Tačiau išeitį rasti nesunku. Jau šešerius metus veikiantis portalas kainos.lt – puikus išsigelbėjimas, jei norite sutaupyti pinigų, energijos, rasti reikiamos informacijos apie įvairiausias prekes ir valandų valandas ilgose eilėse iškeisti į malonesnius užsiėmimus. Kuo pirkėjams aktualus šis projektas, kalbamės su jo vadovu Arūnu Kumpiu.
- Kuo pirkėjams, ypač pirkėjoms, kurios gyvenime turi suderinti daugybę šeimos ir darbo pareigų, gali praversti projektas kainos.lt?
- Šio projekto tikslas – pagelbėti interneto vartotojams renkantis ir įsigyjant prekes internetu. Taigi, šiuo atveju vienoje vietoje pateikiama visa su prekės įsigijimu susijusi informacija: aprašai, nuotraukos, skirtingų pardavėjų kainos, pirkėjų atsiliepimai, ekspertų rekomendacijos ir t. t. Svarbu, kad vartotojams nereikia bėgioti po parduotuves, ieškoti, kur geriau, kur pigiau. Netgi naršantieji po internetą taip pat taupo laiką. Žinoma, visą informaciją galima surinkti ir be šio portalo, tačiau pagalvojus, kiek laiko tai užima (pvz.: mėginant patikrinti charakteristikas, kainas ir kt.)... Šiuo atveju pakanka vos vieno mygtuko paspaudimo, kad būtų pateikta visa reikiama informacija. Be to, tai labai patogu tiems, kurie atidžiai ir kruopščiai renkasi prekes, jas analizuoja ir t. t.
Šio projektas tikslas – pagelbėti interneto vartotojams renkantis ir įsigyjant prekes internetu.
- Kaip kilo mintis sukurti tokį projektą?
- Ši idėja kilo tuomet, kai studijavau Švedijoje, kurioje gyvavo analogiškas projektas. Tuo metu Lietuvoje elektroninė prekyba ir interneto parduotuvės dar tik kūrėsi. Tik prasidėjęs projektas sulaukė nemažai teigiamo dėmesio – taip teigti galima atsižvelgus į lankytojų skaičių. Šiuo metu puslapį aplanko 160–170 tūkst. lankytojų per mėnesį. Vis dėlto yra šokių tokių trūkumų. Tarkime, Lietuvoje žmonių, perkančių internetu, rinka dar gana vangi, kiti pirkėjai projektą maišo su elektronine parduotuve. Lietuvoje statistika tokia: interneto vartotojai ir pirkėjai sudaro tik 21 proc., o kitose šalyse, netgi kaimyninėse, skaičiai visai kitokie. Pavyzdžiui, Estijoje – net 44 proc. Todėl natūralu, kad apie elektronines parduotuves sklando daug mitų. Beje, per pastaruosius metus dešimtimis kartų išpopuliarėjo tendencija apsipirkti užsienio elektroninėse parduotuvėse, kuriose siūlomas itin platus asortimentas ir prieinamos kainos. Pastebima, kad susidomėjimas didėja su rinkos augimu.
- Kainos.lt prekių pasiūla itin didelė. Kas labiausiai domina moteriškosios lyties atstoves?
- Puslapyje galima rasti ne tik kompiuterinės, buitinės technikos pasiūlymų, bet ir daugybę kitų (maistas, drabužiai, kosmetika, baldai ir t. t.). Kalbant apie moteris, pirmiausia žiūrima, ar patogu naudotis, sakykime, moteriai mamai, kurios judėjimas gana apribotas, o poreikiai padidėję. Todėl tai tinkamas pasirinkimas vien dėl to, kad jai nereikia niekur eiti ar važiuoti norint sužinoti geriausias kainas, nuolaidas ar tiesiog išsirinkti sau vieną ar kitą reikiamą prekę. Lietuvoje moterų pirkiniai labai priklauso nuo prekių tipo. Pagal 2011 m. atliktus tyrimų duomenis, moterys perka daugiau negu vyrai, pavyzdžiui, drabužių moterys – 46 proc., vyrai – 26 proc., maistą atitinkamai perka 15 proc. moterų, 9 proc. vyrų, o keliones įsigyja maždaug vienodai tiek vyrai, tiek moterys – po 20 proc. Taigi išvada tokia – moterims labiausiai rūpi moteriškos paskirties prekės: drabužiai, kosmetika, parfumerija, maisto prekės. Na o informacija perkančiuosius internetu labiausiai pasiekia per internetą – 89 proc., televiziją – 74 proc., laikraščius – 23 proc., žurnalus – 15 proc., socialinius tinklus – 51 proc.
- Ar saugu naudotis tokiomis paslaugomis?
- Kalbant apie saugumą, mes su kiekvienu iš pardavėjų pasirašome bendradarbiavimo sutartį, t. y. patikrinime, ar šis pardavėjas iš tikrųjų egzistuoja, turime jo kontaktus, duomenis, kurie įrodo, kad tai yra realios įmonės, vykdančios realią veiklą. Taip ne tik apsidraudžiame, kad ateityje nekiltų nemalonumų, bet ir suteikiame pirkėjui papildomą garantą. Pavyzdžiui, nuėję tiesiai į parduotuvę, apie kurią nesame nieko girdėję, mes tokios garantijos negautume. Be to, kadangi kainos.lt iš dalies gali būti pavadintas konkurencingu projektu, jame reklamuotis vengia tie pardavėjai, kurie turi didesnius antkainius. Jiems nelabai apsimoka būti lyginamiems, bet dabar, kai informacija internete lengvai surandama, pardavėjai paprasčiausiai nemato naudos siūlyti didesnių kainų, nes mažėja pirkėjų skaičius.