Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 12 14

Kalėdinės karštinės pandemija nestabdo: lietuviai dovanoms išleidžia dvigubai daugiau nei pernai

Kuo gi save palepinti karantino metu, jei ne dar vienu papildomu pirkiniu? O jei tai dovanos ir pasiruošimas šventėms, pirkinių krepšelius lietuviai pildo su dar didesne euforija. Nors antroji COVID-19 banga jau spėjo paploninti ne vieno tautiečio piniginę, sumažinti savo poreikių skaniai ir sočiai pavalgyti bei pradžiuginti artimuosius brangiomis dovanomis lietuviai nežada.
Pora su dovanomis
Pora su dovanomis / 123RF.com nuotr.

Pramogoms ir atostogoms taupytus pinigus leidžia dovanoms

Nors turėtume taupyti, stresas ir įtampa sukelia atvirkštinę reakciją – norime pasilepinti ir neapleisti šventinių įpročių. Lietuvės dalinasi savo patirtimi: „Išleidžiu šiais metais daugiau šventiniams pirkiniams, nes dėl karantino nebuvo nei kelionių, nei pramogų. Vaikų dovanoms skiriame 300 eurų, suaugusiųjų apie 100 eurų. Bent taip pradžiuginame save.“

Kita pasakojo: „Dovanoms skiriu 400 eurų ir manau, kad tai labai normali suma.“

Dar pašnekovė tikino, kad šiemet beliko džiaugtis tik dovanomis, tad kodėl gi pinigų neskyrus staigmenoms: „Išleidome daugiau, nes metai labai blogi, niekur nebuvome, lepinsimės bent taip.“

Vaikų dovanoms skiriame 300 eurų, suaugusiųjų apie 100 eurų

Prekybos centrų atstovai taip pat atkreipė dėmesį, kad lietuviai jau praėjusį mėnesį pradėjo apsipirkinėti kur kas aktyviau. Galbūt dėl baimės, jog nespės nupirkti dovanų dėl sugriežtinto karantino, o galbūt parduotuvės liko vienintele pramoga, skatinančia išleisti ir daugiau pinigų?

„Matome, kad žmonės šįmet Kalėdoms ruošiasi iš anksto ir jau lapkričio pabaigoje pradėjo pirkti tiek šventines namų papuošimo prekes, tiek šventinėms vaišėms skirtus maisto produktus, kurie gali būti užšaldyti ar ilgesnį laiką stovėti namų virtuvių lentynose“, – sako Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

Štai per pastarąsias savaites kūčiukų pardavimai yra kone 50 proc. didesni nei tuo pačiu metu praėjusiais metais. Taip pat didesni ir mandarinų bei įvairių kalėdinių saldumynų pardavimai. Jau perkamos eglutės ir jų papuošimai. Laikantis dėl COVID-19 pandemijos įvesto karantino taisyklių ir renginių apribojimo šiais metais dauguma žmonių didesnį dėmesį skiria šventinei Kalėdų atmosferai kurti savo namuose.

Srautas mažesnis, bet pirkinių krepšelis padidėjo 21 proc.

Visgi E.Dapkienės teigimu, kalėdinių dovanų pirkimo karštinė turėtų būti ramesnė. Žmonės dar per pavasario karantiną išmoko planuoti savo pirkinius, o šie įgūdžiai neabejotinai praverčia ir šventiniu Kalėdų laikotarpiu, planuojant dovanų pirkimą. Tai leidžia šventėms pasiruošti saugiai, be streso ir skubėjimo. „Mes labai rekomenduojame ir raginame žmones iš anksto susiplanuoti savo pirkinius Kalėdoms, nepasiliekant apsipirkimo paskutinėmis dienomis“, – ragino E.Dapkienė.

Lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai, pirkėjų srautas šiuo metu yra beveik penktadaliu mažesnis. Žmonės parduotuvėse lankosi rečiau, tačiau apsiperka daugiau. Pirkinių krepšelis yra 21 proc. didesnis.

Daugiau laiko leisdami namuose ir internete tautiečiai čia taip pat aktyviau apsiperka ir yra pasiruošę išleisti daugiau nei įprastai. Pasak „Pigu.lt“ rinkodaros vadovo Ernesto Kačerausko, kaip ir pirmasis, taip ir antrasis karantinas suveikė tarsi tam tikras katalizatorius, paskatinęs ne tik vartotojų, bet ir prekybininkų elgsenos pasikeitimą. Klientams tampa vis svarbiau apsipirkti saugiai, elektroninė prekyba tapo žmonių kasdieninės rutinos dalimi. Jie perka dažniau, pirkėjų krepšeliuose, lyginant su pernai, atsiranda įvairesnių prekių.

„Pandemija nesustabdė ir „juodojo penktadienio“, kuris šiemet daugiausia persikėlė į e.prekybą – pardavimai buvo beveik dvigubai didesni nei pernai. Gruodį taip pat stebime kone dvigubai didesnius pardavimus nei pernai“, – komentavo E.Kačerauskas.

Gruodį stebime kone dvigubai didesnius pardavimus nei pernai

Kauno „Akropolio“ valdytoja Brigita Levenauskienė sako, kad kaip ir kasmet prieššventiniu laikotarpiu auga kosmetikos, parfumerijos, knygų pardavimai. Šiemet augo ir namų apyvokos bei namų interjero prekių kategorijų paklausa. Pašnekovės teigimu, prekybos centro lankytojų srautas, lyginant su praėjusiais metais, yra 40 proc. mažesnis.

„Pastebime, kad lankytojų vartojimo įpročiai jau ėmė keistis: prekybos centre lankomasi rečiau, apsipirkti dažniau vykstama mažomis grupėmis, vis dažniau vengiama vizitų su šeima. Taip pat – vis daugiau pirkėjų į parduotuves atvyksta iš anksto suplanavę savo pirkinius, todėl auga vieno apsipirkimo metu lankytojo išleidžiama pinigų suma“, – komentavo B.Levenauskienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos