2019 12 23

Parfumeris Aistis Mickevičius: „Net negalvokite pirkti kvepalus dovanų“

Kai pritrūksta idėjų, kokia dovana nustebinti savo artimąjį, dažnas galvoja, kad su kvepalais tikrai neprašaus – anksčiau ar vėliau juk vis tiek jie bus sunaudoti. Tačiau parfumeris Aistis Mickevičius primygtinai siūlo to nedaryti: „Išrinkti kvepalų kitam žmogui neįmanoma“, – tiesiai šviesiai rėžia jis.
Aistis Mickevičius
Aistis Mickevičius / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.

Įsivažiavus kalėdinei karštinei, kai nepraeina nė viena diena be nervingos minties „o ką šiemet dovanoti?“, žengę į prekybos centrą imame ieškoti bet ko. Svarbiausia tampa pirkti, o ne apgalvojant išrinkti.

Vienas populiariausių ir lengviausių būdų išsisukti, bent jau taip galvojame, nupirkti kvepalus. Tai – juk prekė, kurią visi naudoja, kuri neturėtų būti nugrūsta į rūsį. Tačiau, pasak Aisčio Mickevičiaus, naivu galvoti, kad sugebėsite atspėti žmogaus skonį. Skambiai pasakius – to padaryti tiesiog neįmanoma.

„Vienintelis būdas išrinkti tinkamus kvepalus – žinoti, kuo žmogus kvepinasi, ir nupirkti tą patį. O jeigu ne – verčiau padovanokite dovanų čekį, kad žmogus galėtų pats išsirinkti“, – YPATINGOS pataria A.Mickevičius.

Šioje srityje nepadės nei tikra klasika laikomi kvepalai, nei populiariausiųjų sąrašai. Pasak parfumerio, kiekvienas žmogus kvapą jaučia vis kitaip.

„Jūs tikrai negalite atspėti kito skonio, mes individualiai toleruojame kvapus – kažką mėgstame, kažko – ne. Be to, žmogus turi būtinai išbandyti kvepalus ant savo odos, nes odos pH yra pagrindinis rodiklis, kaip kvapai laikysis ir apskritai kvepės“, – pasakoja jis.

Organizatorių nuotr./Aistis Mickevičius pristatė savo sukurtą kelionių kvapą
Organizatorių nuotr./Aistis Mickevičius pristatė savo sukurtą kelionių kvapą

Kaip teisingai išsirinkti kvepalus?

Žengus į parduotuvę ieškoti kvepalų, galima labai lengvai pasimesti – kainuos svyruoja nuo keliasdešimt iki kelių šimtų eurų, o ir pasiūla milžiniška – pauosčius kelis kvapus jau ima suktis galva. Tačiau svarbiausia neskubėti.

„Vaikščiokite į parduotuves savaitę, kasdien skirkite po keletą valandų, nervinkite konsultantes, – juokiasi parfumeris. – Reikia kuo daugiau išbandyti, daryti pauzes, išeiti į lauką, nes, tiesą sakant, kavos pupelės padėtos parduotuvėje yra tik dėl grožio. O pagrindinis dalykas – kvapas turi jums patikti, ir tikti su jūsų oda. Jeigu jums labai patinka kvapas, bet ant jūsų blogai skleidžiasi arba nesilaiko, vadinasi, reikia ieškoti kitų.“

Taip pat, parfumerio manymu, kvepalai nėra tas produktas, dėl kurio reiktų galvoti, kaip sutaupyti ar nepermokėti.

„Kvepalai kainuoja tiek, kiek jie yra verti. Galbūt vieni yra skirti ne jūsų kategorijai, todėl nereiktų purkštauti dėl kainos, o tiesiog ieškoti tų, kurie jums patiktų ir būtų įperkami. Tačiau nereikia įsivaizduoti, kad jus nuolat nori kažkas apgauti, kaip dažnai lietuviai mėgsta manyti“, – sako jis.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Aistis Mickevičius
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Aistis Mickevičius

Kodėl kaina taip skiriasi?

„Jei kvepalai kainuoja 20 eurų, tai dar nereiškia, kad jie bus blogi. Galbūt jūs su jais nuostabiai kvepėsite? Niekas nežino, – šypsosi parfumeris. – Kiekvieno oda individuali. Ant kito žmogaus ir labai brangūs kvepalai gali nekvepėti, nes tiesiog netinka.“

Kvepalų kaina priklauso nuo kelių dalykų. Pirma – į ką orientuotas prekės ženklas. Jei į aukštas pajamas gaunančius klientus, tai ir kaina bus didesnė. Svarbu ir kiek jo pagaminama – jei į prekybą išleidžiama maža partija, savaime suprantama, kad ji kainuos brangiau nei ta, kurią gamina tonomis masėms. Taip pat jei sudėtyje naudojamos išskirtinės medžiagos, tai irgi priverčia kainą kilti.

„Sukurti prabangos produktą kainuoja daug pastangų ir pinigų. Gal tokių kvepalų savikaina ir nėra labai didelė, bet brangiai kainuoja tai, kad jums būtų sudarytas toks įspūdis“, – pripažįsta A.Mickevičius.

Tai kas labiausiai lemia kvepalų kainą? Nustebsite sužinoję – Aistis sako, kad dažnu atveju tai būna buteliukas, į kurį įpiltas jūsų mėgstamas kvapas.

„Reiktų atkreipti dėmesį, galbūt kvepalai yra išskirtiniame flakone. Sukurti specialų flakoną kainuoja nežmoniškus pinigus, dėl ko pačių kvepalų kaina gali nepaprastai išaugti. O, tarkim, nišinė parfumerija daugiau orientuota atskleisti aromato grožį, todėl ir flakonas būna unifikuotas – standartinis, tik šiek tiek apdirbtas dizaino prasme.

Kitas dalykas, galbūt tai yra rinkodarinis triukas, orientuotas į turtingus klientus, ir dėl to sugalvojama kokia ypatinga kvapo legenda, kuri pateisina didesnę jo kainą. Išskirtiniais atvejais būna įdėta itin brangių medžiagų, bet retai. Dažniausiai paprastose parduotuvėse tokių kvepalų net nebūna“, – tikina parfumeris.

Organizatorių nuotr./Aistis Mickevičius pristatė savo sukurtą kelionių kvapą
Organizatorių nuotr./Aistis Mickevičius pristatė savo sukurtą kelionių kvapą

Konsultantų slaptos užmačios

Aistis Mickevičius įspėja, kad į kvepalų parduotuvių konsultantus reiktų žiūrėti atsargiau. Pasak jo, darbuotojai paprastai turi rinkodarinių užmačių.

„Kvepalai iš principo lyties neturi. Tai yra rinkodaros specialistų išmislas, kad yra moteriški ir vyriški aromatai. Prie kiekvienų kvepalų būna pateikiama kvapo legenda, kuri priburs, kad panaudoti ypatingi augalai, užauginti nežinia kur. Internete yra paplitęs labai taiklus memas, kuriame rašoma: jūs galvojate, kad jūsų kvepalai pagaminti iš ypatingų augalų, užaugintų Pietų Prancūzijoje, bet iš tikrųjų jie pagaminti iš sintetinių molekulių Detroite“, – juokiasi parfumeris.

Todėl reiktų laisviau žiūrėti į sudėtį – kai pastaruoju metu visi ieško ir verčiau renkasi kuo natūralesnę prekę, kvepalų klausimu tų pačių taisyklių nereiktų taikyti. Pasak parfumerio, sintetinių medžiagų nereikia bijoti, nes kai kurios jų yra sintetintos iš natūralių medžiagų ir nenusileidžia natūraliems ingredientams.

„Visos sintetinės medžiagos, kurios labai gąsdina, iš tikrųjų yra saugesnės nei natūralios. Jos yra kuriamos laboratorijoje, atsižvelgiant į žmogaus odos ypatumus. Juk gamintojai suinteresuoti gaminti saugias medžiagas“, – YPATINGOS pasakojo A.Mickevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis