2015 08 10

Prekės ženklų paslaptys – „Apple“ logotipo istorija

Logotipas dažnai vadinamas kompanijos dvasia, atspindi jos esmę ir unikalumą. Turi pakakti vieno žvilgsnio, kad originalų ženklą vartotojas įsimintų amžiams ir atskirtų įmonės gaminius iš kitų. Todėl tai nėra tik paprasti piešinėliai. Prekės ženklai turi begales paslapčių...
„Apple“ logotipas
„Apple“ logotipas / AFP/„Scanpix“ nuotr.

 „Apple“ – uždrausto pažinimo vaisius

„Apple“ produktai žinomi visame pasaulyje, o daiktai, kuriuos puošia prakąstas obuolys, vertinami už kokybę, šiuolaikiškumą ir prabangą. Tačiau kaip susieti modernias informacines technologijos su, atrodytų, tokiu agrariniu logotipu?

1976 metais trys bendraminčiai įkūrė IT kompaniją. Pirmąjį logotipą sukūrė vienas įkūrėjų – Ronaldas Wayne'as, tačiau piešinys buvo labai sudėtingos grafinės išvaizdos ir pernelyg giliamintiškas, tad Steve'as Jobsas (kitas įkūrėjas) nepraėjus nė metams nusprendė jo atsisakyti.

Logotipe buvo vaizduojamas momentas, kai Izaoką Niutoną aplanko įkvėpimas, tai yra, kai į galvą bumptelėjęs obuolys padėjo suprasti visuotinės traukos (gravitacijos) dėsnį.

wikimedia.org nuotr./Pirmasis „Apple“ logotipas
wikimedia.org nuotr./Pirmasis „Apple“ logotipas

Šalia piešinio smulkiomis raidėmis įkomponuotas užrašas: „Newton... a mind forever voyaging through strange seas of thought... alone“ (apytikslis vertimas „Niutonas... Protas amžinai keliauja per keistas apmąstymų jūras... Vienas“), o didelėmis raidėmis „Apple Computer Co“.

Taip pat skaitykite: Neprilygstamas strategas Steve'as Jobsas

Netrukus kompanija pristatė naują logotipą – obuolį iškąstu krašteliu, išmargintą vaivorykštės spalvomis. Klysta manantys, kad paprasto piešinėlio ir mintis paprasta. Šio ženklo istorija taip pat daugialypė, o kalbų apie jį netrūko dar ilgai.

Gizmodo.com nuotr./„Apple“ logotipai nuo 1976-ųjų iki 2012-ųjų.
Gizmodo.com nuotr./„Apple“ logotipai nuo 1976-ųjų iki 2012-ųjų.

Logotipo autoriui teko ilgai įrodinėti, kad prakąstas obuolio šonas yra nuoroda į vienodai tariamų anglų kalbos žodžių bite („kąsti“) ir byte („baitas“ – kompiuterijos terminas, reiškiantis informacijos kiekio matavimo vienetą) žaismą, o vaivorykštės spalvos simbolizuoja unikalią kompiuterio ypatybę – gebėjimą atkurti spalvas. Iki tol ne visi asmeniniai kompiuteriai tai galėjo padaryti.

Tačiau visuomenėje apie logotipo prasmę sklandė daug pikantiškesnių versijų. Pavyzdžiui, kaip žinoma, obuolys simbolizuoja uždraustą pažinimo vaisių iš Rojaus sodų, o šį ženklą pritvirtinus prie kompiuterio, uždraustasis vaisius tapo pasiekiamas visiems.

Tokia versija dar ir dabar labai populiari, mat iš tiesų kompiuteriai labai ilgai buvo skirti ne asmeniniam naudojimui ir būtent „Apple“ produkcija padėjo juos išplatinti tarp paprastų žmonių.

Dar kalbėta, kad obuolys ant kompiuterių pavaizduotas kaip duoklė informatikos mokslų tėvui Alanui Mathisonui Turingui. Šis, neatlaikęs visuomenės spaudimo dėl netinkamo meilės propagavimo būdo, nusižudė suvartojęs kalio cianido. Pasakojama, kad juo buvo apnuodytas obuolys.

1997 metais „Apple“ įgavo monochrominį pavidalą ir tokį jį pažįsta visa XXI amžiaus karta.

Apie kitų prekės ženklų istorijas skaitykite 32-ajame savaitraščio „Ji“ numeryje!

Redakcijos archyvo nuotr./Žurnalo „Ji“ viršelis (32 nr.)
Redakcijos archyvo nuotr./Žurnalo „Ji“ viršelis (32 nr.)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų