Jei kartais, kurio iš šių puikių filmų dar nematėte (vienas jų itin šviežias), puiki proga tą padaryti jau šiandien.
Bet kurį šių filmų, esančių „Telia Play“ platformoje, rinkitės drąsiai ir, pagal tos dienos nuotaiką, mėgaukitės lietuvišku kinu neišeidami iš namų.
„Poetas“ (2022)
Režisierių dueto Vytauto V. Landsbergio ir Giedriaus Tamoševičiaus režisuota drama, paremta tikromis istorijoms, nukelia į partizanų laikų Lietuvą. Filmo istorija sukasi apie talentingą, kuklų poetą Kostą, kurį už antisovietinę veiklą tuometinė valdžia iš bohemiškojo gyvenimo mieste išsiunčia „pasistažuoti“ į kaimą. Čia jis turi atlikti ne tik savo tiesioginę pareigą – dirbti mokykloje, bet ir išsiaiškinti viską, ką tik gali apie partizanų veiklą vietiniuose miškuose. Ir tai nėra prašymas.
Tačiau jį prigavę partizanai pareikalauja to paties – teikti informaciją jiems.
Kaip persiplėšti Kostui ir kokiomis vertybėmis vadovautis, kai abi pusės grasina tave nužudyti.
Pagrindinį Kosto vaidmenį filme atlieka Donatas Želvys, tačiau už viską ryškiausiai šiame filme spindi Dainius Gavenonis, atlikęs partizanų lyderio Tauro vaidmenį. Tikrai patikėsite, kad ekrane tikrų tikriausias partizanų vadas.
Nuoroda į filmą - čia.
„Yesterday“ (2023)
Šis režisieriaus Andriaus Juzėno dokumentinis filmas, plačiąja prasme, nagrinėja taip mylimą šio kūrėjo temą – laisvę. Dokumentikoje neriame į netolimą praeitį (1960-1970 metus), kuomet visas pasaulis „ėjo iš proto“ dėl „The Beatles“ ir „The Rolling Stones“, o mūsų tuometinis jaunimas, roko entuziastai, tą daryti galėjo tik slapta ir nelegaliai.
Dabar, sėdėdami priešais kameras, šie, jau kiek vyresni jaunuoliai, pasakoja, kokius vargo kelius jiems reikėdavo nueiti, norint pasiklausyti tų laikų rokenrolo.
Archyviniai kadrai, smagios istorijos, aistra roko muzikai ir laisvės skonis jūsų lauks šioje kelionėje, pasirinkus šią dokumentiką.
Nuoroda į filmą - čia.
„Jonas“ (2024)
Šviežiausias filmas šiame sąraše, ką tik dienos šviesą išvydęs, žurnalisto M.Starkaus režisuotas dokumentinis filmas apie šių dienų vieną didžiausių ir mylimiausių mūsų šalies krepšininkų – Joną Valančiūną.
Net ketverius metus ruoštą dokumentinę medžiagą išskirtinai pamatys „Telia Play“ žiūrovai. Beje, čia neišvysite krepšinio analizių ir spaudos konferencijoms būdingų varžybų aptarimo. Čia mes lyg pro rakto skylutę susipažinsime su pačiu Jonu Valančiūnu ir jo asmeniniu gyvenimu.
Ką reiškia būti profesionalu krepšininku? Kokia yra kasdieninė sportininko rutina? Koks tas gyvenimas anapus Atlanto ir ką kasdien valgo bei kuo laisvalaikiu užsiima Jonas? Ir ar tikrai balta mišrainė yra skaniausios Jono salotos?
Daug asmeninių kadrų ir nuoširdžių prisipažinimų išskirtinėje „Telia Play“ dokumentikoje „Jonas“.
Nuoroda į filmą - čia.
„Per Arti“ („Remember to blink“, 2022)
Šioje režisierės Austėjos Urbaitės dramoje stebime dviejų vaikų iš Lietuvos naujojo gyvenimo pradžią, kuomet juos įsivaikina pora iš Prancūzijos. Brolis ir sesė iškeliauja pas mylinčią porą į jaukius jų namus gamtos apsuptyje. Naujieji tėveliai kaip tik gali ir supranta, rūpinasi savo įsivaikintais vaikais bei jiems adaptaciniam periodui palengvinti pasamdo lietuvę auklę Gabrielę, kuri padeda vertėjauti šiai naujai susikūrusiai šeimai.
Vasariški vaizdai, smagus dūkimas pievoje, prancūzų kalbos mokymasis ir naujieji vardai iškart laukia vaikų, tik atvykusių į Prancūziją.
Tačiau, viskas niekada nebūna taip lengva, kaip gali atrodyti „ant popieriaus“. Kultūriniai skirtumai ir neįprastos taisyklės visų jų laukia už kiekvieno šių namų kampo. Auklei kuo toliau, tuo labiau pradeda nepatikti aplinka, kurioje atsidūrė šie du vaikai iš Lietuvos.
Beje, įsivaikinimo statistika Lietuvoje nėra labai džiuginanti: iš kelių šimtų šeimų ar porų, laukiančių įsivaikinti našlaičius, tik ~15% pavyksta įsivaikinimo procesą sklandžiai suorganizuoti ir vaikai atsiduria naujose savo šeimose. Visi kiti iki šiol laukia tinkamų pasiūlymų.
Nuoroda į filmą - čia.
„Tu man nieko neprimeni“ („Slow“, 2023)
Praėjusiais metais sėkmingai debiutavusi „Sundance“ – didžiausiame nepriklausomo kino festivalyje Amerikoje, iki šiol ši lietuviška romantinė drama neatsigina gerbėjų liaupsių ir simpatijų. O ypatingą dėmesį rodo žiūrovai, tik dabar išvydę šį filmą. Kyla didžiulis klausimas: kur gi jūs buvote anksčiau? Jei esate vienas tų, kurie vis dar nematė šio, pretendento „nuo Lietuvos“ į „Oskarų“ nominacijas – pats tas metas šiai spragai užkamšyti.
Romantiškas vakaras (bet tik suaugusiems) prie namų ekranų kaip jau ir suplanuotas.
Filme išvysite du simpatiškus jaunuolius: Dovydą, gestų kalbos vertėją ir šokėją Eleną, kurie, kaip ir įprasta, susipažinę visiško atsitiktinumo dėka, krenta vienas kitam į akį. Užgimsta nauji jausmai bei simpatijos. Atrodo, jau tuoj ekrane džiaugsimės nauja gražia pora.
Tačiau, viskas būtų pernelyg paprasta, tiesa? Dovydas yra aseksualus ir nejaučia seksualinio potraukio kitam žmogui. Kokia ateitis laukia šios poros ir ar įmanomi santykiai be intymumo?
Nuoroda į filmą - čia.
„Kernagis“ (2022)
Režisieriaus Andriaus Lekavičiaus dokumentinis filmas apie vieną populiariausių mūsų laikų Lietuvos scenos žvaigždžių, ar gal reikėtų sakyti, artistų, kaip pats maestro Kernagis mėgdavo prisistatyti. Niekur nematyti jo šeimos archyviniai kadrai bei nuosekliai papasakota visa Vytauto Kernagio gyvenimo istorija. Niekas nepaneigs, kad dainuojamosios poezijos pradininko mums visiems labai ilgu ir niekas taip iki šiol jo mums scenoje ir neatstojo. Prisiminkite jo dainas, patarimus, išmintį ir šarmą šioje simpatiškoje ir muzikalioje dokumentikoje. Ir niekada nepamirškit, kad gyvenimas yra beprotiškai fantastiškas.
Nuoroda į filmą - čia.
„Vesper“ (2022)
Ar kada pagalvojote, kaip atrodytų postapokaliptinis pasaulis Lietuvoje? Tokią distopinę atmosferą galite išvysti šioje mokslinės fantastikos pasakoje (angl. sci-fi), kuri ir buvo išskirtinai nufilmuota mūsų šalyje. Šio filmo kūrėjai drąsiai sako: tai yra pats brangiausias visų laikų lietuviškas filmas, kurio biudžetas siekė net 5 mln. eurų.
Filme matome 13-metės Vesper gyvenimą, kurį ji kuria po įvykusios ekologinės katastrofos Žemėje. O tas gyvenimas išties nėra lengvas: daug pavojų, purvo, maisto trūkumas, rūpinimasis savo artimaisiais ir tai tik eilinė kasdienybė merginos gyvenime. O kur dar faktas, kad po katastrofos išnyko visi iki tol žinomi augalai mūsų planetoje. Jų tiesiog nebeliko.
Nepaisant to, Vesper yra žingeidi, šviesi ir pozityvi jauna mergina, kurios teigiama energija nušviečia beprasmiškai ir su mažai vilties atrodančią ateitį.
Filmas patiks visiems „young adult“ žanro gerbėjams, bei, žinoma, mokslinės fantastikos fanams.
Nuoroda į filmą - čia.