„Lankytojai į saloną atvyksta ir jau nusipirkę įrangą, ir dar tik norintys ją apžiūrėti prieš įsigydami. Daugeliui svarbu saulės modulius apžiūrėti ne tik virtualiai, bet ir gyvai. Klientai nori pamatyti ne tik pavienes saulės elektrinės dalis, o ir visą jėgainės komplektaciją: skirtingas stogų dangas, tvirtinimo konstrukcijų laikiklius, įvairius saulės modulius, inverterius, baterijas (kaupiklius), – sako V.Brazinskas. – Kitas labai svarbus aspektas – žmogiškas ryšys. Klientai nori gyvai pabendrauti su konsultantu, jausti, jog gali juo pasitikėti ir kreiptis bet kokiais saulės elektrinių klausimais. Juk saulės elektrinė ilgalaikė investicija, todėl žmonės nori išsiaiškinti visus galimus niuansus. Paprastai atvykusieji užtrunka apie valandą ir išeina išsprendę svarbius klausimus. Matosi, kad žmonėms svarbu pasikalbėti gyvai.“
Griaunami vyraujantys mitai
Konsultuodami klientus specialistai pastebi, jog vis daugiau žmonių atvyksta su klaidingomis nuostatomis ar įtikėję tam tikrais saulės elektrines supančiais mitais.
„Pastebime, jog nemažai žmonių yra prisiskaitę ar išgirdę klaidinančios informacijos. Pavyzdžiui, mano, jog saulės modulis yra per sunkus jų stogui arba, kad inverteris skleidžia per didelį garsą ir taip trukdo miegoti. O kai klientas atvyksta į gyvą konsultaciją, ne tik teoriškai paaiškiname galimus sprendimus. Apsilankiusieji gali iš visų pusių apžiūrėti modulius, kurie bus montuojami. Taip pat būna atvejų, kai pamatome, jog ant kliento stogo nėra galimybės įrengti saulės elektrinės, pavyzdžiui, stogas labai mažas, ant jo krenta šešėlis, arba žemės plotas antžeminės jėgainės statyboms netinkamas, tuomet siūlome saulės parko dalį“, – pasakoja „Saulės grąža“ atstovas V.Brazinskas.
Visgi dar yra manančių, kad visi tiekėjai siūlo vienodą įrangą, todėl esminis rodiklis renkantis saulės elektrinę yra kaina, pastebi privačių klientų skyriaus vadovas. Anot jo, tai – netiesa.
„Įranga skiriasi, kaip ir jos tiekėjų patikimumas. Pavyzdžiui, įsigijus pigiausią saulės elektrinę iš dar neilgai veikiančios įmonės – garantijos galite ir nesulaukti. Svarbu, kad tiek įrangos pardavėjas, tiek gamintojas būtų patikimas ir veiktų daugiau nei penkerius metus. Būtent rangovas suteikia garantiją ir padeda spręsti visus kilusius niuansus. Dar vienas mitas, kad norint gauti garantiją – reikia kreiptis tiesiai į gamintoją. Patikimas pardavėjas pats rūpinasi šiais klausimais, susisiekia su gamintoju ir operatyviai sprendžia iškilusias bėdas. O problemų sprendimo greitis – ypač svarbus, nes, pavyzdžiui, sugedus elektrinei vasaros metu, galima patirti didelius finansinius nuostolius“, – saulės elektrines supančius mitus griauna V.Brazinskas.
APVA paraiškų pildymo subtilybės
Vienas dažniausių klausimų, kuriuos užduoda atvykusieji į saloną, – kaip užpildyti reikalingus dokumentus, norint gauti paramą saulės elektrinei, sako ekspertas.
„Nors šių dokumentų pildymas yra nesudėtingas procesas, natūralu, jog žmonėms kyla klausimų, kaip tai padaryti. Dažniausiai klausimų kyla pildant Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) paraišką. Kai sulaukiame tokio kliento, drauge susėdame su juo prie kompiuterio ekrano ir užpildome reikiamus dokumentus. Žinoma, tai įmanoma ir telefonu, tačiau gali kiek ilgiau užtrukti, kadangi klientui gali būti sunku paaiškinti, kurioje vietoje jam kyla neaiškumai, o vadybininkas nematys, kuriame etape vartotojui reikia pagalbos“, – pasakoja V.Brazinskas.
Klausimų ekspertai sulaukia ir dėl Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) leidimo saulės elektrinei įsirengti.
„ESO dokumentacijos pildymas, taip pat nėra sudėtingas. Tačiau ir čia neaiškumų gali atsirasti. Todėl, kai klientai pas mus atvyksta į konsultacijas „gyvai“ – mes už juos atliekame pirmąjį žingsnį. Tai yra, pateikiame dokumentaciją į ESO dėl leidimo įsirengti saulės elektrinę“, – pasakoja V.Brazinskas.
Salonas veikia Vilniuje, P.Lukšio g. 34 ir dirba darbo dienomis nuo 9 iki 18 val.