Kelionė po žeme
Lamanšo tunelis, jungiantis Britų salas su žemynine Europos dalimi, atidarytas 1994 m. Mintis įrengti požeminį kelią buvo brandinama kelis šimtmečius, o pirmieji rašytiniai šaltiniai apie kasimo planus siekia Napoleono Bonaparte’o laikus.
Taip pat skaitykite: Mūsų Žemės paslaptys: reikšmingiausi šiuolaikiniai archeologų atradimai
Blogos laivybos sąlygos ir audros daug metų keldavo sunkumų keliaujant per Lamanšo sąsiaurį. Tačiau požeminio kelio tiesimas užtruko dėl finansinių aplinkybių, be to, britai nuogąstavo, kad suaktyvės kontrabanda ar, jei prasidėtų karas, taps pažeidžiami.
Kai kurios tarnybos spėjo, kad per tunelį mirguojantys gyvūnai atneš anglams įvairių ligų. Galutinis sprendimas dėl Eurotunelio kasimo priimtas tik 1984 m. Prie įspūdingo inžinerinio projekto dirbo apie 13 tūkst. kvalifikuotų ir paprastų darbuotojų.
Tunelis buvo kasamas iš skirtingų krantų ir tik po 6 darbo metų buvo galutinai sujungtas. Surengus loteriją, atrinkti darbuotojai (anglas ir prancūzas) vainikavo vientiso kanalo atidarymą – susitikę po žeme jie iškilmingai paspaudė vienas kitam ranką. Oficialiai Lamanšo tunelis pradėjo veikti dar po 4 metų...
Kelias virš vandens
Aukso Vartų tiltas, jungiantis San Fransisko miestą ir Marino apygardą, – visame pasaulyje garsus JAV simbolis. Ryškiai geltona spalva nudažytą statinį pamėgo fotografai, filmų kūrėjai, tiltas tapo neatsiejama Amerikos kultūros dalimi.
Virš vandens pakibusio kelio poreikį padiktavo dažnos laivų, kertančių Aukso Vartų sąsiaurį, nelaimės. Imta ieškoti saugesnių ir greitesnių kelionės būdų.
1933 m. projektu susidomėjo žymus to meto inžinierius J. B. Straussas. Pasiūlymas įrengti didžiulį kabantį tiltą atrodė beprotiškas ir neįgyvendinamas, tačiau ambicingas inžinierius savo svajonę išpildė per ketverius metus.
Aukso Vartų simbolis iškilmingai atidarytas 1937 m. Tarp dviejų pakibusi pagrindinė tilto dalis siekia 1,3 km, o visas statinio ilgis – beveik 2,8 km...
Dirbtinis rojus
Ne paslaptis, kad Jungtiniai Arabų Emyratai tituluojami kaip viena prabangiausių pasaulio vietų. Čia net benzinas kainuoja pigiau nei geriamasis vanduo. Norėdami pabėgti nuo įprasto gyvenimo, turtuoliai kuria savo pasaulį – be skurdo ir išmaldos prašančių varguolių.
Taip pat skaitykite: Įžymūs žmonės, laikyti niekam tikusiais, tačiau pasiekę pasaulinę šlovę
Dirbtinė sala, vadinama Džumeiros Palme, – gamtos grožio ir žmonių išmonės pavyzdys. Iš tiesų, salyną sudaro „kamieną“ ir 17 „lapų“ formuojančių mažesnių salelių, kurios tarpusavyje ir su žemynu sujungtos povandeniniais tuneliais. Lenktos salos sumaniai išdėstytos taip, kad sumažintų bangų mūšą, pakrantėse įrengta tūkstančiai prieplaukų turistų jachtoms ir kitam vandens transportui.
Bendras sausumos plotas sudaro 800 futbolo aikštelių, kurios nusagstytos viliojančiais perlais: prabangiomis vilomis, ekstravagantiškais viešbučiais, baseinais, pramogų centrais ir restoranais...
Plačiau apie įspūdingiausius pasaulio objektus skaitykite 13-ajame savaitraščio „Ji“ numeryje!