2017 08 03

Interjero tendencijos ir didžiausios klaidos kuriant namus

Šviesūs, paprasti, jaukūs ir natūralūs – dažniausiai tokių namų pageidauja lietuviai. Interjero dizainerė Monika Juknienė atskleidžia, koks interjero stilius Lietuvoje populiariausias ir kaip jis derinamas su vis dažniau klientų akcentuojamu kasdienio gyvenimo komfortu.
Monikos Juknienės kurtas interjeras
Monikos Juknienės kurtas interjeras / L.Skukauskės nuotr.

Gamtos jausmas ir „jauki netvarka“

M.Juknienės teigimu, dabar Lietuvoje populiarūs skandinaviški interjerai. Namų erdvę jie daro šviesesnę bei didesnę ­­– tai svarbu, mat mūsų klimato zonoje apie pusę metų saulės šviesos trūksta.

„Lietuviams norisi būti arti gamtos, patinka natūralios apdailos medžiagos: medis, linas, medvilnė, oda, metalo detalės. Pirmenybė teikiama neutralioms, ramioms spalvoms: pilkiems, smėlio, baltiems atspalviams. Atsisakoma simetrijos, tiesių linijų – taip sukuriama „jauki netvarka“, – sako dizainerė.

Interjero dizainerė Monika Juknienė
Interjero dizainerė Monika Juknienė

Anot jos, gyvenantiems Lietuvoje jaukūs neįpareigojantys skandinaviški interjerai yra prie širdies, nes puikiai tinka leisti laiką su draugais ir šeima. Be abejo, ne paskutinėje vietoje yra pasaulinės tendencijos, mat skandinaviškos stilistikos namai populiarūs ne tik pas mus.

„Kuo toliau, tuo labiau dizaine įsivyraus minimalistinis stilius, aukštos kokybės natūralios apdailos medžiagos, matiniai paviršiai. Lavėjant skoniui, populiarės interjero paprastumas, elegancija ir santūrumas, bus mažiau puošnumo bei įmantrumo“, – toliau vardija M.Juknienė.

TAIP PAT SKAITYKITE: Konkurso „Mano kiemas“ dalyvė Violeta: „Kvepalams ir augalams pinigų negaila“

Interjerą veikianti tendencija – būstai darysis vis išmanesni

„Kuriant šiuolaikišką būstą, šalia estetikos vis dažniau tenka pasirūpinti ir gyvenimo kokybės reikalavimus užtikrinančios pastatų automatikos įrengimu, – sako automatizuotų namų valdymo sistemų mokymo bei techninės priežiūros centro „Jung Vilnius“ vadovas Raimundas Skurdenis. – Mat interjero lengvumas, švarumas neatsiejamas ir nuo būsto valdymo paprastumo, aiškumo.“

Jam antrina ir dizainerė, kuri pastebi, jog dabar žmonės nori komfortiško, tačiau kartu ir paprasto būsto: „Jie svajoja apie namus, kurių sistemos veiktų lyg mostelėjus burtų lazdele bei žavisi įrenginiais, valdomais judesiu, prisilietimu ar balsu.

Šiuolaikiniame būste jungikliai, valdikliai bei davikliai tampa neišvengiama ir funkcionaliai svarbia interjero dalimi ir tai yra naujas iššūkis ir interjero specialistams, kuriems būsto erdvėje tenka itin atidžiai paskirstyti daugiafunkcius protingo namo valdiklius – tam, kad ši namuose ar net kiekviename kambaryje esanti detalė nevirstų svetimkūniu ir darniai įsilietų į aplinką bei bendrą būsto stilistiką“.

Pasak dizainerės, geriausias sprendimas, kuomet visos pagrindinės būsto funkcijos valdomos vos viena sistema – tuomet ir interjerų nereikia perkrauti daugybe skirtingų valdiklių ar jungiklių.

Didžiausios klaidos kuriant interjerą

Kuriant namų interjerą populiarumas ne visada geras patarėjas. Pasak dizainerės, viena iš klaidų – rinktis madingus sprendimus.

„Madingus interjero sprendimus turėtų rinktis tie, kurie gali sau leisti interjerą keisti kas 3–5 metus. Kai drabužiai išeina iš mados, jų nebenešiojame, bet interjero lengvai neišmesi. Tai, kas madinga, greitai tampa nebeaktualu ir senamadiška. Todėl patarčiau orientuotis į ilgaamžius, laiko patikrintus sprendimus.

Žinoma, kuriant ilgalaikį interjero dizainą, reikia kokybiškų medžiagų. Jos brangesnės, tačiau ilguoju laikotarpiu atsiperka, mat yra lengviau prižiūrimos, patvaresnės, lėčiau dėvisi“, – teigia M.Juknienė.

Anot jos, projektuojant būsto interjerą, geriausi rezultatai pasiekiami tik detaliai, kruopščiai suplanavus, kur stovės baldai, kokia bus kiekvieno interjero elemento spalva, dydis, forma ir kiti sprendimai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis