Patogiau nei pervedimas per banką
Kiekvieną mėnesį atėjus laikui mokėti mokesčius, vilnietis aktorius Eimutis Kvoščiauskas nemindžikuoja eilėse prie kasos prekybos centre, nevargsta su popierinėmis sąskaitomis ir pervedimais per banką. Jau dvejus metus jis naudojasi specializuota mokesčių mokėjimo platforma „Vienasąskaita.lt“.
Anksčiau vilnietis atsiskaitydavo su paslaugų tiekėjais popierinėmis knygelėmis, vėliau naudojosi internetine bankininkyste, o dabar pasirinko naują paslaugą. „Man didelių nepatogumų kelia prisijungimas prie banko, dabar reikalingi kodų generatoriai, išmaniosios programėlės, visur reikalingi slaptažodžiai, tiesiog galva plyšta nuo visiškai man nereikalingos informacijos. Neturiu kantrybės, mane tai nervina ir kelia stresą.“
Pradėjęs naudotis nauja mokesčių mokėjimo paslauga, E.Kvoščiauskas iš karto pajuto didelį skirtumą. „Pirmiausia, tai yra patogu, ypač tokios profesijos žmogui kaip aš, kuris toli nuo skaičių pasaulio. Nors, kaip sako mano šeima ir draugai, esu pakankamai racionalus ir praktiškas, nes moku susimokėti mokesčius. Yra menininkų, kurie tokių dalykų nesugeba, už juos visus buitinius reikalus sutvarko vyras arba žmona“, – šypsosi E.Kvoščiauskas.
Žmonės dažnai nesiryžta keisti atsiskaitymo būdo, manydami, kad atsiskaitymas internetinėje bankininkystės sistemoje yra identiškas paslaugai „Viena sąskaita“.
„Pokyčių bijo ne tik vyresnio amžiaus žmonės, bet ir jaunesni, kol patys neįsitikina, kad susikurti paskyrą mūsų mokėjimo platformoje nėra sunku, o atsiskaityti tampa daug paprasčiau, nei mokesčius sumokėti kitur. „Viena sąskaita“ pateikia gautus iš paslaugų teikėjų duomenis, mokėtinas sumas, skolas, permokas. Atsiskaitant kitais būdais šią informaciją reikėtų susirasti ir užpildyti pačiam“, – sako klientų aptarnavimo skyriaus vadovė Inga Ostreikienė.
Nerimauja, ar sugebės naudotis
Paslauga patraukli tuo, kad sumažina rūpesčių, palengvina atsiskaitymus už komunalinius mokesčius. „Labai patogu, nes sutaupo laiko. Prisijungus prie www.vienasaskaita.lt paskyros, galima apmokėti visas sąskaitas, viskas vienoje vietoje, tereikia įrašyti skaitiklių duomenis“, – tvirtina E.Kvoščiauskas.
Platformoje pateikiami iš paslaugų teikėjų gauti duomenys, informuojama apie pokyčius, pateikiami automatiškai atnaujinti paslaugų tarifai, todėl klientui nereikia šios informacijos sekti pačiam.
Pasak I.Ostreikienės, vyresnio amžiaus žmonės galvoja, kad jiems per daug sudėtinga naudotis moderniomis technologijomis, nors iš tiesų jos sumažina tikimybę suklysti, nurodant netinkamą mokėtojo kodą, įveliant aritmetinę klaidą ir sutrumpina visų sąskaitų apmokėjimui skiriamą laiką. „Paslauga nėra skirta tik jaunimui. Tai rodo ir tai, jog didžiausios mūsų dalies klientų amžius nuo 25 iki 45 metų“, – teigia I.Ostreikienė.
Apmokėti sąskaitas mokesčių mokėjimo platformoje E.Kvoščiauskui laiko užima labai nedaug, jeigu labai skuba, pakanka kelių minučių. „Nebent noriu paanalizuoti sąskaitas, už ką ir kiek moku, kodėl pakilo kainos ir panašiai. O jei suma pastovi, supranti, kad viskas gerai, ir belieka paspausti vieną mygtuką“, – teigia aktorius.
Gerai ir tai, kad sistema visuomet primena, kad laikas sumokėti mokesčius. Juk menininkai dažnai būna išsiblaškę ir gyvena kūrybos pasaulyje. „Įkyrūs laiškai tikrai neatakuoja, priminimas ateina likus kelioms dienoms iki paskutinio termino“, – sako Eimutis Kvoščiauskas.
Apmokėjimą garantuoja ne tik popieriniai kvitai
Aktorius stebisi matydamas eilėje mindžikuojančius žmones, kurie apmoka popierines sąskaitas: „Manau, kad vyresnio amžiaus žmonės nori pataupyti – paslauga per mėnesį man kainuoja 1,39 eur. (plano kaina, kai gali atsiskaityti neribotam paslaugų teikėjų skaičiui, kitu atveju – paslauga teikiama nemokamai, – red. past.), už tokią sumą gali ir pavalgyti. Be to, pensininkai turi daug laiko, pastovėti eilėje jiems yra tam tikras laiko praleidimo būdas, savotiška pramoga. Labiau stebina dirbantys žmonės, kurie aukoja savo pietų pertrauką darbo metu, nors moka naudotis kompiuteriais. Gal jie neturi pakankamai informacijos, kaip apmokėti sąskaitas internetu, o gal tiesiog įprotis, kurio nenori keisti. Aš neturiu kantrybės stovėti eilėje, man gaila laiko.“
Pasak klientų aptarnavimo skyriaus vadovės, kartais žmones paslauga baugina kaip tarpininkas – ar teisingai bus paskirstyti pinigai už komunalines paslaugas, kaip klientas sužinos, ar pinigai pervesti tiekėjams? Tačiau nerimą pamiršta, kai sulaukia patvirtinimo apie paskirstytas įmokas ir mato atliktą mokėjimą sąskaitų archyve.
Kiti linkę apmokėti popierines sąskaitas todėl, kad gauna popierinį kvitą ir jį nori išsaugoti kaip įrodymą už sumokėtas paslaugas. „Popierinių kvitų kaupimas – nereikalingas ir jau pasenęs požiūris“, – sako I.Ostreikienė. Paslaugos platformoje yra elektroninis archyvas, kur galima rasti visus atliktus atsiskaitymus – kam, kiek ir kada. Jeigu klientas pageidauja, jis gali juos atsispausdinti. Šie išrašai yra lygiai toks pat įrodymas kaip ir popieriniai kvitai. Kartais tokie duomenys reikalingi parduodant būstą, kaip įrodymas, kad nėra jokių įsiskolinimų“, – primena vadovė.
Atsiskaityti galima ne tik už komunalines paslaugas
„Naudojantis šia paslauga galima sumokėti ne tik mokesčius, bet ir paaukoti labdarai“, – teigiamai vertina aktorius.
Daugelis tik užsiregistravę įsitikina, kad mokesčių platformoje „Viena sąskaita“ galima sumokėti mokesčius ne tik už komunalines paslaugas – elektrą, dujas, vandenį, šildymą ar atliekų tvarkymą, bet ir kitas kasmėnesines sąskaitas – už televiziją, telefoną, internetą, darželį, butų ūkio, saugos tarnybos paslaugas ir kt. Taip pat galima įtraukti ir kitų savo šeimos narių mobiliojo ryšio paslaugas – apmokamų sąskaitų skaičius nėra ribojimas.
Paslauga ne tik būsto savininkams
Kai kurie žmonės net ir norėdami susikurti paskyrą, nesiryžta to padaryti, nes mano, kad ją gali turėti tik būsto savininkas. Klientų aptarnavimo skyriaus vadovė primena, kad ir nuomininkams galima registruotis ir patogiai sumokėti mokesčius per platformą. Jeigu paskyrą nuomininkui perduoda būsto savininkas, jis gali stebėti, ar nuomininkas tvarkingai atsiskaito už paslaugas.
„Paslauga „Viena sąskaita“ padeda išvengti dažnų klaidų dėl neteisingai įrašytos paslaugų tarifų kainos, klaidingo mokėtojo kodo, senų skaitiklių likučių nepadengtų skolų, netikslių aritmetinių skaičiavimų, o dėl to atsirandančių permokų ar skolų gali išvengti ir būsto savininkas, ir nuomininkas“, – tvirtina Inga Ostreikienė.