Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 12 15

Kodėl greitu metu gali žlugti „Amazon“?

Mažmeninės prekybos ekspertas ir „Retail Prophet“ įkūrėjas Dougas Stephensas prognozuoja, kad internetinės prekybos milžinė per artimiausią dešimtmetį žlugs ir paaiškina priežastis.
„Amazon“
Amazon / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Šiuo metu Jeffas Bezosas yra turtingiausias pasaulio žmogus. Jis valdo internetinę prekybos milžinę „Amazon“. Mažmeninės prekybos eksperto Dougo Stephenso teigimu, šios įmonės pelnas per ateinantį dešimtmetį gali smukti. Be to, ji gali net bankrutuoti.

Savo svetainėje Business of Business of Fashion „Retail Prophet“ įkūrėjas ir keleto pasaulyje labai gerbiamų prekės ženklų patarėjas prognozuoja „Amazon“ pabaigą.

„Manau, kad po dešimties metų „Amazon“ ims trauktis – štai keletas priežasčių“, – rašo D.Stephensas.

„Amazon“ seka „Walmart“ pėdomis

Viena iš galimo internetinės prekybos platformos bankroto priežasčių – ji laikosi tų pačių modelių, kaip ir kitos įmonės. D.Stephensas pateikia „Walmart“ pavyzdį.

„Nuo 1962-ųjų iki 2000 metų pradžios „Walmart“ lyderiavo mažmeninės prekybos sektoriuje, aplenkdamas dešimtis didelių ir mažų konkurentų. Iki 2010 metų „Walmart“ atidarė net 4393 parduotuves, iš kurių daugiau nei 3000 buvo atidarytos po 1990 metų“, – aiškina ekspertas.

Tačiau 2015 metais patirtas didelis pardavimų kritimas „Walmart“ neleido sulaukti sėkmės mažmeninėje prekyboje internetu. „Kadaise nepajudinamos milžinės nuosmukis parodė, kad net didžiulės įmonės gali smukti“, – teigia D.Stephensas.

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Amazon“ vadovas Jeffas Bezosas
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Amazon“ vadovas Jeffas Bezosas

„Amazon“ siūlo efektyvumą, tačiau ne apsipirkimo pramogą

Ekspertas taip pat mano, kad pavojinga tai, kad J.Bezosas ketina ir ateityje taikyti tą patį veikimo modelį.

„Savo mažmeninės prekybos versle žinome, kad klientai nori mažų kainų. Aš žinau, kad taip bus ir po 10 metų. Jie nori greito pristatymo ir plataus asortimento“, – sakė magnatas savo pareiškimuose, kurie užkliuvo „Business of Fashion“.

Tačiau D.Stephensas mano, kad žmonės perka ne tik todėl, kad nori prekių kuo greičiau. Jie taip pat nori visapusiškos apsipirkimo patirties: išeiti iš namų, paliesti prekes, palyginti jas tarpusavyje, išbandyti naujus dalykus ar tiesiog rasti įkvėpimo. Šia prasme „Amazon“ galimybės ribotos, nes įmonė siūlo pirkimą internetu.

Dings dėmesys klientų aptarnavimui

Kai kompanija turi tokį galingą lyderį kaip Jeffas Bezosas, vargu, ar ji galėtų gyvuoti be jo. D.Stephensas prognozuoja, kad tęsiant „Amazon“ plėtrą, J.Bezoso figūra gali nublankti arba išnykti. Tada gali būti, kad bus pamiršta pradinė misija – užtikrinti klientų pasitenkinimą, ir bus imta teikti pirmenybė procesų optimizavimui, remiantis skaičiais ir duomenimis.

Jis taip pat numato, kad įmonė diegs mažiau naujovių. „Energija, kuri anksčiau buvo nukreipta į verslo tobulinimą, bus išeikvota paprasčiausiai dirbant. Tai bus daroma, norint išlaikyti organizacinę infrastruktūrą“, – pažymėjo D.Stephensas.

D.Stephensas mini ir kitas galimo „Amazon“ žlugimo priežastis, pavyzdžiui, gandus apie toksišką darbo aplinką ir dabartinių partnerių migraciją į kitas, draugiškesnes pristatymo platformas.

Šių veiksnių derinys ateinantį dešimtmetį gali atnešti „Amazon“ nuostolių. Taip pat gali būti, kad įmonės vietą užims kita panaši kompanija, siūlanti geresnes sąlygas savo partneriams, darbuotojams ir klientams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai