2015 07 20

Konkurse įvertintos jaunosios dizainerės projektą įkvėpė pojūčių srautas

Pagrindinį prizą „Jaunojo dizainerio prizo 2015“ produkto dizaino kategorijoje pelniusi Dominyka Barkauskaitė metė iššūkį tradicinei pojūčių sampratai, pasitelkdama sinestezijos koncepciją – neurologinį reiškinį, kai tam tikri pojūčiai susilieja į vientisą srautą.
Dominykos Barkauskaitės dizaino projektas
Dominykos Barkauskaitės dizaino projektas / Organizatorių nuotr.
Temos: 1 Sinestezija

Vilniaus dailės akademijos produkto dizaino katedros bakalaurė sukūrė inovatyvų garso atkūrimo objektą – instaliacijas, kurios vienu metu suaktyvina skirtingus žmogiškuosius pojūčius – regėjimą ir klausą. Apie projektą „Vizualiniai garso pojūčių konceptai“ kalbamės su prizo laimėtoja D.Barkauskaite.

Organizatorių nuotr. /Dominyka Barkauskaitė
Organizatorių nuotr. /Dominyka Barkauskaitė

– Kas Jus paskatino domėtis sinestezija?

Mane pažadino apmirimas – stebėjimas, kaip žmonės įninka į plokščius ekranų paviršius ir ten atranda gyvenimą. 

– Pasak rašytojos Diane Ackerman, daug žmogaus gyvenimo praslenka patogiai, tačiau pojūčiams apsiblausus. Mane pažadino apmirimas – stebėjimas, kaip žmonės įninka į plokščius ekranų paviršius ir ten atranda gyvenimą. Tik, gaila,  skaitmeninį. Norisi juos pažadinti, suaktyvinti vaizduotę ir sąmonę klausantis, skanaujant, lytint, regint, uodžiant.

– Kokie jutimai jums pačiai svarbiausi ir kodėl?

– Rega, nes tai pagrindinis atspirties taškas pojūčiams. Ji duoda efektingiausią ir greičiausią impulsą.

– Kaip atsirado garso takelis šiam projektui?

– Ieškojau dvilypio muzikinio kūrinio su aiškiu augimu ir panaudojau atlikėjo Koven kūrinį „It Comes in Waves“. Įjungus kolonėles, jausmas lyg prabudus ryte. Reginys ir garsas raminantis, pozityvus, bet intriguoja. O kūrinio antroje pusėje įvyksta gan staigus šuolis į dinamiškesnį garsų derinį, kuris sustiprina vizualinių plokštumų veikimą ir suaštrina pojūčius, kurie prilygsta tamsiam ir giliam paros metui. 

Organizatorių nuotr. /Dominykos Barkauskaitės dizaino projektas
Organizatorių nuotr. /Dominykos Barkauskaitės dizaino projektas

TAIP PAT SKAITYKITE: Geriausiо 2015 m. jaunojo dizainerio kolekciją įkvėpė Ebolos virusas

– Su kokiais iššūkiais susidūrėte kurdama ir realizuodama savo idėją?

– Iššūkis kaip visuomet – laikas. Keblu buvo suderinti garso kokybę su vizualiniais pojūčiais per keletą mėnesių, prireikė nemažai eksperimentų, kad atrasčiau optimaliausią sprendimą ir išraišką savo mintims.

– Koks galimas šio projekto pritaikymas? Galbūt juo jau domėjosi kokie nors gamintojai?

– Dabartinis produktas skirtas individualiam naudojimui ar biurams, bet žadu garso paveikslus pritaikyti ir visuomeninėms erdvėms. Iš vartotojų pusės tikrai jaučiu susidomėjimą.  

– Ar jūsų darbas negali būti priskiriamas labiau konceptualaus meno, o ne dizaino sričiai?

– Tai lyg sinestezija tarp konceptualaus meno ir dizaino.

Organizatorių nuotr. /Dominykos Barkauskaitės dizaino projektas
Organizatorių nuotr. /Dominykos Barkauskaitės instaliacija

– Kaip nubrėžtumėt ribą tarp dizaino ir konceptualaus meno?

– Nebenoriu brėžti ribų, nes šiuo produktu stengiuosi sujungti, o ne atskirti.

– Kokie jūsų ateities planai?

– Šiuo metu projektuoju garso kolonėles „Audio Solutions“ ir  viliuosi įgyti pakankamai įgūdžių bei patirties, kuri padės kurti veiksmingus produktus sujungiančius kokybę ir estetiką. 

– Jei ne paslaptis, kaip panaudosite gautą 1000 EUR prizą?

– Įsigysiu naują garso stiprintuvą, kad galėčiau užbaigti eksperimentus ir surasti gamintojus.

Organizatorių nuotr. /Dominykos Barkauskaitės dizaino projektas
Organizatorių nuotr. /Dominykos Barkauskaitės instaliacija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų