Praėjusį ketvirtadienį startavusiame festivalyje „Kino pavasaris“ toks filmas irgi yra, ir tai ne kas kitas, o vienas tituluočiausių programos filmų, prancūzų kino režisierės Justine Triet psichologinio trilerio elementų turinti teismo drama – „Kryčio anatomija“.
„Telia Play“ savo žiūrovams suteikia galimybę šią šeimos dramą pasižiūrėti viso festivalio „Kino pavasaris“ metu, neišeinant iš savo namų, patogiai įsitaisius ant mylimos sofos.
Praėjusiais metais prestižiniame Kanų kino festivalyje ši juosta nuskynė garbingiausią apdovanojimą – „Auksinę palmės šakelę“ ir įsirašė visų kinomanų bei kino mylėtojų atmintin kaip „a must-see“ – privalomas pasižiūrėti filmas.
Jei dar to būtų maža, šis trilerio poskonio turintis detektyvas buvo nominuotas net 5 „Oskarų“ statulėlėms JAV kino meno ir mokslo akademijos apdovanojimuose, iš kurių po šventinės ceremonijos Holivude namo pasivežė garbingą laimėjimą – už geriausią originalų scenarijų.
Kaip jau ir suponuoja laimėjimas – juostos siužetas įtrauks ir nepaleis iki pat paskutinės minutės. Filmo režisierė nuo pat pirmųjų akimirkų leidžia žiūrovui suprasti, kad nieko lengvai išnarpliojamo šiame detektyve tikrai nebus.
Filme rodoma, kaip ramiame snieguotame Prancūzijos Alpių miestelyje gyvenančią šeimą vieną popietę ištinka tragedija – pro palėpės langą iškrenta ir žūsta šeimos galva – vyras Samuelis. Pagrindine įtariamąja tampa jo žmona, rašytoja Sandra. Pagrindiniu liudininku – jųdviejų sūnus Danielis, po pasivaikščiojimo su šuniu grįžęs ir radęs savo tėtį, gulintį sniege, kraujo baloje.
Prasideda sekinantis, varginantis ir visas šeimos paslaptis į viešumą traukiantis teismo procesas, kuriame kaltintojai Sandrai užduoda itin nepatogius ir asmeninius klausimus.
Pagrindine teismo užduotimi tampa išsiaiškinti, ar Sandra kalta dėl vyro žūties. Pagrindinis klausimas žiūrovui, ar tiesa bus išsiaiškinta ir sužinosime, kas tądien nutiko Samueliui.
Matyt, net ir atskiros tyrimų „studijos“ šiame filme nusipelno vokiečių aktorė Sandra Hüller, kuri už šį vaidmenį buvo nominuota ir geriausios aktorės kategorijoje „Oskarų“ apdovanojimuose.
Be didesnių diskusijų, šios aktorės talento virtuoziškumas filme „Kryčio anatomija“ nebus nepastebėtas. Gali būti, kad jūsų spėlionės ir svarstymai, kalta ji ar ne, nesibaigs viso seanso metu. Tikrai užsimiršite, kad ekrane matote vaidinančią aktorę Sandrą, o ne rašytoją Sandrą. Vienu momentu atrodys, kad ji tikrai tai padarė, bet po minutės būsite įsitikinę, kad ji tikrai to negalėjo padaryt. O čia jau visi nuopelnai tenka ryškiausiai šiuo metu šviečiančiai vokiečių kino deivei Sandrai Hüller.
Ši drama yra puikus įrodymas, kaip talentingai galima laviruoti keliais žanrais vienu metu, istorija patiks tiek dramų, tiek detektyvų, tiek teismo procesų žiūrėjimo gerbėjams.
Išties, tai yra nuostabus filmas, skirtas plačiai auditorijai ir ypatingai subalansuotas žiūrėti kompanijoje, kuomet filmo metu ar po seanso netils diskusijos – kas, kaip ir kodėl. Tikiu, visi turės savo įsivaizdavimų ir spėjimų, kas gi nutiko tą popietę šeimos namuose.
Juostos režisierė paliks jus ir filosofiniuose apsvarstymuose, kas yra tiesa ir kuo tai skiriasi nuo tiesos, ties kuria sutaria visi. Apskritai, kaip traktuoti teismo sprendimus, ką teismas gali įrodyti, o ko ne?
Nepraleiskite šios nuostabios teismo proceso dramos, kuri, neabejotinai, yra vienas geriausių praėjusių metų filmų ne tik Europoje, bet ir pasaulyje.
Filmą žiūrėkite čia.