Įdomu tai, kad beveik kiekvienas darbo ieškantis asmuo daro pačią didžiausią klaidą, kokią tik įmanoma padaryti rašant savo CV, ir vargu,ar kas nors skiria dėmesio vienai konkrečiai idėjai, kuri nulemia gyvenimo aprašymo sėkmę.
Kur mes klystame?
Dauguma žmonių ieško šablono, kurį galėtų panaudoti savo gyvenimo aprašymui. „Google“ per mėnesį sulaukia 450 000 paieškų su fraze „CV šablonas“, dar 50 000 paieškų su fraze „CV formatas“ ir dar šimtais tūkstančių panašių raktinių žodžių.
Deja, sprendimas rašant savo gyvenimo aprašymą susikoncentruoti pirmiausia į formatą beveik garantuoja nuobodų, akį erzinantį rezultatą, kuris keliaus tiesiai į atmestų CV krūvą. Taip yra todėl, kad vadovaujantis šablonu pabrėžiama forma, o ne funkcija – tai jums nepalanku, jei norite, kad skaitantieji jūsų CV atkreiptų į jus dėmesį.
Pradėkite kitaip – pirmiausia galvodami apie skaitytoją ir turinį.
Užuot pradėję nuo formos, kaip kad daro dauguma žmonių, susitelkime į jūsų skaitytojo patirtį ar motyvaciją ir jausmus, kuriuos patiria už darbuotojų samdymą atsakingas specialistas, skaitydamas jūsų CV. Kadangi įdarbinimo srityje sukuosi jau daugiau kaip 25 metus, o profesionaliai rašiau gyvenimo aprašymus jau daugiau kaip 10 metų, noriu pasikalbėti su jumis iš savo patirties – daugybei savo klientų esu padėjusi gauti darbą pageidaujamose įmonėse.
Rašydama CV aš pirmenybę teikiu skaitytojo patirčiai. Norėdama tai padaryti, pradedu nuo į turinį orientuoto gyvenimo aprašymo, kokį jo skaitytojas ir norėtų pamatyti, ir tik tada pereinu prie formato. Jei naudosite šią formulę, sukursite tokį gyvenimo aprašymą, kuris paskatins žmogiškųjų išteklių specialistus ir įmonių vadovus jus pakviesti pokalbio.
Nuo ko pradėti?
Aš pirmiausia ieškau savo kliento istorijos. Prieš pradėdama rašyti, skiriu laiko apmąstyti keletą aspektų, pavyzdžiui: koks yra mano kliento profesinės istorijos siužetas? Kokia jų karjeros gija viską susieja? Ar yra siužeto vingių? Galiausiai paklausiu savęs – kas pavers jų gyvenimo aprašymą įtikinamu? Sakydama „įtikinamas“, turiu omenyje tokį, kuris motyvuos darbuotojų paieškos specialistus ir vadovus norėti susitikti su mano klientu.
Kai turiu pagrindinį siužetą, pagalvoju, kuriuos savo kliento bazinės informacijos elementus norėčiau pateikti jo gyvenimo aprašyme. Kadangi mes jau būname nustatę, ką klientas nori daryti toliau, ir atidžiai išanalizavę kelis tikslinius darbo skelbimus, šis žingsnis vyksta greitai.
Pirmiausia aš stengiuosi paminėti įspūdingiausią savo kliento patirtį ir pasiekimus, kuriuos, žinau, skaitytojas vertins kaip susijusius su atitinkamomis siūlomomis pareigomis. Aš žinau, kad darbuotojų paieškos specialistų ir įmonių vadovų niekas nenudžiugina labiau negu kandidatai, jau turintys atitinkamos patirties ir pasiekimų (mūsų žargonu tai vadinama „nulinio mokymosi kreive“). Kai CV atspindi, kad mano klientas ir yra toks kandidatas, tai suteikia skaitytojui labai teigiamą patirtį ir jis nori susitikti su mano klientu.
Jei ant stalo gulės krūva informacija perkrautų chaotiškų CV, spėkite, kuris bus perskaitytas pirmiausia?
Tegu formatą nulemia turinys
Noriu tokio formato, kuris patrauktų skaitytojo akį ir mintis, nes turinį suprasti yra palyginti nesunku. Jei ant stalo gulės krūva informacija perkrautų chaotiškų CV, spėkite, kuris bus perskaitytas pirmiausia?
Taigi, pasikartosiu – skaitytojo patirtis yra vienintelis svarbus formatavimo standartas. Galvokite apie „sprendimo priėmimo atmintinę“, o ne apie „grafinio dizaino konkursą“. Darbuotojų paieškos specialistai nenori kažko labai gražaus – jie nori kažko, kas lengvai skaitoma.
Patarimai, kad jūsų CV būtų lengviau skaitomas
Tačiau vienas dalykas yra suvilioti skaitytoją pažadu, kad jūsų CV bus lengva skaityti, o kitas – tą pažadą išpildyti. Jei norite, kad skaitytojams būtų išties lengva ir malonu skaityti jūsų gyvenimo aprašymą ir jie jaustųsi motyvuoti susitikti su jumis, laikykitės šių taisyklių:
- Laikykitės aiškios vizualinės hierarchijos, kad skaitytojai galėtų lengvai rasti norimą informaciją. Venkite stulpelių ir diagramų. Jie suvelia hierarchiją.
- Atskirkite savo darbo pareigas nuo pasiekimų. Man patinka trumpa pareigas aprašanti pastraipa, po kurios stulpeliu pateikiamas glaustas įspūdingiausių pasiekimų sąrašas.
- Į savo CV įtraukite žodžius iš tikslinių darbo skelbimų. 2018 metais Stanfordo universiteto tyrėjų atliktas tyrimas parodė, kad kandidatai, įrodę „kalbinį tinkamumą“, žymiai padidino savo tikimybę būti įdarbintiems.
- Venkite didelių teksto blokų. Jie alina skaitytojų akis ir protą. Tegu jūsų pastraipas sudaro 2–4 eilutės.
- Palikite baltos erdvės tarp pastraipų. Vizualiniai intarpai leidžia žmonėms suvirškinti tai, ką jie tik perskaitė. Žinojimas, kur palikti tarpų, taip pat rodo jūsų pasitikėjimą savimi ir sugebėjimą atskirti svarbius dalykus nuo nesvarbių.
- Patikrinkite skaitomumą mobiliajame telefone. Tai mažiausias įrenginys, kokį kas nors naudos jūsų gyvenimo aprašymui skaityti. Jei jūsų CV gerai atrodo mobiliajame telefone, jis taip pat gerai atrodys ir planšetės, nešiojamojo kompiuterio ir stalinio kompiuterio ekrane.
Prisiminite šias taisykles, jei norite, kad jūsų CV forma neužgožtų turinio. Tai padės jūsų gyvenimo aprašymui išsiskirti iš 250 kitų gyvenimo aprašymų, jį bus lengva ir malonu skaityti, ir, tikėtina, sulauksite daugiau kvietimų į darbo pokalbį.