280 vaikų nusprendė dalyvauti 2018 metų mintinio skaičiavimo olimpiadoje. Tai didžiausias dalyvių skaičius per visą olimpiados istoriją. „Menar akademijos“ direktorė Vaida Zibalytė džiaugiasi tokiu mokinių aktyvumu: „Didėjant tiksliųjų mokslų svarbai, vis daugiau tėvelių skatina savo vaikus nuo mažens lavinti matematinius gebėjimus. Akademijoje skaičiuoti mokoma netradiciniais metodais, tad matematiką pamilsta net anksčiau jos nemėgę mokiniai“.
Olimpiadoje vaikai varžysis trijose grupėse – priklausomai nuo to, kiek laiko mokosi šios metodikos. Pačiam jauniausiam olimpiados dalyviui – 5 metai, vyriausiam – 16. Išmokti skaičiuoti šiuo būdu gali tiek maži, tiek ir dideli vaikai.
Mokantis pagal „Menar Mental Arithmetic“ metodiką, pradžioje vaikai mokomi skaičiuoti naudojantis abakusu – prietaisu, panašiu į anksčiau mokyklose naudotus skaitliukus. Vėliau, tobulėjant, siekiama abakusą vizualizuoti – perkelti į mintis ir veiksmus su juo atlikti jau galvoje, ranka ore stumdant menamus kamuoliukus. Nors akademijos mokytojai pripažįsta, kad talentas lemia nemažai, olimpiados nugalėtojais, paprastai, tampa tie, kurie be įgimtų gebėjimų dar ir daug dirba.
Skaičiuoja neįtikėtinu greičiu
Skaičiuoti šiuo metodu galima išties greitai. Net patys mažiausi 5 metų vaikai, pasimokę šios metodikos, po metų giriasi skaičiuojantys greičiau už tėvelius. Ne vieną olimpiados apdovanojimą gavusi Paula lankyti akademiją pradėjo būdama 13 metų.
„Man patinka išbandyti naujus dalykus, todėl susidomėjau mintiniu skaičiavimu. Norėdama pasiekti gerų rezultatų daug praktikavausi ir po metų mano skaičiavimo greitis gerokai išaugo“, – savo patirtimi dalijasi jau visą akademijos programą išklausiusi mergina.
Vaikai mokomi mintyse per keletą sekundžių sudėti, atimti ar dauginti ilgiausias skaičių sekas. Olimpiados superfinale dalyviams per 30 sekundžių bus pateikta šešiasdešimties vienaženklių skaičių seka. Dideliu greičiu rodomus skaičius vaikai turės atimti arba sudėti. Daugiausia tokių sekų teisingai išsprendęs vaikas ir taps olimpiados nugalėtoju.
Lavinami ir kiti gebėjimai
Mokymasis mintinio skaičiavimo, vizualizuojant veiksmus su skaičiais, turi ir kitų privalumų. „Akademijos mokytoja Jurgita Žilionė, jau penkerius metus dirbanti su šia metodika, teigia, kad mokiniai taip pat džiaugiasi išlavėjusia regimąja atmintimi: „Vaikai pasakoja, kad anksčiau jiems, jog nusirašytų užduotį nuo lentos, reikdavo į lentą pažvelgti 5–6 kartus, o dabar užtenka 1–2.“
Dėl lavinamos atminties pagerėja naujų žodžių įsiminimas, tad lengviau mokytis kalbų. Pamokų metu nebūna tylu, atliekant užduotis nuolat skamba ritminga muzika. Įpratus dirbti tokiomis sąlygomis pagerėja dėmesio koncentracija.
Olimpiadoje dalyviai rungsis dviejuose rungtyse: pirmoje dalyje jauniausi dalyviai per ribotą laiką spręs uždavinius popieriuje, o antroje rungtyje visų amžiaus grupių vaikai demonstruos ne tik mintinio skaičiavimo, bet ir koncentracijos, reakcijos bei ištvermės sugebėjimus.