– Jūsų mokslinė ir darbinė patirtis atrodo pavyzdingai. Doktorantūros farmacijos studijos, dėstytojo darbas, karjera prestižinėje farmacijos pramonės įmonėje, o po šios solidžios patirties ėmėte pats kurti sveikatinimo preparatus. Kaip ryžotės šiems dideliems pokyčiams savo karjeroje?
„Kildamas moksliniais laipteliais, pajaučiau, kad universiteto tempai man per lėti. Supratau, kad savo idėjas galėsiu realizuoti tik jei pradėsiu kurti sveikatinimo preparatus, kurių išties reikia žmonėms. „ColonWell“ istorija prasidėjo labai žemiškai. Ilgus metus galvoje brandinau formulę, atsisiunčiau žaliavų, pagaminau produktą ir ėmiau jį dovanoti draugams. Daugelis pabandžiusiųjų pradėjo jausti pokyčius žarnyne ir ėmė prašyti dar vienos pakuotės. Tuomet supratau, kad naminis eksperimentas turi potencialo virsti kažkuo dideliu.“
– Vaistinių lentynose netrūko papildų žarnyno veiklai gerinti. Kaip sugalvojote kurti dar vieną produktą skirtą žarnynui?
„Kartais juokauju, kad produktą sukūriau ne aš, o žmonės su kuriais man teko bendrauti. Visada stengiausi įsiklausyti į jų problemas. Prireikė daug laiko, kol jie atsivėrė ir su gėdos jausmu ėmė kalbėti apie pačias intymiausias bėdas, kaip vidurių užkietėjimas ar pilvo pūtimas. Jie skundėsi, kad neranda efektyvių pagalbinių priemonių. Vaistinėse netrūko įvairių preparatų žarnyno problemoms spręsti, bet daugelio sudėtyje buvo naudojami vidurius laisvinantys ingredientai ar kitos žalingos medžiagos. Žinojau, kad mano produktas bus visiškai natūralus, neturės saldiklių ir vidurius laisvinančių medžiagų. Užsibrėžiau tikslą ne tik sukurti preparatą žarnyno veiklos gerinimui, bet ir su šaknimis išrauti įsitikinimą, kad apie vidurių užkietėjimą kalbėti yra gėda.“
– Sveikatinimo preparatų kūrėjai retai rodo savo veidus ar tiesiogiai bendrauja su vartotojais. Kokią naudą Jums duoda tiesioginis bendravimas su žmonėmis?
„Manau, kad tai viena iš pagrindinių „ColonWell“ sėkmės paslapčių. Matydami mane, žmonės žino, kas „stovi“ už jų vartojamo produkto, o tai kelia pasitikėjimą. Be to, jei nebendraučiau su žmonėmis, nebūčiau sukūręs tokio „ColonWell“, koks jis yra dabar. Per daugiau nei 10 metų, reaguojant į klientų poreikius, produkto sudėtis keitėsi keletą kartų. Vis dar intensyviai vedu sveikatinimo paskaitas, visame pasaulyje konsultuoju žmones asmeniškai ir nebeišsivaizduoju savo gyvenimo be šių patirčių.“
– Klausantis Jūsų atrodo, kad „ColonWell“ kūrimo procesas ėjo kaip per sviestą. Kaip Jums pavyko išvengti sunkumų?
„O kas sakė, kad man pavyko jų išvengti? „ColonWell“ kelias buvo pakankamai duobėtas. Žmonės buvo nusivylę neefektyviais lieknėjimo ir žarnyno preparatais. Be to, jaučiau spaudimą, nes didelė dalis vartotojų tikėjosi rezultato čia ir dabar, o tam, kad pajusti „ColonWell“ poveikį vidutiniškai reikia palaukti 2 savaites.“
– Jau daugiau nei 5 metus organizuojate sveikatinimo projektus, kuriuose ilgiau nei mėnesį žmones mokote ugdytis sveikesnio gyvenimo įpročius. Kas Jus labiausiai motyvuoja nenustoti organizuoti tokių projektų?
„Projekto metu dalyviai gauna teorines ir praktines žinias, kaip minimaliomis pastangomis galima pakeisti savo gyvenimo įpročius. Labiausiai motyvuoja tai, kad pasibaigus projektui nė vienas dalyvis nebenori grįžti į savo ankstesnį gyvenimą. Visada pabrėžiu, kad „ColonWell“ lieknėjimo sistema yra orientuota į sveiką žarnyną ir gerą savijautą. Krentantys kilogramai – tik malonus šios sistemos laikymosi rezultatas. Kai žmonės supranta, kad išsiugdę naujuosius įpročius jie turės daugiau energijos, lengviau kelsis rytais, geriau išsimiegos ir apskritai atgaus gyvenimo džiaugsmą, jie tiesiog nebenori gyventi kitaip.“
– Jūsų darbo vaisiai išties saldūs, nes nuolat matote įspūdingus žmonių pokyčius. Kokia žmogaus istorija Jums įstrigusi labiausiai?
„Kartą sutikau moterį su ašaromis akimis. Tuomet ji sirgo cukriniu diabetu, gėrė galybę vaistų ir nebematė gyvenimo prasmės. Atvirai pasikalbėjome ir papasakojau, kaip kartu su „ColonWell“ ji gali pakoreguoti savo gyvenseną. Po dviejų mėnesių susitikome pakartotinai ir aš jos nebeatpažinau. Prieš mano akis stovėjo švytinti ir savimi pasitikinti dama, kuriai pavyko susinormalizuoti cukraus kiekį kraujyje, susitvarkyti žarnyno veiklą ir dar numesti svorio.“
– Jūsų kurtas produktas jau seniai pavergė lietuvių širdis ir vis sparčiau populiarėja visame pasaulyje. Kaip kilo mintis „ColonWell“ padaryti pasaulinio vardo produktu?
„Nesu iš tų žmonių, kurie daug planuoja, tačiau esu iš tų, kurie tikėdami savo idėja daug kruopščiai dirba. Iš pradžių sėkmę Lietuvoje bandžiau perkelti į Europos šalis. Juk tiek lietuvis, tiek anglas ar norvegas susiduria su tomis pačiomis išpūsto pilvo, vidurių užkietėjimo ar padidėjusio rūgštingumo keliamomis problemomis. Kelias Europoje nebuvo lengvas, nes ilgą laiką į mane buvo žiūrima nepatikliai. Teko nueiti kryžiaus žygius, kad įtikinčiau europiečius, jog lietuviai gali sukurti efektyvų sveikatinimo produktą.“
– Europoje nesustojote ir dabar „ColonWell“ parduodate Azijoje. Kaip ryžotės keliauti į tokias egzotiškas šalis, jei net Europoje nebuvo lengva?
„Niekada nesakiau, kad aš mėgstu lengvus kelius. Man patinka iššūkiai ne tik produktų kūrime, bet ir jų vystyme. Lietuviškų sveikatinimo preparatų apstu Europoje, bet retai jų pamatysime egzotinėse ir kultūriškai tolimose šalyse. Iš pradžių nusprendžiau išbandyti savo kurtą produktą Centrinės Azijos šalyse: Kirgizijoje, Tadžikistane, Uzbekistane, Kazachstane ir Azerbaidžane. Ėjau be didelių sėkmės lūkesčių, bet buvau maloniai nustebintas. Čia sutikau pozityviai nusiteikusius žmones, kurie supratę „ColonWell“ idėją, kruopščiai ėmė laikytis mano rekomendacijų. Jų nuomone, Lietuva – pažengusi šalis, kuria verta pasitikėti. Pradėjęs dirbti Dubajuje, susipažinau su pakistaniečiais, indais ir kitais įvairių tautybių žmonėmis, kurių irgi ilgai įtikinėti neprireikė.“
– Kaip manote, ar „ColonWell“ sprendžiamos problemos yra universalios ir jis gali padėti kiekvienam žmogui nepriklausomai nuo to, kur jis gyvena?
„Daugelio žarnyno problemos labai panašios – vidurių užkietėjimas ar viduriavimas, pilvo pūtimas ar padidėjęs rūgštingumas. Skiriasi tik maitinimosi įpročiai skirtingose šalyse. Centrinėje Azijoje žarnyną užkemša perteklinis duonos, koldūnų ir kitų miltinių produktų vartojimas. Tuo tarpu Rytų Azijoje žarnyno problemas kelia kasdienis ryžių vartojimas. Netinkamas maitinimasis greitai atsispindi ne tik žmogaus viduje, bet ir išorėje – išryškėja spuogai, auga svoris ir ima trūkti energijos. Pastebėjau, kad musulmoniškose šalyse mažiau svarbus estetinis antsvorio sukeliamas diskomfortas. Visgi, savo paskaitų metu akcentuoju, kad perteklinį svorį svarbu numesti ne tik dėl estetinių priežasčių, o siekiant išvengti rimtų sveikatos sutrikimų, kaip diabetas, širdies ar sąnarių ligos.“
– Panašu, kad neketinate sustoti Europoje ir Azijoje. Ar yra šalis, į kurią svajojate nuvykti, kad pristatytumėte „ColonWell“ idėją?
„Nežadu apsiriboti šiais dviem žemynais, bet kartu dirbtinai savęs nespaudžiu. Sprendimus dažnai priimu ne tik protu, bet ir širdimi. Šiuo metu „ColonWell“ norėčiau pristatyti Pietų Afrikos Respublikos gyventojams. Daug gerų sveikatinimo produktų nepasiekia mažiau išsivysčiusių ir neturtingų šalių, tačiau tai nereiškia, kad šiems žmonėms nereikia švietimo apie sveiką gyvenseną. Nepaisant didelių atstumų planuoju ir toliau vesti paskaitas gyvai visame pasaulyje.“
– Ne paslaptis, kad prieš kelis metus išleidote knygą apie žarnyno sveikatą. Kaip turėdamas tiek daug darbo, Jūs radote tam laiko?
„Per šiuos dešimt metų turėjau jau daugiau nei 1500 individualių konsultacijų, pravedžiau 300 paskaitų, o „ColonWell“ vartotojų ratas skaičiuoja jau daugiau nei 1,5 milijono visame pasaulyje. Visgi, laiko užtenka visiems mano prioritetams. Juokauju, kad „ColonWell“ – tai mano kūdikis, o knyga įrodymas, kad kūdikis suaugo. Negalėjau asmeniškai pakonsultuoti visų pasaulio žmonių, o parašęs knygą galėjau pasiekti jų kur kas daugiau. Skaitytojai sako, kad perskaičius šią knygą, jie savaime ima jausti norą pradėti gyventi sveikiau. Šie žodžiai – pats didžiausias komplimentas, kokį gali gauti kūrėjas.“
– Atrodo, kad versle Jums puikiai sekasi dėliotis prioritetus. O ar pavyksta rasti kokybiško laiko šeimai ir laisvalaikui?
„Šiais laikais madinga skųstis, kad niekam neužtenka laiko. Daugelis nustemba, kad aš turiu laiko tie sau, tiek savo šeimai. Man pasisekė, kad į „ColonWell“ vystymą noriai įsitraukia visa mano šeima – žmona, trys sūnūs ir dukra. Jie spiria mane pirmyn, motyvuoja ir visokeriopai palaiko. Man tikrai nereikia teisintis, kodėl vėlai grįžau namo, nes jie žino, kad dėl mano darbų mūsų šeimos ryšys nenukentės.“
– Nepaisant galybės papildų ir knygų sveikatos temomis, vis dar apstu žmonių turinčių žarnyno problemų ar antsvorio. Kaip motyvuotumėte juos neprarasti vilties jaustis geriau?
„Nesilaikykite dietų. Jei norite pasiekti ilgalaikių rezultatų, keiskite gyvenimo būdą ir ugdykitės naujus kasdienius įpročius. Sveikatinimo projektų pabaigoje sutinkame ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai pasikeitusius žmones, kurie teigia pirmą kartą gyvenime radę tai, kas jiems pagaliau padėjo jaustis geriau. Ar gi tokios istorijos nėra geriausias motyvacijos užtaisas?“