Apie ilgametę šeimyninę patirtį ir įžvalgas renkantis stovyklas savo keturiems vaikams, sutiko papasakoti ankstyvojo ugdymo specialistė, VšĮ „Mažieji šnekučiai“ direktorė Dalia Gečaitė-Brasiūnienė.
Kiekvieną vasarą moteris sprendžia dilemą, kokias vaikų vasaros stovyklas parinkti savo keturiems sūnums. Roberto (16 m.), Dovydo (12 m.), Jorio (10 m.) ir Vaidoto (6 m.) poreikiai ir norai skiriasi, tad ir vasaros stovyklas jie renkasi ne tas pačias.
Dalia jau daugiau nei 10 metų savo vaikams organizuoja vasaros laisvalaikį, tad tapo atidžia ir gana išrankia vaikų stovyklų žinove. Drauge su vyru Mantu ji laikosi tos pačios nuomonės, kad vaikų ugdymas yra vienas svarbiausių šeimos prioritetų.
Per visus tuos metus analizuodama savo vaikų įspūdžius, moteris pastebėjo, kad dažnai vasaros stovyklose pritrūksta ir turinio, ir elementarių patogumų. Todėl kartą jai atėjo mintis: „O kodėl man pačiai nepamėginus suorganizuoti tokios svajonių stovyklos?“
Dalia yra diplomuota anglų kalbos specialistė ir jau 8-erius metus vadovauja ankstyvojo anglų kalbos ugdymo mokyklai, kurioje pagal sertifikuotas programas dėsto profesionalios kalbos mokytojos ir vaikų mylimos pedagogės, todėl idėjos stovyklai ieškoti ilgai nereikėjo. Tereikėjo pasitelkus kūrybiškas mokyklos koleges sudaryti įdomią programą ir viską suorganizuoti.
Dalia žinojo, kad tai nebus lengvas darbas, bet vis tiek buvo nustebinta, kiek daug finansinių, energijos išteklių bei organizacinių įgūdžių pareikalavo šis projektas. Iššūkio įgyvendinimas – vaikų anglų kalbos dienos stovykla „Hello, vasara!“ – įvyko prieš metus ir sulaukė aktyvaus dalyvių susidomėjimo.
– Jūsų anglų kalbos dienos stovykla yra skirta 5–10 metų vaikams. Kokio amžiaus vaikus rekomenduotumėte pradėti mokyti anglų kalbos?
– Šiuo metu visame pasaulyje ryškėja tendencija vis jaunesnius vaikus pradėti mokyti užsienio kalbų. Ankstyvoji vaikystė yra tinkamas metas pradėti mokyti vaikus anglų kalbos, nes jie geba viską itin lengvai įsisavinti, prisiminti ir mokytis.
Mūsų mokyklėlė „Mažieji šnekučiai“ Vilniaus valstybiniuose ir privačiuose vaikų darželiuose bei mokyklose jau aštuonerius metus moko 3–8 metų vaikus anglų kalbos bei padeda efektyviai pasiruošti mokyklai. Mokyklėlėje anglų kalba vaikams perteikiama žaidimų forma, tuo pačiu ugdant ir bendravimo, mąstymo, kūrybiškumo įgūdžius. Tokiu būdu pamokėles lankantys vaikai įgauna, patobulina ne tik kalbinius, bet ir kitus raidai svarbius įgūdžius.
– Kodėl nusprendėte kurti anglų kalbos dienos stovyklą Vilniuje? Kuo ji išskirtinė?
– Jau daugiau nei 10-imt metų su savo sūnumis derinu vasaros stovyklų galimybes ir dažnai pasigendu norimos kokybės, edukacijų, išvykų įvairovės. Mano vaikai būna nusivylę, jei stovyklos diena praeina be naujų įspūdžių. Todėl gimė idėja tokią svajonių stovyklą suorganizuoti pačiai.
Kiekvieną stovyklos dieną įgytos anglų kalbos žinios įprasminamos vykstant į išvyką, susijusią su dienos tema.
Dažnai susiduriu su klausimu: „Ar vaikas išmoks anglų kalbą stovykloje?“ Tuomet ir aš klausiu: „Ar pasportavę savaitę galime tapti profesionaliais atletais?“ Kalbos lavinimo įgūdžiai, kaip ir visi gebėjimai, yra tobulinami nuolat praktikuojantis, lavinantis, treniruojantis.
– Esate daugiavaikė mama ir jau daugiau nei 10-imt metų derinate su sūnumis vasaros laisvalaikio planus. Kokiais esminiais bruožais, jūsų nuomone, turėtų pasižymėti vaikų vasaros stovykla?
– Geros stovyklos pagrindas – puikūs pedagogai bei iki smulkmenų suplanuotos veiklos. Svarbu, kad vaikai į įdomių veiklų sūkurį būtų įtraukiami įvairiomis mokymo priemonėmis: istorijų kortelėmis, paveikslėliais, plakatais ir kt. Idealu, kai stovykloje apjungiami esminiai tikslai – perteikiamos ir įtvirtinamos žinios per smagias veiklas.
– Kokio profilio vaikų vasaros stovyklos patinka jūsų pačios vaikams, kurie yra skirtingo amžiaus ir poreikių? Kokia jų nuomonė apie mamos organizuojamą stovyklą?
– Savo šeimoje niekada netaupėme vaikų ugdymo sąskaita, tad ir stovyklų jie yra išbandę įvairių. Stovyklos prie ežero, gamtoje; sportavimui ar meniniam ugdymui skirtos stovyklos; įvairių edukacijų bei įspūdžių stovyklos. Vyriausiasis sūnus Robertas turi didžiausią stovyklautojo „stažą“ – yra patyręs ir ekspedicinę stovyklą užsienyje, laipiojant po Slovakijos kalnus, kai per dieną vaikai nueidavo net iki 20 km, ir itin sužavėjusią verslo, ekonomikos pažinimo „Milijonieriaus stovyklą“.
Ką mūsų vaikai galvoja apie mano projektą? Jauniausiasis sūnus Vaidotas jau po pirmos stovyklos dienos pareiškė, kad nuo šiol jis turi tris mamas – mane ir 2 stovyklos vadoves. 10-ies metų Joris stovykloje susirado draugų ir įsidėmėjo nemažai anglų kalbos žodžių bei frazių, o tai jam vėliau labai pravertė mokykloje. Du vyresnieji sūnūs stovykloje dalyvavo naujame vaidmenyje – buvo asistentais. Pavyzdžiui, 16-metis Robertas stovyklautojus anglų kalba mokė žaidimo „Dungeons and Dragons“ paslapčių.
– Ko pasimokėte iš pernykštės praktikos? Ar planus kaip nors pakoregavo COVID-19 pandemijos sukelta situacija?
– Iš tiesų pernai buvo pirma stovyklos organizavimo patirtis, kaip sakoma, pirmas blynas, tačiau jis išėjo visai neprisvilęs. Juk gavome daugybę gražių atsiliepimų ir turėjome net 240 stovyklautojų, iš kurių didelė dalis grįžta į stovyklą šiemet.
Klausiate apie COVID-19 poveikį. Žinoma, pasaulinė pandemija pakoregavo ir mūsų planus, tačiau manau, kad tik į gera. Pavyzdžiui, išvyką į boulingo saloną pakeitėme į nuotykių parką, taigi vaikai turės dar daugiau gero oro ir fizinės veiklos. Laikysimės visų nurodymų bei taisyklių.