Pastaruoju metu naujausiuose įrankiuose naudojamos šios technologijos.
Bešepetėlinis variklis
Bešepetėliniai varikliai pradėti kurti dar XIX-ame amžiuje, tačiau dar ir šiandien ši technologija yra viena iš labiausiai besivystančių.
Dauguma sodo įrankių turi aštrius ašmenis, todėl svarbu, kad jie ne tik būtų patogūs, tačiau ir, įrankiui atšokus nuo pjaunamo objekto, nesužalotų dirbančiojo.
Pagrindinis skirtumas lyginant su „šepetėliniais“ varikliais yra tas, kad vietoj anglinių šepetėlių, bešepetėliniuose varikliuose energiją generuoja magnetinis laukas. Tokiu atveju neatsiranda trinties, variklis mažiau kaista, prietaisas taupiau naudoja energiją ir vienodai gerai dirba įvairiais režimais, be to, įrankiai su bešepetėliniais varikliais yra mažesni ir lengvesni. Dėl visų šių išvardintų priežasčių, vieną kartą įkrovę akumuliatorių, dirbsite ilgiau, mažiau nuvargsite, o įrankį naudosite ilgiau.
Apsauga nuo vandens ir dulkių
Tai – papildoma sandarinimo detalė įrankio viduje, kuri užtikrina atsparumą vandeniui ir dulkėms. Ši detalė nukreipia vandenį ir dulkes nuo įrankio vidinių dalių, variklio. Su įrankiais, turinčiais tokią apsaugą, galima dirbti lynojant arba vėjuotu oru. Kaip jau minėta straipsnio pradžioje, dauguma naujų technologijų taikoma akumuliatoriniams įrankiams, tad ir šią technologiją rasite tik akumuliatoriniuose prietaisuose.
Japonų gamintojas „Makita“ šią technologiją diegia visuose naujuose akumuliatorinės sodo technikos modeliuose ir žymi ją ženkliuku XPTTM.
Atatrankos kontrolė ir elektroninis stabdys
Dauguma sodo įrankių turi aštrius ašmenis, todėl svarbu, kad jie ne tik būtų patogūs, tačiau ir, įrankiui atšokus nuo pjaunamo objekto, nesužalotų dirbančiojo. Dėl šios priežasties sodo įrankiuose, skirtuose pjovimui ir genėjimui, diegiama atatrankos kontrolė, kuri automatiškai išjungia variklį, jeigu dėl kažkokių priežasčių staiga sumažėja variklio apsukos.
Kada tai nutinka? Pavyzdžiui, jei šakų genėjimo metu tarp ašmenų patenka kietesnė medžiaga. Tokiu atveju, dirbantysis išvengia įrankio atatrankos, kartu ir galimų sužeidimų. Tai padeda apsaugoti ir patį įrankį. Šią technologiją galima rasti ant įrankių, pažymėtų ženkliuku AFTTM.
Dar viena, dirbančiojo saugumui didinti skirta technologija, kuri dažniausiai diegiama grandininiuose pjūkluose bei gyvatvorių žirklėse yra elektroninis stabdys. Tarkim, dėl bet kokios priežasties, netyčia paleidus grandininį pjūklą iš rankų, jo mechaninis stabdys išjungs variklį, tačiau kai kurie mechanizmai dar gali judėti iš inercijos.
Elektroninis stabdys šiuo atveju įsijungia automatiškai ir sustabdo įrankį per 2 sekundes ar greičiau, apsaugodamas dirbantįjį nuo galimų sužalojimų.
Šiuolaikiniai akumuliatoriai jau turi įdiegtą apsaugą nuo visiško išsikrovimo, perkrovos, perkaitimo bei perkrovimo.
Variklio greičio slopinimas sumažėjus apkrovai
Akumuliatorinėse vejapjovėse šiandien diegiama „Soft-No-LoadTM“ technologija, kuri paremta tuo, jog sumažėjus variklio apkrovai, automatiškai sumažinamos ir variklio apsukos. Toks pokytis įvyksta, kai pjaunate smulkesnę, retesnę žolę. Įsijungus šiai technologijai, taip pat sumažinama įrankio vibracija, jo skleidžiamas garsas. Taip tausojama ne tik akumuliatoriaus energija, bet ir dirbančiojo bei aplinkinių sveikata.
Automatinė sūkių kontrolė
Kai kurios šiuolaikinės žoliapjovės („trimeriai“) ar kiti įrankiai turi ženkliuką ADTTM – kuris reiškia, kad įrankyje įdiegta automatinė sūkių kontrolė. Ši naujovė įrankio darbo metu automatiškai reguliuoja variklio greitį ir sūkius, priklausomai nuo įrankiui tenkančios apkrovos. Tokiu būdu pasiekiamas optimaliausias įrankio darbo našumas ir taupoma akumuliatoriaus energija.
Ištobulinti akumuliatoriai ir jų įkrovimo sistemos
Kadangi šiuo metu dauguma inovacijų taikoma akumuliatoriniams prietaisams, inžinieriai kasmet tobulina ir jų akumuliatorius, siekdami paneigti populiarų mitą, jog tokio tipo prietaisams neužtenka galios arba juos reikia itin dažnai krauti.
Šiuolaikiniai akumuliatoriai jau turi įdiegtą apsaugą nuo visiško išsikrovimo, perkrovos, perkaitimo bei perkrovimo ir yra ženkliai lengvesni už savo pirmtakus bei atsparūs vibracijai įrankio darbo metu.
Japonų inžinierių sukurti subalansuoto įkrovimo krovikliai patys kontroliuoja srovę, įtampą bei temperatūrą, taip subalansuodami akumuliatoriaus veikimo laiką. Šiandien populiariausi 18V akumuliatoriai visiškai įkraunami per 22-55 minutes, o 12V – per 22-60 minučių priklausomai nuo akumuliatoriaus talpos ar kroviklio modelio.
Gamintojo „Makita“ 18V akumuliatoriniai sodo įrankiai žymimi ženkliuku „LXTTM“ , o 12V(10,8V) įrankiai – ženkliuku „CXTTM“.