„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2020 05 11

Pranešimas spaudai apie pranešimus spaudai karantino metu: komunikaciją, kūrybiškumą ir kitas nesąmones

„Šiais mums visiems sunkiais laikais turime dirbti išvien ir kaip niekad palaikyti vienas kitą. Juk svarbiausia – išlaikyti bendražmogiškas vertybes. Komunikacijos specialistai tam gali padėti, nes puikiai susigaudo, kas, kodėl ir kaip vyksta, bei gali pasiūlyti aibes sprendimų, kaip per krizę sutvarkyti visas savo verslo problemas“, – pranešime spaudai rašo komunikacijos agentūra, balandžio mėnesį atleidusi trečdalį darbuotojų ir bijanti netekti dar.
Vladas Rožėnas
Vladas Rožėnas / Nepatogaus kino nuotr.

Atsižvelgdamas į padėties rimtumą, pranešime spaudai situaciją komentuoja pats agentūros vadovas, primenantis, kad visi esame vienoje valtyje.

Tiesa, pats jis to teksto, be abejo, nerašė ir vos prisivertė jį perskaityti, bet užtai jo pravaikštų išleistas tekstų autorius išgūglino tuos pačius patarimus, kuriais vieni su kitais dalinasi visi komunikatoriai ir marketingistai. Tad galite būti tikri, jog tai, ką perskaitysite, neturės nė lašo originalumo ir todėl nė lašo rizikos nepatikti.

Šiaip ne taip pranešimas spaudai ištęstas iki 5 punktų, kaip komunikuoti per krizę, kaip ten, tipo, tapti lyderiu ar kažkas tokio panašaus. Tekstas švelniai dvelkia neviltimi industrijos, kurios pelną karantinas sudegino bene greičiausiai, bet kurios siela iš esmės surišta su drąsiu tonu ir visų atsakymų žinojimu, kas niekaip neleidžia pripažinti, kad kažin ko čia nepatarsi.

Na bet kažką komunikuoti reikia, kitaip būsi nekomunikuotas, o komunikuoju, vadinasi, esu. Taigi 5 patarimai ar kas nors į tą pusę.

1. Jums labai, labai rūpi

Privalote parodyti, kad jums rūpi. Tai padaryti galite pradėdami savo naują reklamą ar bent jau feisbuko postą nuo sakinio, jog tai yra sunkūs laikai, bet kad vis tiek gi mes šalia jūsų, mums rūpi, drauge mes stipresni ir t. t.

Įrodyti tikrą rūpestį žmonėmis galima tik vienu keliu – nauja reklama.

Įrodyti tikrą rūpestį žmonėmis galima tik vienu keliu – nauja reklama, kurioje prie įprastų jūsų šūkių pradžioje prilipdysite dramatišką muziką ir keletą sakinių apie tai, kodėl net per krizę, ne ne, ypač per krizę būtina pirkti jūsų produktą.

Na, o jei jau įkalbinsite savo darbuotojus per „Zoom“ minutę laiko paploti, tai išvis būsite moraliniai krizės vėliavnešiai.

2. Jums tikrai labai, labai rūpi

Kad ir ką bedarytų jūsų verslas, jis privalo išreikšti dėmesį gydytojams. Jei gaminate picas, nuvežkite kelias dėžes į Santariškes, jei esate sporto prekių parduotuvė, apaukite seseles prasčiausiai perkamais kedais, jei iš rūsio vedate vyriškumo ar moteriškumo internetinius kursus, padovanokite vietinei poliklinikai Himalajų lietaus kremo čakroms valyti.

Koronaviruso krizė, kaip ir bet kokia krizė, gali tapti jūsų reklamos fonu.

Koronaviruso krizė, kaip ir bet kokia krizė, gali tapti jūsų reklamos fonu, būdu pasipelnyti karmos taškų per tuos, kurie realiai su ja kovoja.

Privalote sukurti įspūdį, kad esate su žmonėmis ir kad pasinaudoję jūsų paslaugomis jie nusimes nuo pečių gniuždantį karantino vienatvės ir nerimo dėl visiškai įmanomos bedarbystės plūgą.

Smagu jums, jei pardavinėjate internetą, taip išties padėdami palaikyti tą bendrumo jausmą, kurio netekome. Sunkiau, jeigu esate dezodoranto ar kečupo gamintojai. Bet tas jūsų neatleidžia nuo atsakomybės parodyti save kaip paskutinį bastioną tarp visiškos nevilties.

3. Sukurkite įspūdį, kad nuspėjate ateitį

Net jei dirbate su technologijomis ar finansais niekaip nesusijusiose srityse, privalote sukurti įspūdį, kad realybė jums tėra ilgas algoritmų stulpelis, kurį jūs gebate iššifruoti ir paaiškinti aplinkai. Rimtą problemą iškelia faktas, kad jūs nė velnio nežinote, kaip pasaulis atrodys birželį, jau nekalbant apie 2021 m.

Kūrybiškumui ribų nėra, jei moki naudotis paieškos sistemomis.

Bet čia, užbėgant įvykiams už akių, turite panaudoti ketvirtąjį punktą ir pažvelgti kūrybiškai, o kai minimas žodis „kūrybiškai“, turėkite omenyje, kad tai reiškia užsienio ekspertų tekstų kopijavimą minint tuos pačius keletą punktų, kurie atrodo beveik savaime suprantami ir neužginčijami.

Sakykite, pavyzdžiui, kad žmonės nebespaus rankų, nes mikrobai ir visa kita. Ką, ne prognozė? Tiesiog šauni. Arba sakykite, jog žmonės daugiau dirbs nuotoliniu būdu, nes tai neišvengiama. O jei prireiks dar punktų, sakykite tokias jokiais būdais nepatvirtinamas ir nepaneigiamas prognozes kaip „verslas bus priverstas į situaciją pažvelgti kūrybiškiau“.

4. Pažvelkite į situaciją kūrybiškiau

Kūrybiškumas yra tas burtažodis, kurį gali pardavinėti bet kam bet kokia proga, nes kiekvienas tiki ir taip esantis kūrybingas, o kadangi to niekaip nepamatuosi, tai patarimu jūs ne tik, pirma, galite teigti tai, kas skamba protingai ir naudingai, nors iš tiesų yra maždaug tas pats, kas patarti „aukite“ arba „būkite geresni“, bet ir antra, tuo pat sukelti skaitytojui jausmą, jog viskas visgi baigsis gerai, nes jis, priešingai nei visi kiti, jau ir taip yra kūrybingas, ir taip ypatingas.

Nebijokite savo komunikacijoje išnaudoti kūrybingiausių kitų jau išbandytų minčių – galite, kaip visi garsiausi prekės ženklai darė prieš mėnesį, padaryti logotipo versiją, kurioje visos figūros laikosi „socialinio atstumo“ arba paversti tai, ką parduodate, į veido kaukę, tikėdamiesi, kad jūsų klientai nieko panašaus dar nėra regėję. Kūrybiškumui ribų nėra, jei moki naudotis paieškos sistemomis.

Drąsa ir inovacijos, ir t. t.

Penktojo punkto tekste nėra, bet kita vertus, jei norisi, pranešimą galima išplėsti kad ir iki dešimties, nes tokia k o m u n i k a c i j a paremta tik skambiu tonu be jokios praktinės naudos. Atsidarydami šį tekstą jūs įsivaizdavote, kad būsite pardavėjai, išmokę, kaip kitiems geriau įpiršti savo prekę.

Bet iš tiesų jūs esate pirkėjai, o šis tekstas – prekė, kurią skaitydami jūs toliau palaikote ekspertiškumo industriją, pastaruoju metu ne tokią jau skirtingą nuo influencinimo. Tik parduodama čia ne naujausia džiovyklė ar gazuotas gėrimas, parduodama nuotaika, kad dabartiniai įvykiai yra perprantami ir po jų ne tik sugrįš ankstesnis gyvenimas, bet jį pakeliui dar galima ir pasigerinti.

Anapus skaitomumo tokie pranešimai neturi visiškai nieko.

Anapus skaitomumo tokie pranešimai neturi visiškai nieko, ir dabartinė krizė tiesiog akivaizdžiai parodė, jog jų visuomenei nereikia, bet ir ištrinti jų negalima, tad net nebelikus turinio jie privalo kaip nors toliau plūsti bei užimti naujienų srauto dalį, kitaip ne tik sėdėsime namuose, bet dar ir neturėdami kuo užsiimti.

Kaip savo straipsnyje „Apie šūdmalimo darbų fenomeną“ rašo Davidas Graeveris:

„Sakykit ką norit apie slaugytojus, šiukšlių surinkėjus ar mechanikus, tačiau jei jie visi staiga pranyktų tarsi dūmas, pasekmės būtų tiesioginės ir katastrofiškos. Pasaulis be mokytojų ar dokų darbininkų labai greitai atsidurtų bėdoje; net ir pasaulis be mokslinės fantastikos autorių ar ska muzikantų būtų nebe toks gražus.

Tik nėra visiškai aišku, kaip žmonija nukentėtų, jei panašiu būdu pradingtų visi privataus kapitalo fondų vadovai, lobistai, viešųjų ryšių ir draudimo išmokų specialistai, pardavimo telefonu operatoriai, antstoliai ar teisiniai konsultantai.“

Už visų tų identiškų neva socialiai atsakingų reklamų slepiasi absoliuti tuštuma, kuri šiuo metu išryškėja būtent kaip tuštuma, neturinti ką pridėti.

Už visų tų identiškų neva socialiai atsakingų reklamų slepiasi absoliuti tuštuma, kuri šiuo metu išryškėja būtent kaip tuštuma, neturinti ką pridėti, ko paaiškinti, kuo pagelbėti. Bet tuo pačiu ši tuštuma būtina, nes jei staiga radikaliai atmestume štai tokius ekspertų patarimus ar analizes, staiga pasirodytų, kad svarbiausia ekspertiškume visuomet ir buvo būtent forma, ne turinys. O kas tuomet mus ekspertintų, kai gyvenimas visgi grįš į ritmą?

Tokie tekstai patys save pateisina ir yra reikalingi tiek, kiek vienas kitam gebame įpiršti lozungus apie tikėjimą krepšiniu ir pergalėmis. Paradoksalu, bet jie nebegali neegzistuoti, nors ir neatlieka jokios funkcijos – nebegalima nutrinti daugžodžiautojų, nes vienas nuo kito kopijuojami „patarimai“ kuria tarsi atskirą vertės sistemą, kurioje įgauna virtualų svorį taip pat, kaip pinigai ar akcijos.

Kaip pabėgti iš tokio savyje užsisklendusio banalaus ekspertiškumo rato ir grįžti prie bent minimalaus minties originalumo? Privalote į situaciją pažvelgti kūrybiškai ir parodyti klientams, kad esate pasirengę įdėti daugiau pastangų dėl aukštesnės kokybės, nes kartu jūs esate progresas ir ateitis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs