Sporto prekių parduotuvės „Terrasport“ atstovas Piotras Komaras sakė pastebėjęs, kad iš transporto priemonių su mažaisiais ratukais šiandien populiariausia mažiausiai technikos ir įgūdžių reikalaujanti.
„Žmonės važinėjimui mieste dažniausiai renkasi paspirtukus. Tokiu atveju, patogu keliauti ir į darbą, kai atstumai nėra dideli. Pavyzdžiui, gyveni Naujamiestyje, tavo darbas yra mieste. Su automobiliu važiuoti neapsimoka, nes ir parkingas kainuoja, sunku rasti vietą. Iš tos pusės žiūrint, paspirtukas yra labai patogi priemonė, jeigu atstumas siekia iki 3-4 kilometrų. Su riedučiais ar riedlentėmis keliauja į darbus retas, tačiau būna ir tokių atvejų“, – apie galimybę pritaikyti šias laisvalaikio priemones kasdien pasakojo P. Komaras.
Ilgesniems atstumams ir esant tinkamai kelio dangai, patogu įsigyti ir elektrinį paspirtuką – šiandien jis primena mažą čioperį. Elektrinių paspirtukų kaina yra brangesnė tris kartus, nei tokios pat kokybės neelektrinis. Tačiau sporto prekių specialistas P. Komaras sakė pastebėjęs, kad paspirtukai sparčiai populiarėja, o pastaraisiais metais jie pradėjo lenkti ir didelio dėmesio susilaukiančius riedučius.
Tiesa, gražią dieną parke galima išvysti pačių įvairiausių ratuotų transporto priemonių parkuose: riedžiai, riedučiai, riedlentės bei šiandien vis labiau populiarėjančios ilgosios riedlentės.
„Ilgoji riedlentė minkščiau važiuoja, yra stabilesnė, ratukai yra guminiai, tad vibracijos nesijaučia“, – jų privalumą išskyrė P. Komaras.
Yra daugiau prekių, kurios susilaukia didelio dėmesio internete. Prieš keletą metų pasirodę riedžiai dabar tapo labai populiaria transporto priemone, nors anksčiau kiekvieną tokio prietaiso vairuotoją praeiviai smalsiu žvilgsniu palydėdavo akimis. Dabar tokią transporto priemonę galima įsigyti ir už 100 eurų.
Be abejonės, transporto karaliumi būtų galima pavadinti dviračius, kuriais kai kurie žmonės važinėja ir visus metus. Tačiau didžioji dalis dviračių mėgėjų susigriebia atsinaujinti savo garažą tik atšilus orams. Dviračių taisyklos „Lituanica cycles“ vadovas Arūnas Gliaudelis sakė, kad nepaisant dviračio tipo pasirinkimo, svarbiausia skirti dėmesį saugumo užtikrinimui.
„Tiems, kas norėtų dviratį naudoti kaip transporto priemonę, pirmiausia reikėtų pasirūpinti, kad jis būtų apsaugotas nuo gamtinių sąlygų. Reikėtų užsidėti purvasargius, tada, pagal kelių eismo taisykles, privaloma turėti žibintus. Taip pat mano rekomendacija būtų šalmas – tai nėra būtina pagal reikalavimus, bet tai labai svarbi apsauginė priemonė“, – į ką svarbiausia atkreipti dėmesį nepriklausomai nuo dviračio tipo, akcentavo dviračių taisyklos „Lituanica cycles“ vadovas Arūnas Gliaudelis.
Skelbimuose galima rasti pačių įvairiausių dviračių rūšių: pradedant kalnų dviračiais, baigiant hibridiniais miesto ar net elektriniais dviračiais. Šeimoms tikrai vertėtų pasidairyti naudoto vaikiško dviračio, kadangi mažasis vis tiek greitai jį išaugs.
Taip pat galima rasti ir pačių įvairiausių kėdučių, priekabų dviračiams už tikrai patrauklią kainą.
Miestiečių pamiltus vienos pavaros „fix“ dviračius „Lituanica cycles“ atstovas vertino dviprasmiškai. „Pavyzdžiui, Vilniuje su „fix“ dviračiu nėra labai patogu – su viena pavara gali būti problematiška, kai pas mus yra nemažai ir kalnų. Mėgstantiems savaitgalį pasivažinėti bekele būtų rekomenduotina įsigyti kalnų dviratį – jis yra universalus ir manevringas“, – sakė A. Gliaudelis.
„Dabar visiems labai reikia vienos žvaigždės priekyje ir vienuolikos arba dvylikos gale. Ir ovalinių dantiračių – tokia šiandieninė mada. Naudos labai kokios tai neteikia, bet kompensuoja netaisyklingą mynimą. Ir, žinoma, 29 colių ratai ir anglies pluoštas visur kur tik įmanoma“, – apie naujausias kokybiškų kalnų dviračių tendencijas atsiliepė A. Gliaudelis.