Knygą „Garso verslas“ išleidusį Julianą Treasure‘ą tokie populiarūs leidiniai kaip „Time Magazine“, „The Times“ ir „The Economist“ titulavo kaip geriausią komunikacijos ekspertą pasaulyje, kurio paslaugomis ir patarimais naudojasi žinomos įmonės, rašo businessinsider.com.
J. Treasure‘o sėkmės paslaptis – mokėjimas efektyviai bendrauti ir paveikti savo klausytojus, to jis moko ir savo paskaitose. Anot šiuolaikinio oratoriaus, bendraujant svarbu vengti septynių nuodėmių, kurios užkerta kelią efektyviam ryšiui tarp kalbėtojo ir klausytojo. Darant šias bendravimo klaidas, anot J. Treasure‘o, net pati geriausia idėja bus neįvertinta, nes žmonės tiesiog jos neišgirs. Taigi, kokios šios septynios bendravimo nuodėmės?
1. Apkalbinėjimas
Blogi žodžiai apie savo kolegas, draugus ar tiesiog pažįstamus žmones dažnai suveikia kaip grandininė reakcija ir neretai gali grįžti atgal tarytum bumerangas. „Kitus savo kolegas apkalbinėdamas žmogus jau iš karto gauna neigiamą reputaciją ir įkvepia juos kada nors ateityje apkalbinėti jį patį“, – perspėja J. Treasur‘as.
2. Teisiantys komentarai
„Jei kalbėdami su kitais, nuolat nuvertinsite ar tiesiog teisite žmones už jų veiksmus ar atliktus darbus, greitai paprasčiausiai neturėsite pašnekovų. Žmonės tiesiog bijos atsiverti tam, iš kurio sulaukia tik priekaištų ir kritikos“, – tikina J. Treasure‘as.
3. Negatyvizmas
Nuolatinis negatyvizmas ir nepasitenkinimas visu aplinkiniu pasauliu atstumia žmones, jiems daug paprasčiau bendrauti su tuo, kuris yra optimistas ir moka pasidžiaugti net ir gyvenimiškomis smulkmenomis. Negana to, anot komunikacijos eksperto, optimistinis požiūris į gyvenimą tikrai gali išeiti į naudą ir jūsų sveikatai.
4. Skundai
Skundai labai lengvai gali virsti įpročiu ir net nepastebėsite, kaip tapsite žmogumi, kuris nuolatos skundžiasi dėl oro, dėl žinių, dėl darbo ir dėl visko iš eilės. J. Treasure‘as pataria vengti šio it virusas sklindančio nepasitenkinimo visu aplinkiniu pasauliu.
5. Pasiteisinimai ir baimė prisiimti kaltę
Daugelis žmonių nemoka atsakyti už savo klaidas, taigi visą kaltę jie geriau suverčia savo kolegoms, draugams ar kitiems žmonėms. Nors kartais pasiteisinimai ir praslysta pro vadovų akis, anot komunikacijos eksperto, tokiam elgesiui tapus įpročiu, netrukus bus pastebėta, kad jūs paprasčiausiai nemokate prisiimti atsakomybės už savo veiksmus ir nesvarbu, ar jie turėjo teigiamų, ar neigiamų pasekmių.
6. Perdėjimas
Anot J. Treasure‘o, perdėjimas ar kitaip tariant spalvų sutirštinimas yra tam tikra melo forma – ji suteikia kalbai dramatinį efektą, tačiau dažniausiai tai nėra tiesa, tad kam gi apgaudinėti savo klausytojus?
7. Dogmatizmas
Išties pavojinga, kai kalbantis žmogus pradeda maišyti nuomones ir faktus, juk niekas nenorėtų, jog nuomonės būtų pateikiamos kaip neginčijami faktai.