2023 09 11

Skausmingas metas piniginei: paaiškino, kodėl rudenį išleisime daugiau ir kur galime pataupyti

Rugsėjį galime vadinti ne tik rudens ir mokslo metų pradžia, bet ir pereinamuoju laikotarpiu iš šiltojo į šaltąjį sezoną. Su tuo susiję ne tik gamtos ir paros ritmo pokyčiai, bet ir mūsų finansai. Kaip pastebi asmeninių finansų konsultantė Ieva Jazavitienė, rugsėjis–vasaris yra tie mėnesiai, kai išleidžiame daugiau. Kokios to priežastys ir kaip tokiomis sąlygomis pataupyti?
Ieva Jazavitienė ir asociatyvioji nuotr.
Ieva Jazavitienė ir asociatyvioji nuotr. / Shutterstock ir asmeninio albumo nuotr.

Esminės priežastys, kodėl piniginė tuštėja

Anot I.Jazavitienės, yra daug veiksnių, kodėl rugsėjį pradedama jausti tuštėjanti piniginė ir likusį pusmetį situacija negerėja.

Pirmiausia tai – objektyvios priežastys, tokios kaip: nauji mokslo metai ir su tuo susijusios išlaidos – nuo mokyklinių uniformų bei priemonių mokyklai ar darželiui pirkimo iki vaikų būrelių; spalį prasidedantis šildymo sezonas, kuris trunka iki balandžio vidurio; taip pat artėjančios žiemos šventės; per vasaros atostogas išleistos visos santaupos. Galiausiai – įvairios akcijos, tokios kaip juodasis penktadienis ar vidurio sezono išpardavimai, kurie, nors ir skirti sutaupyti, tai padaryti padeda ne visada. Nes juk kartais įsigyjame prekių, kurių visiškai neplanavome pirkti, „bet juk didelė nuolaida!“.

Vis dėlto, kaip pastebi asmeninių finansų konsultantė, šalia viso to turime psichologinį faktorių: „Statistika rodo, kad žmonės labiausiai mėgsta leisti pinigus būtent šiuo metų laiku. Ruduo sukelia norą pradėti kažką naujo – nauji mokslai, hobiai, netgi darbai ir sumanymai. Vėliau ateina lapkritis, gruodis – šventinė atmosfera pasiekia netgi tuos, kurie teigia, jog yra jai atsparūs. Pakilios nuotaikos žmonės visuomet išleidžia daugiau pinigų, nes kontrolės jausmas sumažėja iki minimumo.“

I.Jazavitienė priduria, kad šiuo metu žmones jaudina keletas aspektų, susijusių su pinigais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis