Saugi aplinka – kelias į gerus mokytojo ir vaikų santykius
Mokytoja įsitikinusi, kad ypač svarbu pamokos metu kurti mokymuisi palankią ir saugią aplinką. Savo klasėje ji ypatingą dėmesį skiria mokinių socialiniam-emociniam intelekto vystymui. Pasak Ievos, pamokoje svarbu ugdyti mokinių gebėjimą bendradarbiauti, pasiskirstyti darbais, priimti kito nuomonę ir taktiškai išsakyti savąją bei spręsti nesutarimus, rašoma asociacijos „Žinių ekonomikos forumas“ pranešime žiniasklaidai.
Druskininkų „Saulės“ pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytojos teigimu, jos tikslas – kad mokiniai jaustų atsakomybę už savo mokymąsi.
„Kad vyktų refleksija, reikia nuoseklaus įdirbio, ugdant mokinių atsakomybę už savo mokymąsi. Mokiniai turi aiškiai žinoti, ko iš jų tikimasi ir ką jie turėtų gebėti. Tik tuomet vaikai galės reflektuoti. Pats refleksijos metodas skatina mokinių visokeriopą kompetencijų ugtį tiek kalbant apie asmeninius rezultatus, tiek apie asmenines savybes, be to ugdo sąmoningumą, kritinį mąstymą.“ – sako Ieva.
2023 m. inovatyviausia pradinių klasių mokytoja išrinkta pedagogė dalinasi ir praktiniu patarimu, kaip nesunkiai pritaikyti tikslų užsibrėžimo ir refleksijos metodą kiekvienoje pamokoje, tačiau pabrėžia – į vaiko refleksiją svarbu sureaguoti iš karto.
„Pamokos pradžioje su vaikais išsikeliame bendrą pamokos tikslą, o vėliau kiekvienas asmeniškai sau išsikelia pamokos uždavinį. Pamokos gale mokiniai iškelia vieną arba du pirštukus. Vienas prilygsta pasakymui – „man pavyko pasiekti savo asmeninį rezultatą“, atitinkamai du – „man nepasisekė“. Dažniausiai, kada vaikas pasako, kad jam pasisekė, tiesiog pasidžiaugiame kartu, o kada vaikas iškelia du – po pamokos visada randu laiko, būtinai tą pačią dieną, paklausti: o kas nutiko, kad tau nepavyko pasiekti tavo asmeninio tikslo? Ką kitą kartą darytum kitaip?“, – dalinasi mokytoja.
Tėvai turi būti artimi partneriai
Ieva pasakoja, kad jos susitikimai su klasės moksleivių tėveliais yra kiek kitokie nei esame įpratę – daug dėmesio skiriama gilinimuisi į vaikų socialinį intelektą ir mokymosi ypatumus. Mokytojos darbe tėvai tampa artimais jos partneriais, taip pat prisidedančiais prie refleksijos įgūdžių tobulinimo – tam mokytoja yra paruošusi ir trumpą atmintinę.
„Tėvams esu paruošusi ir išdalinusi atmintines: kuo prasminga yra refleksija su vaiku, kai jis grįžta po mokyklos namo? Labai svarbu pabrėžti, kad tai nesudaro vien klausimai: tai ką šiandien valgei? Ar buvo skanu? Kad tai galėtų būti kur kas gilesni klausimai, padedantys analizuoti vaiko potyrius: su kuo šiandien daugiausiai praleidai laiko? Kas tave nustebino? Pavyzdys galėtų būti ir su mokymusi susiję klausimai, tokie kaip: ar šiandien kėlėte asmeninius tikslus? Kokius? Ar tau pavyko juos įgyvendinti?“, – apie glaudų bendradarbiavimą su moksleivių tėvais pasakoja Druskininkų „Saulės“ pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja.
„Refleksija iš tiesų yra sudėtingas ir kompleksinis procesas, tačiau remdamasi savo asmenine patirtimi galiu teigti, kad 9-10 metų mokiniai, su tėvų ir mokytojo pagalba, tą gali ir turi padaryti“, – teigia Ieva.
Inovatyviausių mokytojų apdovanojimai – jau aštuntus metus vykstanti iniciatyva, kurios tikslas – skleisti žinią apie puikius Lietuvos mokytojus ir jiems atsidėkoti. Daugiau apie apdovanojimus skaitykite puslapyje www.mokytojuapdovanojimai.lt.