2016 12 02

Kaip „Facebook“ veikia jūsų laimės jausmą

Kiek laiko jūs praleidžiate socialiniuose tinkluose? Tyrimai rodo, kad išties nemažai, o tyrėjai vis dažniau kalba apie tai, kaip tai paveikia mūsų gyvenimą ir požiūrį į save.
Socialiniai tinklai
Socialiniai tinklai / Fotolia nuotr.

Labai dažnai žmonės nesuvokia, kad socialiniuose tinkluose yra pateikiamos nugludinto, nebūtinai realaus gyvenimo akimirkos, demonstruojamas noras, kad kiti juos matytų ir suvoktų pagal tai, ką jie deda į „Facebook“ paskyrą.

Ir kai jūs po sunkios darbo dienos valgote pašildytą picą, jūsų draugai galbūt deda nuotraukas, kaip geria šampaną kokiame nors pasakiškame paplūdimyje.

Štai Kopenhagos universiteto tyrimas, pavadinimu „Quitting Facebook Leads to Higher Levels of Well-Being“ (liet. „Facebook“ atsisakymas padeda geriau jaustis), atskleidė, jog pavyduliaudami ir žvelgdami į kitų gyvenimą virtualioje realybėje, mes nedarome sau paslaugos.

Pasirodo, socialinio tinklo atsisakymas gali sumažinti streso lygmenį. Štai danų tyrėjas Mortenas Tromholtas 1095 dalyvius padalino į dvi grupes, iš kurių viena „Facebook“ nesinaudojo savaitę, o kita, kontroliuojama, prisijungdavo taip, kaip įprastai.

Paaiškėjo, kad tik 87 proc. tų, kurie turėjo gyventi be „Facebook“, be socialinio tinklo ištvėrė visą savaitę. Ir tie, kurie tai įveikė, pažymėjo, kad jautėsi laimingesni, palyginti su ta grupe, kuri naudojosi „Facebook“.

Tyrimas atskleidė ir kitų bauginančių žinių, pavyzdžiui, kad 55 proc. žmonių, besinaudojančių „Facebook“, labiau patiria stresą, taip pat, jog 4 iš 10 yra linkę aplinkiniams pavydėti sėkmės, 39 proc. yra linkę jaustis mažiau laimingi nei jų draugai.

Be socialinio tinklo gyvenę žmonės pareiškė, kad jiems buvo lengviau susikoncentruoti, jie jautėsi mažiau švaistą laiką ir susitelkę į dabartį, esminius momentus.

Taigi, galbūt kartais verta imtis informacinės detoksikacijos, kad būtumėte laimingesni ir harmoningesni? Išmėginkite!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis