2013 07 16

Lėlė Barbė. Kaip ji atrodytų realybėje?

Nerealaus ilgumo kojomis, neįtikėtinomis proporcijomis, Barbė per ne vieną dešimtį metų tapo grožio ikona.
Lėlė Barbė. Kaip ji atrodytų realybėje?
Lėlė Barbė. Kaip ji atrodytų realybėje? / „Youtube“ stop kadras

Vis daugiau mergaičių ir netgi merginų svajoja atrodyti būtent taip, kaip ši lėlė. O kas, jei Barbė būtų ne laiba ilgakojė, o tokia, kokios esame mes?.. Normalaus ūgio ir svorio, visiškai įprasto sudėjimo ir apimčių. Kaip ji atrodytų?..

 

Įrodyti tą nusprendė 24-erių metų mokslininkas ir menininkas Nickolay Lammas, pasinaudodamas statistinės 19-metės amerikietės kūno duomenimis. Tam jis skyrė maždaug pusantro mėnesio, kad parodytų pasauliui kitokią  - realistiškos Barbės viziją.

 

Kodėl tai atrodo taip svarbu? Tūkstančiai moterų ir vyrų, netgi vaikai, jaunesni negu 12 metų, kenčia nuo mitybos sutrikimų (pastarųjų Amerikoje nuo 1999 iki 2006 metų padaugėjo net 119 procentų). Štai kokius duomenis pateikia Nacionalinė anoreksijos ir mitybos sutrikimų asociacija:

 

♦ 47 proc. mergaičių nuo 5 iki 12 klasės nori numesti svorio, nuolatos prieš akis matydamos dailius moterų kūnus žurnalų viršeliuose.

♦ 69 proc. mergaičių nuo 5 iki 12  klasės tikina, kad žurnalų nuotraukos turi įtakos jų suvokimui apie tobulą figūrą.

♦ 42 proc. 1-3 klasės mergaičių nori būti lieknesnės.

♦ 81 procentas mergaičių nuo 10 metų baiminasi, kad yra per storos.

 

Ar tai nėra puikus akstinas pakeisti šios lėlės išvaizdą? Pagalvokite, Barbė ir toliau karaliauja tarp perkamiausių žaislų, nors realybėje atrodyti taip kaip ji, moterys neturi jokių šansų (nebent po daugybės plastinių operacijų, kurios paveikia ne tik kūną, bet ir sielą, protą). Tačiau gamintojai ir toliau mums bruka nerealų moters įvaizdį, o tuo tarpu mažos mergaitės kankinasi mintimis, kad yra storos ir negražios... „Galbūt tai, jog Barbė atrodanti kaip vidutinio svorio amerikietė, nors ne ką mažiau graži ir proporcinga, paskatins gamintojus apmąstyti šio žaislo įtaką, daromą mažametėms?“ – klausia Nickolay Lammas.

 

Sakoma, gera pradžia pusė darbo. Galingos įmonės nėra nusiteikusios prarasti uždirbamų milijonų ir keisti Barbės įvaizdžio, atnešančio didžiausią uždarbį. Viskas paliekama tik pačių mūsų sąmoningumui, tačiau Nickolay Lammo iniciatyva parodo, kokiame tuščiame pasaulyje gyvename ir kaip viską valdyti gali paprasčiausia lėlė...

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis