2020 05 05

„Nešvaistykite geros krizės“ – W.Churchillio frazės vedami lietuvių startuoliai siūlo per 400 darbo vietų

„Eikit į pirtį tris kartus per savaitę ir gerkit vodką, everything is gonna be charašo“, – prikimusiu linksmu balsu ir valydamas ūsą sako Aliaksandras Lukašenka, pats pasinaudojęs savo pasiūlymu.
Startuoliai
Startuoliai / Annie Spratt nuotr./ Unsplash nuotr.

Taip atrodė mūsų pirmoji ironiška „Coropportunity“ pastraipa, pasirodžiusi viešojoje erdvėje balandžio 2 dieną.

Taip jau išėjo, kad pačiame karantino įkarštyje, kovo gale, kai vyravo didžiulė nežinomybė, buvo prognozuojami juodžiausi scenarijai, masiškai pradėjo sklisti dezinformacija ir sąmokslo teorijos. Tuo pačiu metu iš šono pradėjome girdėti daug nusiskundimų, kad yra prarandami darbai, kad nėra žinoma „kas gi čia bus toliau“. Mums, lyg tyčia, tuo metu darbų buvo daugiau nei įprastai, o ir naujai atsiradusių galimybių, atrodė, padaugėjo kelis kartus.

Visų kėdžių vienu užpakaliu neužsėsi, tad keturiese – kartu su Brigita Kavaliauskaite (Communications Executive @Euromonitor International), Mindaugu Sadūnu (Product designer @Turing Studio ) ir Simonu Žilinsku-Inta (Paryžiaus politikos mokslų instituto Science Po tyrėjas) – nusprendėme pradėti socialinį projektą „Coropportunity“, kuris, kaip teigiamo ir kokybiško turinio puslapis, padėtų žmonėms atrasti naujai pasirodančias darbo galimybes karantino laikotarpiu ir sužinoti apie aktualias naujienas pasaulyje. Gan natūraliai mums prigijo ir Winstono Churchillio kadaise pasakyta mintis „Don’t waste a good crisis“, kuri ir tapo šūkiu, atspindinčiu puslapio idėją ir misiją.

AFP/„Scanpix“ nuotr./Winstonas Churchillis
AFP/„Scanpix“ nuotr./Winstonas Churchillis

Sėkmingai „kepėme“ straipsnelius, stebėjome tendencijas ir pamatėme, kad pasaulinės tech bendruomenės, atsakydamos į koronaviruso sukeltas nedarbo pasekmes, kuria darbo lentas, kuriose skelbia apie įmones, COVID-19 laikotarpiu ir toliau aktyviai įdarbinančias žmones, tad tokią iniciatyvą, su tikslu padėti žmonėms, praradusiems darbą, norintiems atrasti naują veiklą, nusprendėme paleisti ir Lietuvoje.

Iš pradžių susisiekėme su „Rockit“ ir „Work in Lithuania“ iniciatyvomis, kurios, prieš paleidžiant projektą, entuziastingai sutiko prisidėti savo turimais resursais ir pagelbėti su informacine sklaida.

Neplanuotai įvyko nuostabus fenomenas – iniciatyva sniego gniūžtės pavidalu nusirito per didelę Lietuvos tech bendruomenę. Pasekmė – per trumpą laikotarpį prisijungė dar daugiau geriausių Lietuvos tech (ir ne tik) įmonių su įvairias darbo pasiūlymais. Be galo džiugu, kad be papildomų raginimų bendruomenė susibūrė ir sujungė jėgas taip greitai. Šis pavyzdys mums puikiai įrodė, kokia iš tiesų stipri yra Lietuvos tech bendruomenė.

Šiuo metu darbo skelbimų lentoje turime daugiau nei 400 darbo pasiūlymų ir 35+ įmonių, tarp kurių galima rasti tokius vardus kaip „Tesonet“, „TransferGo“, „Euromonitor International“, Lietuvos bankas ar netgi šviežiai į gatvę Klaipėdoje paleistų lietuviškų elektrobusų kūrėjus „Dancer Bus“.

Domo Rimeikos nuotr./„Dancer“ elektrinis autobusas
Domo Rimeikos nuotr./„Dancer“ elektrinis autobusas

Šis pavyzdys mums puikiai įrodė, kokia iš tiesų stipri yra Lietuvos tech bendruomenė.

Pradžioje turėjome dvejonių, ar nesulaukdami didelio žmonių pasiekiamumo pirmuosiuose įrašuose, tiesiog negaištame savo laiko. Visgi, vėliau matydami šios iniciatyvos rezultatą, supratome, kad kažką darome teisingai: skaitmeninėje darbo lentoje nuolatos prisijungusių žmonių skaičius svyravo tarp 40–60, pradėjome gauti žinutes iš žmonių, kurie dėkojo už tai, ką darome, kurie džiaugėsi atradę naujus darbus ar net svajonių pozicijas, į kurias jau buvo netgi sutarę interviu datas.

Kuomet vieni mus palaikė dėl gero turinio, kiti pradėjo siūlyti savo pagalbą, pradedant nuo lentelės koregavimo ir vizualinio patobulinimo, iki HR (liet. žmogiškųjų išteklių) specialistų, siūlančių savo networką ir dalijimąsi idėja savo kanalais.

Labai geras to pavyzdys – fintech įmonė „kevin.“, kurie, patys susisiekę su mumis, pasiūlė padėti. Tikriausiai labiausiai džiaugiamės dėl to, kad iniciatyva jau padėjo ne vienam, o mums, visa tai darantiems iš idėjos, geriausias atlygis buvo palaikymo žinutės ir kitų džiaugsmas.

Matydami šios iniciatyvos rezultatą, supratome, kad kažką darome teisingai.

Laikui bėgant atradome dar vieną nišą – į mus pradėjo kreiptis universitetai bei studentai, domėdamiesi praktikos galimybėmis. Gavus vis daugiau užklausų būtent dėl jų, pradėjome glaudžiau bendradarbiauti su universitetais, persiųsti jiems gautus įmonių pasiūlymus, kad studentai vasarą galėtų pradėti jau mėgstamoje praktikos vietoje.

Tiesa, vien Lietuva neapsiribojome ir lentelę papildėme pasaulinių darbo skelbimų bei nuotolinių praktikų sąrašu, kuriame susidomėjusieji galėjo atrasti galimybes iš globalių startuolių bei įmonių.

Vien Lietuva neapsiribojome ir lentelę papildėme pasaulinių darbo skelbimų bei nuotolinių praktikų sąrašu.

Nuostabiausia, kad susisiekus su Simonu, Brigita ir Mindaugu jie nedvejojo ir iš karto sutiko padėti. Fantastiški jie ir kaip draugai, ir kaip profesionalai, tad komanda susilipdė tikrai stipri.

Brigita pati dažnai dalinasi įdomia ir naudinga informacija savo „LinkedIn“ paskyroje apie įžvalgas įvairiose srityse, gauna labai įdomią informaciją bei puikiai dirba, tad ji tapo medžiagos rinkėja; Simonas, studijuodamas politiką, prieina prie daug šaltinių ir puikiai valdo žodį anglų kalba; Mindaugas yra puikus dizaineris, tad už visus vizualus esame dėkingi jam.

Dėl ateities dar negalvojome, kadangi tai – socialinė iniciatyva, visi turime darbus ir dar papildomų veiklų, tad prisėdame prie turinio tik turėdami laisvo laiko. Tikriausiai aktyviai veiklą tęstume nebent sugalvoję tinkamą verslo modelį, bet realiausia, kad po šio laikotarpio ir pats pavadinimas nebus toks aktualus, ir jei išliks iniciatyva, jos kryptis šiek tiek keisis. Su komanda dar nekalbėjome apie tai, tačiau kaip visuomet – jei ims ir atsivers kokia nauja galimybė, kodėl gi jos tuomet neišnaudojus?

„Coropportunity“ sekti galima čia.

Darbo lentą peržiūrėti čia.

Registruoti įmonę į sąrašą galima čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis