Neskubėkite sakyti, kad tai nesąmonė. Nevados universiteto mokslininkai atliko tris eksperimentus.
Pirmojo eksperimento dalyviai gavo po dovaną – puodelį su Majamio „Heat“ arba Orlando „Magic“ simbolika. Tiesa, visi 180 dalyvių prieš tai pripažino nemėgstantys „Magic“ ir dievinantys „Heat“. Taigi, bent pusė dalyvių turėjo būti nepatenkinti dovana, tiesa? Na, taip ir buvo. Tačiau tie, kurie gavo prastai supakuotus puodelius, buvo labiau jais patenkinti, net jei tai buvo „Magic“ atributika.
Kodėl taip yra? Mokslininkai atliko antrąjį eksperimentą. Šįkart studentams reikėjo pažiūrėti į dovaną ir įsivaizduoti, kaip ją išpakuoja. Vėliau jiem ta dovana ir atiteko. Prastai arba labai gražiai supakuotose dėžutėse buvo JVC ausinės. Ir, vėlgi, tie, kuriems atiteko prastai supakuotos dovanos, jomis buvo patenkinti labiau. Kodėl? Nes dovanos turinys pranoko jų lūkesčius. Matydami prastą pakuotę žmonės tikėjosi ir prastos dovanos, o gavo neblogas ausines. Tuo tarpu tie, kurie matė gražiai supakuotą dovaną, tikėjosi daugiau ir gavo mažiau.
O gal taip buvo tik todėl, kad tos dovanos atkeliavo iš nepažįstamųjų? Vėlgi, panašu, kad tai – nesvarbu. Mat mokslininkai atliko ir trečiąjį eksperimentą, kuriame dalyvavo 261 suaugęs žmogus. Jiems atiteko po dovaną. Kai kurios iš jų atkeliavo iš draugų, kitos – iš pažįstamų. Ir, kaip ir anksčiau, kai kurios dovanos buvo supakuotos puikiai, o kitos – atmestinai. Pasirodo, kai dovaną įteikia tik pažįstamas žmogus (įsivaizduokite, bendradarbis), tai žmonės tikisi gražiau supakuotos dovanos. O kai draugas – tinka ir prastai atliktas supakavimas.
Taigi, jūsų draugams nerūpi, kiek laiko jūs skiriate dovanų supakavimui. Svarbiausia, į padanges neiškelkite jų lūkesčių – nepakuokite mielo niekučio į auksinį popierių. Ir, žinoma, dovanokite ką nors asmeniško – tokios dovanos, net jei yra pigesnės, žmonėms patinka labiau.