. Netikite? Kviečiame akis paganyti į interjero dizainerės Simonos Vilutės kurtą interjerą.
43 kv.m. buto Vilniuje interjeras
43 kv.m. buto Vilniuje interjeras / 123RF.com nuotr.

Netikėta autentika

S.Vilutė pasakoja, kad Vilniuje, Šv. Stepono gatvėje esančias patalpas užsakovai pirko kaip investiciją nuomai. „Anksčiau šiose patalpose veikė biuras, patalpos buvo netvarkytos gerus 20 metų. Man jau iš pat pradžių patiko pats pastatas, kuriam yra daugiau nei 100 metų, bet patalpos buvo gerokai nusidėvėjusios, apleistos. Planavome kosmetinį remontą – perdažyti sienas, šiek tiek patvarkyti dangas“, – teigia interjero dizainerė.

Ji pasiūlė nemažas patalpas dalinti į 2 butus. „Pradėję planuoti remonto darbus pamatėme, kad reikėtų perdaryti elektros instaliaciją ir taip darbai po truputį įsisuko.

Vieną dieną atėjau į vietą ir prieš mano akis meistras stuktelėjo į sieną, nuo sienų pradėjo byrėti tinkas ir pamačiau puikiausias autentiškas plytas. Supratau, kad reikia viską atidengti ir parodyti kiek įmanoma daugiau autentikos“, – sakė S.Vilutė.

Andriaus Stepankevičiaus nuotr. /30 kv.m. buto Vilniuje interjeras
Andriaus Stepankevičiaus nuotr. /30 kv.m. buto Vilniuje interjeras

Remontas truko ilgiau nei metus

Taip prasidėjo didžiulis remontas, trukęs ilgiau nei metus. Buvo atidengtos ne tik senovinės plytos, bet ir mediniai perdangos balkiai, paliktas senovinis židinys, vonioje prie praustuvo – sienų tapyba, prie kurios dizainerė priderino varinį praustuvą.

„Viską norėjau palikti taip, kaip yra, tik nuvalyti ir impregnuoti. Senuose pastatuose sudėtingiausia yra su inžinerinėmis sistemomis – elektra, santechnika. Šie darbai užtruko ilgiausiai. Patalpos pasikeitė neatpažįstamai, bet tai užtruko. Labai dėkoju užsakovams, kurie turėjo kantrybės ir sutiko su mano kūrybinėmis idėjomis – rezultatas to vertas.

Manau, kad kuriant interjerą yra svarbiausia erdvė – pakliūti į įdomią, autentišką erdvę, yra pusė sėkmės. Medžiagos, detalės tuomet susidėlioja tarsi savaime, tik paryškina interjerą.

Galvojant apie mados tendencijas interjeruose stengiuosi į tai žiūrėti gana atsargiai. Taip, reikia jas sekti ir žinoti, kas vyksta, bet būtina įvertinti, kaip interjeras atrodys po 5 ar 10 metų, kas turi išliekamąją erdvę.

123RF.com nuotr./43 kv.m buto Vilniuje interjeras
123RF.com nuotr./43 kv.m buto Vilniuje interjeras

Pavyzdžiui, šiemet madingos metalizuotos tekstūros panaudotos kaip detalės virtuvėje. Dar viena tendencija – blizgūs, tarsi lakuoti medžio imitacijos baldiniai fasadai – jie naudoti virtuvėje, koloritą stengtasi derinti prie parketlenčių.

Atėjus į senamiesčio tipo erdves norisi istorinio jausmo – arkiniai langai, tikros medžiagos (plytos, parketlentės, mediniai balkiai), svarbu suvokti kontekstą ir atitinkamai parinkti medžiagas. Tokiose erdvėse man norisi gana švaraus, netgi asketiško dizaino, kaip akcentus paliekant autentiškas detales, sudaryti joms foną.

123RF.com nuotr./43 kv.m buto Vilniuje interjeras
123RF.com nuotr./43 kv.m buto Vilniuje interjeras

Jei turi idėją, iš esmės niekas nėra sunku, bet konversija iš biuro į gyvenamąją erdvę yra brangesnė ir sudėtingesnė visomis prasmėmis, nes kuriama visai kita erdvės funkcija, todėl beveik viską reikia daryti iš naujo. Ypač senuose pastatuose, kur svarbu pasikeisti instaliaciją, nes dažniausiai ji būna sena ir nesaugi naudojimui“, – teigė dizainerė.

Rezultatas – du butai

„Interjero pertvarkos rezultatas – 2 butai. Vienas mažesnis – 30 kv.m, skirtas porai, miesto žmogui.

Kitas – 43 kv. m ir talpina daugiau žmonių, nes įkurtas yra per 2 aukštus, turi gražų židinį. Butai buvo planuoti viena stilistika, bet kartu jie ir skirtingi, nes skirtingi suplanavimai, kiekvienas turi savo išskirtinumo“, – pasakojo S.Vilutė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis